LittLykkelig Skrevet 13. februar 2011 #1 Skrevet 13. februar 2011 Hjertet mitt på 8 mnd vil ikke ha mer pupp han. På noen dager har vi gått fra 4 til 2 amminger i døgnet. Det eneste som egentlig fungerer er ammingen kl 6 om morgenen. Da suger han noen minutter. Det andre måltidet varer kanskje bare 1 minutt! Da vil han ikke ha mer. Hva skal jeg gjøre? Tilpasser brystet seg av seg selv? Eller skal jeg pumpe. Hater egentlig å pumpe og føler at jeg får spreng av det. Men nå er jeg jo redd for å få betennelse. Dersom han bare vil ha en gang i døgnet, skal jeg gi begge bryst da? Han vil som regel bare ha ett. Går det an? Å amme et bryst en gang i døgnet liksom og det andre brystet neste døgn? Eller MÅ de tømmes så og så ofte? Nå føles det jo som om melken bare ligger der og mugner.. Haha. Sikkert flere av dere som synes jeg er veldig uvitende nå, men jeg har rett og slett ikke peiling..
togutter-08og10 Skrevet 13. februar 2011 #2 Skrevet 13. februar 2011 Du spør om du må pumpe? Både ja og nei er svaret. Vil du fortsette å amme, må du nok pumpe, hvis ikke mister du nok melken gradvis. Hvis du syns det er helt greit å slutte å amme nå, så ikke pump. Min 1. sønn ga seg med pupp når han var 7 md, og legen min mnete det var helt greit, jeg hadde gjrt jobben min da.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 14. februar 2011 #3 Skrevet 14. februar 2011 Med eldstemann gikk jeg ned til amming to ganger daglig når han var 8 mnd.. Dette fortsatte til han var 11 mnd.. Så du MÅ ikke pumpe Men det KAN jo hende du kan miste melka siden han drikker såpass lite.. Bare gi han det han vil ha du
LittLykkelig Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 14. februar 2011 Ja takk Bare lurte på om jeg kan få betennelse dersom det ikke tømmes.. Frykter at jeg kan miste melka ja, men orker ikke tvinge det i han heller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå