Gå til innhold

Ammeteknikk - samme som ammedebatten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lit lite aktivitet på det forumet, så prøver her også. Har fått svar der, men trenger bare litt flere erfaringer. Har en venninne som sier dette ikke har betydning etterhvert, det hadde ikke det for henne, men kanskje hun bare var heldig og ikke ble sår? Jeg vil i allefall gjøre alt jeg kan for ikkje å bli sår.

Jenta vår er 2 uker gammel og amming har gått greit helt i fra starten. Men nå synes jeg av og til at hun ikke gaper skikkelig, bare kaver med puppen. Det går til slutt, men som regel ender det med at hun bare suger på selve knoppen, hun "mister" det brune på undersiden. Jeg både hører og kjenner at hun får ut melk, og det gjør heller ikke vondt. Jeg er ikke sår - annet enn litt øm av og til - det kommer vel av at jeg ikke er vant med at noen sutter så mye på puppene mine ;) Så det jeg lurer på, er om det da gjør noe? Bør jeg sørge for at hun alltid har hele undersiden av brystvorten i munnen også, eller kan vi ha det som vi har det nå? Begynte med smokk for 2 dager siden, kan det ha noe å si? Ikke noe artig å være fersking :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke er blitt sår nå så blir du det sikkert ikke heller. Da vi begynte meg smokk så ble sugeteknikken hennes litt forvirret en liten stund. Gapte mindre slik som du sier. Tenkte at vi måtte slutte med smokk, men tok ikke lang tid før hun be bedre igjen. Glad jeg ikke sluttet med smokken for den er en livredder :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...