Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #1 Del Skrevet 13. februar 2011 Jeg og bf har et barn sammen på litt over 1år, han har nesten ikke sett barnet og betalte meg 1500kr dette året enda han har jobb der han tjener nermere 700 000kr. Avtalen fra starten var at han skulle ha barnet en helg i mnd (etter hans ønske), noe han ikke følgte opp. Når jeg har spørt om hjelp, eller om han vil ha barnet noen timer har jeg ALLTID fått nei. Der det etterfølges med unnskyldninger om at han er trett og må slappe av (og fått høre i ettertid og sett på bilder at han har vert på fest). Eller at han ikke kan ha barnet hos seg av forskjellige grunner osv. Jeg sluttet til slutt å ta kontakt å spør han om slike ting og i sommer gikk det hele to mnd fra ene gang han så barnet til neste. Jeg fikk nok i julen og gikk til Nav der jeg fyllet ut papiret på at jeg vil ha pengene jeg har krav på som faktisk er 3600kr! Da han fikk papiret på dette ringte han meg i raseri og kjeftet, der han sa han skulle ha sin rett av barnet nå! Og jeg kunne bare glemme at han betalte noe som helst.. Jeg klarer ikke forholde meg til aggressive menn og sa bare at dette fikk vi ta en annen dag når han hadde roet seg. Jeg fikset en time hos familievernkontoret der hun satt opp en ordning til oss der vi startet med tilvenningsfase i og med at barnet ikke har vert hos bf før! Bf jobber i nordsjøen og er derfor ikke hjemme alltid, det vi da kom frem til var at barnet skulle være hos han fredag og mandag fra kl 12 - 18 der jeg leverte og var med barnet hos bf en stund før jeg trekker meg tilbake og bf bringer hjem til meg kl 18. MEN damen på fam.kontoret spørte om bf hadde sett barnet gjevnt så løy han henne rett oppi ansiktet og jeg ble heller ganske paff! Der satt han og sa at han har vert med barnet HVER uke, en til to ganger i uken hele året! Noe jeg og mine nermeste vet at ikke stemmer! Jeg sa ikke noe da (følte meg VELDI utilpass der jeg satt) men gav beksjed videre etterpå, og de ser hva di kan gjøre) Da vi skulle skrive til nav hvor mye bf skulle ha barnet, var vi enige om 3 netter og 4 dager. Noe jeg har på pcen, siden jeg lagret samtalen. Men bf skrev 4 netter på arket til nav, han prøver da med andre ord å lure seg unna med betalingene. Nav regner i netter og ikke dager, og da damen fra Nav ringte meg, sa jeg at det er 3 netter og ikke 4 slik han tydligvis har skrevet. Så skrev han på facebook til meg, hvorfor jeg hadde sagt til nav det var 3 og ikke 4, slik vi ble enige om!? Jeg forklarte han alt, men han gir seg ikke på det..Han mener nå at jeg ikke er til å stole på og JEG ikke følger avtaler.. Nei samværet har ikke startet enda, jeg fikk mld i helgen der han ville utsette det en mnd selv om vi ble enige om å starte med en gang etter fam.kontor samtalen som nå er 2-3 uker siden.. Noe jeg bare svarte ok på, og lagret mld fra han.. Jeg blir så oppgitt av den mannen.. Han har ikke villet ha barnet i det hele tatt før han måtte betale! Får inntrykket av at han bare skal ta igjen på meg vet å gjøre ting slik, og tenker ikke på barnets beste.. Noen meninger om saken? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142904357-noen-som-kan-se-hit-litt-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #2 Del Skrevet 13. februar 2011 Dersom du ønsker han skal ha samvære så ville jeg enkelt og greit ville svart han at greit du kan godt få utsette det, men da blir også bidraget endret for om han holder på slik så vil han ikke klare å ha et snitt på 3 netter i mnd gjennom året. Men selv ville jeg vært litt skeptisk til det hele til ungen var litt større. Ta vare på alt han skriver til deg så har du i det minste ditt på det rene om du skulle ha behov for det senere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142904357-noen-som-kan-se-hit-litt-langt/#findComment-142905293 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå