superhygge Skrevet 13. februar 2011 #1 Skrevet 13. februar 2011 Jeg er litt kontrollfreak, og grudde meg fælt mens jeg gikk gravid med datteren min..nå venter jeg lillesøster i april, og gruer meg igjen...igjen dette med at jeg ikke har full kontroll. MEN så kom jeg på at da det vel satte i gang, var jeg så drittlei stor mage, rastløse ben, dårlig søvn og div. "vondter", at jeg ble sterk av tanken på at NÅ er det snart over! Jeg må nok innrømme at jeg fokuserte mer på å bli kvitt graviditeten enn å få baby, men dette endret seg selvsagt med en gang hun kom. Jenter - det er oftest fryktelig vondt å føde, men relativt sett er det en bitteliten stund i smerte (ja, jeg vet det ofte varer i flere døgn), og belønningen er ENORM! Vet ikke om dette hjalp noen, jeg...men ville dele dette, siden jeg selv har begynt å forberede meg...
Nr-2-i-magen Skrevet 13. februar 2011 #2 Skrevet 13. februar 2011 He he, litt vittig det du skriver med at du var mer fokusert på å bli kvitt graviditeten enn å få baby. Kjente meg igjen i den, hadde det særlig slikt sist gang.
superhygge Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2011 Ja, det høres litt ille ut, men det var liksom vanskelig å forestille seg hva som kom. Denne gangen er jeg mer baby-fokusert...gleder meg veldig til å få møte henne og den enorme gleden når hun blir lagt på brystet for første gang. Men det skal sies at jeg gleder meg enormt til å få tilbake kroppen min også (altså, bli kvitt mesteparten av magen+ymse plager), sove på magen igjen, drikke rødvin, løpe...ahhhhh....men så er det 11 uker igjen da. Og magen er allerede kjempestor, huff og huff;)
Jojo81*snartmammaigjen* Skrevet 13. februar 2011 #4 Skrevet 13. februar 2011 Ja, jeg gruer meg fælt til fødsel, var noe av det første jeg tenkte når jeg tisset positivt for mange lange måneder siden. Jeg ser kanskje ikke frem til det nå heller, men gleder meg mer til å - bli kvitt magen så jeg kan svinge på rattet uten å skrape meg opp på glidelåsen på jakka - tømme hele badekaret uten å måtte reise meg - snu meg i senga uten å måtte ha med den hersens puta mellom beina - ikke ha behov for dyttehjelp ut av senga når jeg skal på do om natta - ikke måtte på do mer enn 4 ganger om natta - bli kvitt krykker og skinner og sove med armene under hodet - få tilbake følelsen i fingrene (carpal tunnel) - orke å føne håret OG sminke meg uten å måtte ta en pause - sove på ryggen - gå ut med ungene jeg har fra før (håper å få skvisa inn en aketur før sesongen er ferdig ) - kunne ha på meg skoene mine igjen - gå på en hvilken som helst butikk og handle uten å måtte ta hensyn til hvor langt det er fra parkering til inngang, og derfra til kassene og tilbake til parkering - kunne kneppe igjen kåpa - spise uten å måtte ty til Gaviscon en halvtime etterpå - gå på do og bare bæsje uten å måtte jobbe så innmari hardt for det - spise gullsalami med majones og agurk - tørke støv hjemme - orke å besøke venner, og ikke minst få besøk av venner - ha sex aktivt og uten å få hjelp til å legges i posisjon - og ikke minst; slippe å ha vondt en eller annen plass, eller helst flere plasser samtidig, hele tiden! Jeg har som sagt grudd meg veldig, og slitt med masse vondter og humøret innimellom, men en slik liste setter ting litt i perspektiv Det finnes sikkert mer, noen som vil supplere?
superhygge Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 13. februar 2011 He he, denne var litt morsom...har ikke så mye å legge til egentlig - signerer på de aller fleste punktene dine, Jojo81:)
Tulla med tre små Skrevet 13. februar 2011 #6 Skrevet 13. februar 2011 Wow! Jeg skal aldri klage over graviditetene mine igjen, etter å ha lest "gleder meg til"-lista til Jojo81!!!! Jeg har definitivt INGENTING å klage over, bortsett fra den store magen da.... Gruer meg overhodet ikke til fødselen heller... Faktisk gleder jeg meg til fødselen, og gruer meg mye mer til tiden ETTER fødselen, med en baby som holder meg våken om nettene, som trenger ny bleie en gang i timen, som ikke greier noe som helst selv... Huff, stakkars liten! Muligens sånn det bare er når man har flere unger fra før, som klarer ganske så mye selv???
Helen73 Skrevet 13. februar 2011 #7 Skrevet 13. februar 2011 Fantastisk godt skrevet, som jeg skulle skrevet det selv Jeg gruer meg også veldig til denne fødselen, men å lese den lista der hjalp Må føye på at det skal bli godt å orke å være litt sosial igjen, og ikke minst nyte et deilig glass rødvin Og siden vi skal ha i mars, så ser jeg for meg at både formen og fasongen kan være levelig til sommer'n Lykke til alle sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå