Gå til innhold

Toll ved bestilling av vogn fra utlandet/ erfaring med babyjungle.nl?

Anbefalte innlegg

Arg... prøver å poste nytt innlegg på barnevogndebatten.. får bare: feil v lasting av side!

Lurer på å bestille en Mountain buggy fra nederland- nesten halve prisen der! Frakt fant jeg ut på siden deres. Men toll? Noen med erfaring som kan si hvor mye de betalte i toll?

Noen med erfaring fra handel på babyjungle.nl?

Fortsetter under...

Jeg bestilte vogn fra Tyskland, ikke toll på barneutstyr, men fikk regning på norsk mva, tysk mva ble trukket fra. Vi sparte flere tusen på å handle vogn fra Tyskland. (www.kiddies24.de)

Vi kjøpte vogn fra babytrader.eu (nederlandsk nettbutikk) for 3 år siden. Da trakk de i fra nederlandsk mva også betaler man norsk mva, ikke noe toll på barnevogner. Mener det ikke var så stor forskjell på norsk og nederlandsk mva så prisen ble ganske lik den som er i nettbutikken.

Handla fra babyjungle for noen år siden. Tok ca 5 dager før vi hadde den her. Hadde noen spørsmål til dem i etterkant, og de svarte med en gang på e-post. Kjempefornøyd med servicen. De trakk fra mva for Nederland, fikk norsk mva på regning etterpå. I tillegg et lite gebyr for fortolling, tror det var 200 kroner.

Annonse

Med tollavgift menes nok fortollingsgebyr. Det er et gebyr som transportøren/speditøren( f eks posten) tar for å føre varen inn i landet, avgjøre om den er tollfri/tollbelagt og så beregne momsen på varen.

Man kan også fortolle selv.

Du kan lese mer her: http://toll.no/templates_TAD/Subject.aspx?id=66240&epslanguage=no

Der finner du også importkalkulator der du selv kan regne ut hvor mye det vil koste deg.

Nå er det ikke gjennom posten babyjungle.nl sender vognene. De bruker tollpost. Har gjort det 3 ganger. Betalte moms og ekspedisjonsgebyr i ettertid. Husker ikke helt hvor mye uten 25 % moms det var, men det var lite i forhold til hva jeg sparte. Tok ca. en uke hver gang.

OMG! Takk! Jeg skjønte ikke før nå at de trekker fra og legger til momsen nederland / norge! Da er det jo virkelig penger å spare!! Leste jo også nå det på babyjungles sider. Har liksom ikke helt skjønt at folk gadd å bestille fra utlandet bare for å spare noen 100 lapper...MEN nå skjønner jeg det! Regnet ut at jeh kan spare 1600kr, og det er jo penger!

Hilsen blondie...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...