mandalay Skrevet 13. februar 2011 #1 Skrevet 13. februar 2011 Den lille har fått MME og ME siden hun ble født. Begynte med grøt for 14 dager siden da hun var litt over 4 mnd. Har økt mengden gradevis og hun er snart oppe i 1 dl. Frøkna går fint opp i vekt og jeg tenker derfor at jeg kun gir henne fast føde til kvelds så lenge hun ikke har behov for noe mer. Det jeg lurer på er om jeg skal holde meg til risgrøt fremover, eller allerede nå introdusere andre smaker (for babyer fra 4 mnd selvsagt). Erfaringer? Lurer også på hvor mye deres spiser på kvelden? Frøkna drikker ca 150 ml MME + grøt. Og nå sover hun stort sett fra 19.00 til 05.00 sammenhengende, og så til 08.00. Herlig!
Puppen og lillemor Skrevet 13. februar 2011 #2 Skrevet 13. februar 2011 jeg gir snuppa litt grøt på kvelden (hun er 4 månder).. min plan er å gradvis øke til vi er oppe i en porsjon.. foreløpig spiser hun bare ca 1 teskje grøtpulver! Hun får MM i tillegg.. Men samtidig med dette lar jeg henne smake på andre ting.. men tar en ting om gangen, slik at jeg kan kontrollere eventuelle reaksjoner osv.. foreløpig har hun fått smake på ris/hvete grøt og risgrøt med banan, samt sviskesaft. Fremover blir det avocado, potet, gulrot osv.. jeg tror det er bra å la de smake på så mye forskjellig som mulig.. men da mest mulig rene smaker i begynnelsen.. Hvor mye hun spiser totalt til kvelds er vanskelig å si siden jeg ammer.. men spiser som sagr bare bittelitt grøt foreløpig.. Men hun har siden hun var kun noen uker gammel sovet hele natta med unntak av amming en gang (mellom 3 og 5). En vanlig natt er dermed at hun sover fra 19-04.00 - da får hun mat og tørr bleie - sover så videre til ca 07.30! Og jeg er helt enig med deg i at det er herlig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå