Gå til innhold

Hvor mye sukrin melis????

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest amandine

Nå har jeg riktignok ingen erfaring med sukrin, men 400 dl er enten lesefeil eller skrivefeil. 400 gram derimot er hva som ville vært vanlig til en kakebunn om det er melis, dvs en pakke. 400 dl er det samme som 40 LITER og det er jo helt bort i staur og vegger.

Annonse

Nei, kake blir jo aldri sunt. Men har vært uten sukker i 5 uker og må gjøre det på en alternativ "sunn" måte.

Det er mandelbunn med sjokoladekrem. Mandelbunnen blir høy og seig.

Nå erstatter jeg bare en vanlig kake med lavkarbo. Lavkarbo oppskrifter på mandelbunn er veldig tørre ofte. Men denne er og helt uten mel. Kremen lager jeg av sukkerfri sjokolade og kremfløte. Er det best å bruke cloetta sin fruktose sjokolade?? Eller vanlig sukkerfri. Cloetta sin melkesjokolade med fruktose er rågod ihvertfall.

Jeg har faktisk ikke prøvd den sjokoladen.

Jeg har kun spist den Sukerfritt(0,5 karbohydrater pr.100g), Cavalier-sjokolade (4 karbohydrater pr.100g) og 70% sjokolade (29,5 g karbohydrater pr.100 g).

Av de er nok Cavalier-sjokoladen lurest å spise. Denne syns jeg var god.

Hvor kjøper du cloetta sjokoladen og hvor mange karbohydrater er det i den?

Jeg har kjøpt inn det meste jeg trenger for å heller lage sjokolade selv. mangler bare kakao smøret.

Blir spennende.

Annonse

Jeg googlet den og fant bilde.

Den har jeg jo sett før, men ikke prøvd.

Den må prøves til helgen :)

Takk for tips.

Jeg reagerer en del på kunstig søtning, men det er bare å ikke spise for mye hver gang.

Har du prøvd stevia. Det er genialt.

Stevia finnes i både fast og flytende form.

Jeg har kjøpt 4 flytende med forskjellig smak.

Har ikke fått brukt de så mye enda, men har prøvd de i te og vafler så langt.

Har tenkt å bruke de i hjemmelaget sjokolade.

Jeg liker forresten både sukrin sukker og melis.

Har bakt muffins med melisen og brukt sukkeret til mye forskjellig.

Er det ikke slik at om en pisker sukkeret skikkelig så blir det ikke så knasende? Før brukte jeg fruktose til mye. Men det er ikke fult så bra som sukrin. Fruktose var ihvertfall bedre enn vanlig sukker, synes jeg.

Jeg skal gi deg tilbakemelding på kaken. Det er en konfektkake, det beste jeg vet! Jeg har som sagt vært sukkerfri i 6 uker, utenom frukt og litt youghurt. Problemet er alltid det at jeg får søtsuget tilbake med en gang jeg spiser søtt igjen. Men jenta på 12 har bursdag og jeg må selvsagt spise kake da. Passer veldig på at mitt kosthold ikke påvirker henne.

Jeg har migrene som nå er blitt bedre, så det er det jeg sier til ungene er grunnen. Ellers spiser jeg veldig godt, bare at det er lavkarbo. Vi har samme mat men jeg kutter ut ris og poteter med forskjellige pureer. De spiser pureen i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...