Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har akkurat begynt å bruke dette men kommer til å gå tom relativt kjapt ser jeg.

Er det noen som vet hvor man kjøper dette?

Og er det noen som vet om det er greit å blande i pulveret i både veldig varmt og lunka vann?

På boksen står det avkjøl vannet i minst 30 min, bland så i pulveret. I instruksjonsbrosjyren står det, kok vannet, avkjøl noen minutter og bland i pulveret...

Takker!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er iallefall greit å blande kokende og kaldt (kokt avkjølt vann som du kan ha stående i kjøleskapet), til drikketemperatur, og så ha i pulveret! Ville spurt på et apotek om de kan bestille inn Neocate der, de har iallefall andre lettfordøyelige mme på apotek.

Skrevet

Hvis de ikke kan bestille inn Neocate, så kan du prøve Nutramigen som de har på apoteket. Er også mme med nedbrutte proteiner, som er lettfordøyelig. Jeg gikk rett over fra Neocate til Nutramigen, og det gikk helt fint (selv om lillegutt hadde kolikk og reagerte på det meste).

Skrevet

Takk.

Så det må bestilles på apotek? Såpass ja, er vel billig da tenker jeg...

Nutramigen, er det omtrent det samme, uten kumelk osv?

Og dere ville ikke ha blandet pulveret i veldig varmt vann altså?

Skrevet

Sånn som jeg forsto det av en ernæringsfysiolog jeg fikk Neocate av, så er disse mme-ene også basert på kumelk, men proteinene er så mye brutt ned at de ikke lenger virker som kumelk på en måte, og altså kan benyttes av allergikere og babyer med ømfintlig mage. Det samme skal gjelde Nutramigen. Det er svindyrt ja.. Men om babyen din har påvist melkeallergi kan du få det på blåresept av legen!

Skrevet

Og når det gjelder blanding, ville jeg ikke gjort det i kokende vann, fordi vitaminer da kan gå tapt. Går veldig raskt og greit å blande kaldt og varmt vann og så pulveret. Ca. halve/halve varmt og kaldt, så er den drikkeferdig med en gang:)

Skrevet

Unnskyld, leste litt om det, og Neocate er visst ikke basert på kumelkproteiner i det hele tatt nei!

Nutramigen er laget av høyhydralisert kasein, som da sikkert stammer fra melk. Sikkert den ernæringsfysiologen mente da hun fortalte det med nedbrutte melkeproteiner. Men rart hun da ga meg Neocate da hun sa det. Jaja. Uansett skal Nutramigen også være greit for kumelkallergikere, den er laget for barn med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...