Gå til innhold

Erfaringer med melkeallergi hos barn?

Anbefalte innlegg

Har en liten gutt som er mye plaget, men vi vet ikke helt hva som plager han. Nå er han 13 mnd, og har kun sovet fire netter på egenhånd, og i det siste har han hatt to omganger med sovemedisin.

Han har hatt fire ørebetennelser siden september, og har nok hatt en del vondt i ørene. Ved siden av dette har vi trodd han har hatt vondt i magen. Muligens refluks, og med gaviscon har han blitt mye roligere om kveldene. Egentlig virker han litt som om han kolikk.

Vi har vært hos flere barneleger nå, og ingen finner noe galt med ham, men de vil ikke utrede ham for refluks siden han ikke gulper. Den siste legen vi var hos mente det kunne være nattskrekk.

Jeg har skrevet flere innlegg om han tidligere, men føler ikke at jeg kommer noen vei med ham. Føler vi har prøvd ut det meste nå. Etter enda en tur hos fastlegen, som ikke fant noe annet enn enda en ørebetennelse, har vi nå begynt med melkefritt kosthold for å se, siden hun luftet tanken om det kunne være allergi.

Han har hatt noen runder med utslett på kroppen, ene gangen måtte vi smøre med kortison, mens de andre gangene har det kommet mange røde prikker som har blitt borte i løpet av en dag eller to.

Han ikke ikke fått noe med melk den siste uken, men vi merker egentlig ingen forskjell. Eneste er at han er veldig hard i magen. Planen er to uker uten melk før vi gir det igjen.

Så, dere som har erfaring, merket dere forskjell fort da dere sluttet med melk?

Fortsetter under...

Det var ikke noen forskjell sånn over natta, men etter kanskje 2-3 uker så var eksemen fin(ere).

Jeg vil anbefale deg å smøre med canoderm som du får kjøpt på apoteket (samtidig som du smører med kortison).

Stakkars liten, er ikke noe godt det der altså

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...