Gå til innhold

Hva skal man gjøre? (5.klassinger)

Anbefalte innlegg

Til og med 4. klasse gikk min datter i samme klasse som X og Y. Men nå fra 5.klasse fant skolen ut at de skulle "stokke om" klassene litt, slik at elever fra A og B klassen skulle mixes. X og Y går fortsatt i samme klasse, men min datter havnet i den andre. Forsåvidt ikke noe problem for hennes del, hun trives like godt om ikke bedre:)

Y: Rolig, beskjeden, innesluttet, stille, lite sosial og trives best med noen få godt kjente.

X: Sjefete, dominerende, høyrøstet, styrer skuta totalt. Ber seg selv hjem til andre, skjeller ut sine foreldre.

Min datter plasseres egentlig midt i mellom disse to. Sier ifra, men er ikke "stygg" i munnen, leker med alle, kan både følge etter og lede an osv.

X er en "nabo" av oss. Y bor et stykke unna.

Her om dagen skulle Y være med min datter hjem etter skolen. Dette er et samvær vi applauderer frem og legger til rette for, selv om det kan komme veldig brått på noen ganger. På vei hjem hørte jeg de to jentene si at de skulle leke sammen HVER dag mens X var borte på ferie. Disse to har alltid lekt sammen, og de trives veldig godt sammen.

Jeg må si at jeg måtte tørke en del tårer når jeg hørte dette utsagnet om at de skulle leke masse sammen mens X var borte. Det gjorde rett og slett VONDT i hjertet mitt! Det kom frem at X ikke tillater at min datter og Y leker sammen i skoletiden.

Vi tok det opp med foreldrene til Y da hun ble hentet om kvelden. De har vært i kontakt med skola angående X flere ganger siden hun tar kontrollen i klasserommene også.

Selv har jeg bedt skolen om å la min datter og Y få komme i samme klasse igjen. Men blir ikke hørt.

Hjelp.... Y trenger hjelp med sine problemer av profesjonelle, det samme gjør X. Men kan man ikke legge ting litt til rette for at to som er så glad i hverandre får være sammen også på skolen?

Dette ble litt rotete og veldig langt, men jeg måtte bare lufte meg litt. Noen synspunkter på det jeg har skrevet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142903933-hva-skal-man-gj%C3%B8re-5klassinger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil si: Ikke gi dere!! Er framtiden til deres barn det snakkes om her. Har hun andre venner i sin egen klasse? Eller er Y beste og enenste venninne?

Jeg tenker at det må være viktig for dere og også gjøre deres jente sterk,, slik at hun kan stå imot press og sjefing fra X. Ingen kan bestemme over andre osv.. Håper Y kan komme over til din jentes klasse, og ikke omvendt.. Men viktig og la din jente og Y skjønne at dei kan leke sammen så mye dei vil uten at noen andre bestemmer over dem!!

Lykke til:) HÅper dere finner en løsning etterhvert!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...