Gå til innhold

Skal alt vaskes eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 37 uker på vei og holder på å få på plass babytingene, skal virkelig alt vaskes, dyner osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har i allefall vasket alt som går an å få vaska =P vet ikke om det er noe fasit svar i det hehe

Skrevet

Jeg vasket som en gal med nr en :) Nå har jeg litt mer roen så jeg vasker dyner og madrasse osv(etter anbefaling fra krybbedødforeningen) og klær som er innerst på kroppen, resten lar jeg være, det er jo bare og vaske etterpå hvis det skule vise seg at barnet er allergisk :)

Skrevet

Jeg vasker ikke det som ikke er i direkte kontakt med babyen. F eks nye dyner som det skal trekk utenpå. Lufter de godt. Samme med madrass og lammeskinn

Nå når det jeg har har vært i bruk av en fra før, vasker jeg det som kan vaskes.

Vasker heller ikke sengekant eller sengehimmel til sengen når det er nytt.

Men sengetøy som laken og dynetrekk, bør vaskes to ganger før første bruk.

Skrevet

Jeg vasker alt som kan vaskes av det som arves fra storesøster, samt den nye overmadrassen.

Nye klær og sengetøy vasker jeg også, men ikke ny sengekant.

Har vasket lammeskinnet, men det igjen fordi storesøster har brukt det. Ny dyne kommer nok også til å bli vasket og tromlet, for sikkerhets skyld. Tilbringer mange timer under dyna, og det koster meg ikke mange kalorier å vaske den. Og med tørketrommel og vaskeballer er den jo god som ny etterpå.

Så alt i alt så vaskes vel stort sett det meste som kan vaskes her, ja ;) (Skal sies at jeg er sykmeldt og kjeder meg litt hjemme, så kanskje noe av vaskemanien ligger der :P)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...