Gå til innhold

Når du er trist og lei/ har en dårlig dag..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg rydder og vasker, skriker litt i en pute om det er nødvendig, tar meg en lang varm dusj,gråter en skvett for å lette på trykket, klager min nød til noen jeg stoler på o.l.

Også prøver jeg å tenke på alle velsignelsene i livet mitt :)

leter etter positive ting på nettet, f.eks blogger...Ser på youtube, musikk som løfter opp humøret, eller ser en film jeg synes er inspirerende...En annen ting som ofte hjelper er å prate med samboer eller gode venner...Sender en klem din vei :)

Ringer først til en god venninne og klager litt, går deretter ut en tur og særlig liker jeg å dra på kafé og kjøpe meg en kaffe latte med et hjerte av sjokoladesaus oppå melkeskummet. :P

Annonse

Jeg har ikke bare dager og sliter noen ganger med å komme meg inn i rett spor igjen =(

Jeg går i veiledning og der blir jeg fortalt at jeg må ta av påfyllslisten. Som er alle de tingene jeg liker å gjøre. Ikke det som jeg må gjøre eller det som jeg bør gjøre, men det som jeg føler meg vell av og det som gir meg noe. Noen av mine ting er et besøk til min beste venninne, ta en svømmetur, sove litt lenger en morgen og våkne til huset alene (det går helst bare i helgene da), få en kveld for meg selv, en lang kjøretur, en god film eller en dag ute i sola (går bare om våren/sommeren så er nok lite aktuelt nå).

Håper du føler deg bedre etterhvert! =)

Skriver lister over alt som er bra i livet mitt. Går tur i skogen. Leser en bok... gjerne en god fantacy eller science fiction bok. Tenker igjennom det som jeg er trist over, og hvis det ikke er noe jeg kan gjøre noe med så forstiller jeg meg at det blir puttet i en godt lukket og låst boks inne i hodet som kan åpnes ved en senere anledning. Klager til mannen hvis det er noe jeg trenger å snakke om. Skriver lister over ting jeg liker å gjøre og som jeg tror vil gjøre meg i godt humør.

Håper du får det bedre snart!

Tusen takk for tips og oppmuntringer. Solen skinner idag, jeg har inntatt litt koffein, snakker med ei venninne og hadde en samtale igår kveld som muntret meg litt opp:) Hjelper visst å se lyst på de små tingene her i livet.. På tide å se fremover, ikke bakover!

Spiller Metallica og gråter en skvett. Plukker meg opp igjen med å snakke med mann/venner, leke med barna, være ute, kjøre en tur, høre på glad-musikk, danse på stua, ta et bad.. osv.

Gjør noe som du liker og ikke unner deg så ofte kanskje?

Jeg gjør mye av det som ble nevnt ovenfor + at jeg "klager" litt her inne !

Er så mange andre som har vært i min situasjon og da er det veldig deilig å høre at det går over og at vi er flere...

Også er det jo så mange søte damer her inne som bare vil det beste for andre <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...