Mamma's Magic Skrevet 13. februar 2011 #1 Skrevet 13. februar 2011 Min kjære er toppers på alle måter, men han er ikke så flink til gaver og overraskelser utenom jul og bursdag. F.eks fikk jeg ingen morgengave da vi gifta oss, eller gave da snuppa ble født. Hans første farsdag var for noen mnd siden, og da kjøpte jeg et søtt kort og en gave til ca 600 kr (ikke fordi det skulle koste så mye, men fordi det var noe han virkelig hadde ønska seg). Han ble superglad, og stolt over kortet, som ble stilt på utstilling. Og det var kjempekoselig:) Men når morsdagen kommer, hører jeg ikke en lyd. Vi drar på middag til svigers, og kjøper en flott rosebukett til henne, og jeg tenkte bare... Men jeg da?? Jeg sa til han at jeg ble litt skuffa, og han ble lei seg, og sa han ikke hadde tenkt over det. Greit nok, men jeg må si det hadde vært koselig med en oppmerksomhet etter å ha pressa ut dattere hans!! Behøvde ikke vært annet enn et kort, men hadde jo vært supert med blomster og da... Er jeg barnslig??
trutta Skrevet 13. februar 2011 #2 Skrevet 13. februar 2011 Hei du, samme her i dag! Gidder ikke å irritere meg resten av dagen over det, men synes det er jo ganske svak fra mannen min. Det var tom meg som kjøpte blomster til mora han si. Jeg fikk beskjed i dag morgen at jeg er mora til dattera vår og ikke til han, det vil si, skal jeg få noe til morsdagen må jeg vente til ho blir stor nok til å lage eller kjøpe noe til meg. Hallo??? Og hvem er så dum og løper og kjøper allerede i siste uke noe fint til valentinsdag til ham? dumme mamen. Vi få jo se om de kommer med noe fint til oss i morgen. ... det er jo lov å håpe. Gratulerer med morsdagen Mamma´s Magic!!!
kinaputten Skrevet 13. februar 2011 #3 Skrevet 13. februar 2011 nei det synes jeg ikke du er Er det din første morsdag? Da kan han jo skylde på at han ikke er vant til at du også er mor nå og ikke bare hans egen mor. Min mann er heller ikke så flink til sånne ting, jeg hinter fælt opptil spesielle anledninger eller får andre til å minne han på det, hehe. men jeg vet at jeg får valentines kort i år, fant det i skuffen i går uansett så blir det mere artig med morsdagen når ungene blir større og kommer med sine hjemmelagede gaver
Mamma's Magic Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 13. februar 2011 Takk skal du ha:) I lige måde Trutta! Teit å si at fordi du ikke er moren hans, kan han ikke gi deg en blomsterkvast! Det er vanskelig for en baby å kjøpe blomster til mammaen sin,da, og det står så vidt meg bekjent ingen steder skrevet at pappaer for guds skyld ikke må finne på å kjøpe blomster på vegne av barna sine. Til og med svigerfar på 60 hadde kjøpt blomster til svigermor! Mannen ble litt flau da stakkar... Jaja, det blir nok blomster neste år, tenker jeg:)
Mamma's Magic Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 13. februar 2011 Ja, det er min første morsdag, så det er nok som du sier. Kanskje derfor jeg tenker på det også. Jeg hinta også veldig i går, men det hjalp ikke:) Stakkaren kommer til å fly som et piska skinn rett til blomsterbutikken i morra, hehe! Neida, herlighet, det er ikke en sååå big deal, men hallo, spontane buketter er kanskje for mye forlangt, men her har handelsstanden nærmest kasta blomstene etter han, men neida...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 13. februar 2011 #6 Skrevet 13. februar 2011 Her fikk jeg faktisk en sånn standard morsdagskake idag, men mistenker at det var mest fordi han hadde lyst på litt kake selv hehehe;) Dette er min 3.morsdag som mor selv, men aldri fått noe tidligere, og det er egentlig like greit for meg, bryr meg ikke så mye om slike dager egentlig Men en dorullnisse eller annet dilldall fra barna når de blir større- DET gleder jeg meg til hehe!
bitthen Skrevet 13. februar 2011 #7 Skrevet 13. februar 2011 Jeg hadde blitt kjempelei meg! Men svigermoren min vet at slikt betyr litt for meg, og jeg hørte henne hviske i øret hans på lørdag noe om en kvast og morsdag, hehe Om ikke hun hadde gjort det hadde han nok glemt meg han også
Mamma's Magic Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 13. februar 2011 Godt å høre at det ikke bare er meg:) Og ja, gleder meg også masse til dorullnissene kommer!
Blomsterpiken og tullene Skrevet 13. februar 2011 #9 Skrevet 13. februar 2011 "Godt" vi er flere i samme båt... Her fikk jeg ingenting, ikke så mye som en gratulasjon en gang. Synes det var skikkelig kjipt, hadde jo forventninger til denne dagen. Men men, får høre at jeg er verdens beste mamma omtrent hver dag av ham, så jeg må bare se forbi denne morsdagen. Godt jeg kjøpte tulipaner til meg selv igår Gleder meg til neste år, da får jeg sikkert noe fra tuppa ettersom hun går i barnehage da
cadence Skrevet 13. februar 2011 #10 Skrevet 13. februar 2011 Fikk ikke noe jeg heller. Før sent på dag. Da hadde eldste datteren min hvisket til min mor at hun ville kjøpe en blomst til meg. Så de dro på Plantasjen og kjøpte en flott grønn plante til meg, pyntet med litt småstæsj hun hadde lagd selv. Og på kortet hadde hun skrevet minstejentas navn også Da ble pappaen i huset litt flau som ikke hadde tilbudt eldstejenta denne shopperunden...
mammaløve Skrevet 14. februar 2011 #11 Skrevet 14. februar 2011 Jeg fikk absolutt ingen oppmerksomhet fra mannen, og jeg påberoper meg retten til å være skikkelig lei meg for det. Jeg har nemmelig funnet ut at det ikke hjelper med hinting her i gården, så jeg har alltid sagt i klartekst at slike dager er viktige for meg. Jeg styrer og steller for han på farsdagen og Valentinsdagen, og det synes han er riktig så stas. Og jeg forlanger ingenting stort tilbake, bare litt ferdiglaget morgenkaffe og litt ekstra suss og klem. Men nei ingenting, til tross for at dette var min første ordentlige morsdag og greier. Jeg måtte bare si det til han i går kveld fordi jeg hadde gått rundt hele dagen og venta på ett eller annet som aldri kom. Begynte til og med å grine fordi jeg ble så utolig skuffa. Men tviler på at det vanker noe i dag heller.
Miessi Skrevet 14. februar 2011 #12 Skrevet 14. februar 2011 Min første morsdag men ingen oppmerksomhet og jeg ble skikkelig lei meg. Har vært alene med guttungen nesten en uke. Min samboer kom hjem lørdag og jeg hadde spurt han pent om ikke jeg kunne sove lenge søndag, uten å være nød til å våkne opp med den lille. Han hadde lovt meg det og tok gutt ungen pent opp når han våknet 7-8 tiden. Da sovnet jeg av og trudde at nå kan jeg sove helt til jeg våkner selv. Men, samboeren hadde bare tatt ungen opp forså å få han til å sove igjen. Så hadde han lagt guttungen i sengen ved siden av meg og selv hadde han gått ut. Guttungen sov en halv time og da måtte jeg selv våkne opp med han. Ble utrolig skuffet over at han ikke kom og tok han. Tenkte at kanskje han er borte for å ordne noe til morsdagen, men han hadde ikke husket den. Måtte selv ordne med frokost. Han ble så lei seg når han ikke hadde husket morsdagen, men jeg synes da at han kunne ha gjort noe med det. Han hadde jo halve dagen igjen, men han gjorde ikke noe. Jeg lagde en hjerte kake til i dag
Wopi Skrevet 14. februar 2011 #13 Skrevet 14. februar 2011 Skjønner veldig godt at du er skuffet. Gjør som meg! Jeg snakker om morsdagen med babyen (så han hører det). Jeg tuller og ler, og sier at jeg gleder meg så veldig og lurer på om jeg får "sjokoladekake, gulrotkake eller bløtkake". D.v.s. jeg gir han ingen sjanse til å glemme meg på morsdagen! ;-) Samme gjør jeg før bursdagen min. HeHe! Og tro meg, den dårlig skjulte påminnelsen blir mottatt med et smil og jeg blir aldri glemt.
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 14. februar 2011 #14 Skrevet 14. februar 2011 Fikk en 16 cm sprukket cyste og noen veldig flotte smertestillende intravenøst. Lå på sykehuset i hele går, og syns det var veldig tris og ikke se gutten min på min første morsdag!!
Mamma's Magic Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #15 Skrevet 14. februar 2011 Ja, ikke sant... Det setter jo ting litt i perspektiv. Stakkars deg, huffameg. Håper du føler deg bedre, og at ting er under kontroll. God bedring til deg! (*litt flau*)
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 14. februar 2011 #16 Skrevet 14. februar 2011 Nope, du er ikke barnslig... Jeg begynte faktisk å gråte på min første morsdag, fordi jeg fikk sånne gørrstygge lamper (med stikkontakt) for å henge under kjøkkenskapene... Han hadde jo kanskje prøvd.. Men guuud så lei meg jeg ble alikevell... Kaken bakte jeg selv da.. På farsdagen (første) kjøpe jeg en "verdens beste pappa" bok, kake og noe annet småtteri. Gjorde meg skikkelig flid, slik at jeg han iallefall skulle huske meg... Han lærte heldigvis til min andre og nå tredje morsdag da;) Igår fikk jeg både sove lenge, vaffel til frokost, kaffemaskin i gave og kake;) Så de lærer da heldigvis! Du får trøste deg med det, enn så lenge;)
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 14. februar 2011 #17 Skrevet 14. februar 2011 Så nå at en del av innlegget ikke ble med..det sto også at om jeg hadde vært hjemme og frisk og rask ville jeg nok blitt litt fornærma ja... Syns ikke det er barnslig å bli snurt og lei seg, det er faktsik en milepæl for oss også, litt stas med en "sett pris på damen som gav deg liv", om det så er den som fødte deg, eller ditt barn, et liv er et liv! Jeg ringte svigermor og gratulerte med morsdagen, og takket for den fine kjæresten jeg har fått
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå