minimera Skrevet 13. februar 2011 #1 Skrevet 13. februar 2011 Hei, har en gutt på 3 uker som nettopp har begynt med MME. Han blir liksom aldri mett, han spiser mer nå enn med MM, Er dette normalt, kan det være noe galt?? Han kan drikke 100 ml for så etter en time drikke 100 til (feks). Han spiser i gj.snitt annenhver time. Jeg trodde MME var tyngre å fordøye. er litt begymret, for med MM er det jo mer normalt siden man ikke vet hvor mye de egentlig drikker osv... Han er en stor gutt da.. Håper på svar Hilsen meg
minimera Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #2 Skrevet 13. februar 2011 annenhver time så drikker han ca 150 ml hver gang.
Linda_T *nov-09* *des-10* Skrevet 13. februar 2011 #3 Skrevet 13. februar 2011 Min gutt var skikkelig matvrak. Han spiste ca 180 ml hver 2,5 time (amming var ikke nok da han ble 5 uker og måtte over på mme). Jeg fikk beskjed en at han måtte få spise dette, han måtte føle seg mett selv. Men det endte jo alltid med mye gulp på slutten av hvert måltid. Men lot det gå. Nå spiser han mellom 110 - 150 ml og er 7 uker, dette har han selv regulert. Så jeg tror nok bare du må la han spise, men ender det med gulp? Det er jo deres måte å bli kvitt det ekstra. Håper det regulerer seg ned snart:-)
minimera Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 13. februar 2011 Takk for svar:) nei han gulper ikke så mye, vi prøver med sutten, men han virker virkelig sulten...så ja, håper det regulerer seg ned snart:)
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 13. februar 2011 #5 Skrevet 13. februar 2011 På sykehuset sier de at man bør øke med 5 ml hver dag til 100 ml. Og når man regner ut tre uker da så er det litt over 100 ml. Gutten min på 4 uker begynte å spise 130 ml for ca en uke siden. Vi har også begynt med vann mellom måltidene. Da drikker han ca 10 ml og blir storfornøyd etterpå. Bare pass på at du ikke gir mer enn 1 liter med MME i døgnet.
Linda_T *nov-09* *des-10* Skrevet 13. februar 2011 #6 Skrevet 13. februar 2011 Litt rart at han ikke gulper det opp igjen. Har du snakket med hs hos deg?
mammasgull Skrevet 13. februar 2011 #7 Skrevet 13. februar 2011 Min baby på 2,5 mnd spiser mellom 1,2 og 1,4 liter nan i døgnet. Han er en skikkelig kraftplugg, og krever dette. Han sover gjennom natten. Blander 210ml til hvert måltid, dette blir da 240ml ferdig blandet. Noen ganger er det 30 eller 60 ml igjen. Han får også vann innimellom måltidene, for å prøve å holde matinntaket nede... Spurte helsestasjonen om dette, og de sa jeg ikke skulle bry meg om at han fikk mer en en liter i døgnet. Blir jo helt sprø, noen sier ditt, andre sier datt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå