Gå til innhold

Jeg vet ikke om jeg klarer dette..

Anbefalte innlegg

Jeg gruer meg så ekstremt til å føde , at jeg gråter selv nå, når jeg skriver dette.

Jeg er redd for smertene, at noe skal skje ( jeg dør, eller barnet dør) .

Jeg sa det til legen min, og han sa at jeg ikke skal tenke på det fordi det er så lenge til!!!

Å nå kjenner jeg at jeg er så redd for å føde at jeg tenker, hvis jeg ikke gjør noe med graviditeten nå, så må jeg gjennomføre det, og føde. (Altså, abort pågrunn av redsel) er 7 uker på vei bare.

Å jeg hater at jeg tenker det! Jeg vil ikke ha den tanken!

Jeg er redd at jeg skal få en stor baby pågrunn av at jeg veier 93 kg. Hørt at en har større sjangser for stor baby da.

Bor på et lite sted, så jordmor har nesten ikke tid til meg nå i begynnelsen. Men da har det allerede gått 12 uker! Skal ikke dit før 1 mars.

BF har så lyst til å beholde, at han ikke helt skjønner hva jeg går igjennom! Faren min synes jeg skal abortere. Jeg er så forvirret og livredd!

Noen som har noen råd, trøstende ord, eller erfaringer og dele?

( Er forresten 1 gangs gravid, 19 år gammel )

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142904125-jeg-vet-ikke-om-jeg-klarer-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ringe det kontoret der jordmor er, og si akuratt det du skriver her. Du trenger ikke abortere fordi du har fødselsangst. Faren din er kanskje mest opptatt av at du ikke skal få barn nå i det hele tatt? Du trenger uansett noen å snakke med som har erfaring med graviditet, fødsel og fødselsangst. Stor klem!

Har du lyst på barn? Hvis du har det kanskje du kan fokusere på det tiden som kommer etter fødsel, det gjorde jeg da jeg var som reddest.

Ta kontakt med jordmor, du må snakke om dette med noen som tar deg på alvor. For meg gjorde det at jeg kom igjennom et svangerskap og nå skal ha barn nummer to. Viktig å finne ut akkurat hva du er redd for.

Ikke la deg skremme av alt snakke om stor babyer jeg veide 20 kg mer enn deg da jeg startet svangerskap og fikk en baby som var 3300 gram. Jeg spiste ikke spesielt "sundt", men heller ikke spesielt usundt. Kvinner i dag får mindre babyer enn man gjorde på 90- tallet fordi gravide spiser nomal mat og fokuserer på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...