Gå til innhold

taco-buffet i konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Konfirmasjon var en stor og høytidlig anledning. Det er den dessverre ikke lengre" og "98% konfirmerer seg kun for gavene"....¨

Hvor gamle er dere da? Selv er jeg 38 år og kan ikke se at det har forandret seg stort....

Skrevet

Ja, fortell meg nå hva det sier om meg. Værsåsnill! Jeg vil gjerne lese litt om meg selv når jeg kommer tilbake, skal nemlig snart ha en pause.

Skrevet

Dette er i all hovedsak konfirmantens dag, og jeg syns det er viktig at deres valg blir hørt på deres dag. Min nevø ønsket seg innbakt svinekjøtt i sursøt saus til konfirmasjonen han, men det er bare jeg som kan lage det i familien, og jeg var gravid og nokså dårlig på det tidspunktet, så det ble ikke noe av. Heldigvis, for det hadde blitt gruelig mye jobb å frityrsteke mat til 30-40 gjester.... :) Når det er sakt så syns jeg ikke taco behøver å være for hverdagslig, det er da alt hva man gjør det til. Om man disker opp med mye flott tilbehør, ulik kjøtt og brød og salater så er da det fint syns jeg. Selvsagt burde det kanskje være et alternativ for de som ikke liker det, men det trenger slett ikke være så avansert :) Jeg vil så langt det er mulig la mine barn få velge selv, og det vet jeg også mine søsken gjør med sine barn. Men fiskeboller var kanskje å dra det litt langt vil jeg si ;) Jeg hadde svinekam i min konfirmasjon og det var absolutt mitt eget valg da det var min favorittrett ;)

Skrevet

Den pausen skal være deg vel unt, etter en hel dag i dette rottereiret.

Hva det sier om en person at man ikke har mer å fylle livet med enn å henge het inne en hel dag? Ganske mye. Egentlig er det meste av det nokså trist.

Skrevet

en konfirmasjon er KONFIRMANTENS dag.. ikke alle andres.. hadde mitt barn ønsket taco buffet hadde han fått det.. er jo så mye forskjellig innen taco så det ser jeg ikke på som noe problem..

Skrevet

Jeg hadde ikke gått med på det, det er for grisete og hadde blitt småsur om vi hadde fått så "grisete" i ført bunaden.

men hadde jeg blitt advart på forhand hadde jeg kledd meg deretter så hadde jeg nok bare stusset litt og ikke tenkt så mye mere over det.

Skrevet

Hva jeg ville gjort spørs litt på alderen til gjestene. Om komfirmanten er den eneste under 40 så hadde jeg sagt nei og gitt han taco etter selskapet.

Om de er flere "ungdommer" som kommer så ville jeg hatt en buffet med tacokjøttdeig/lefser/pitabrød og evnt skjell sammen med "voksenmaten"

Jeg syns det er viktig at ett selskap er tilpasset alle gjestene til en viss grad. Feks, vi serverte pølser i brød sist barndåp vi hadde.Til barna såklart. De voksne fikk smørbrød.

Skrevet

Jeg ville ha laget en litt annen vri.

MEXIKANSK BUFFET.

Da vil taco være en naturlig del av maten, og du kan lage en masse annet spennende mat, som kanskje blir litt mere populær hos foreldre generasjonen

Skrevet

Egentlig så er det litt trist, for jeg er lenket til sengen pga. komplikasjoner og risikosvangerskap. Her blir jeg nok liggende til babyen kommer, og jeg håper det er lengst mulig så jeg ikke får en veldig prematur baby.

Skrevet

Jeg støtter sologsommer sin ide!

Skrevet

Det hørtes jo flott ut sologsommer. Det skal jeg huske til vi får en anledning.

Skrevet

Jeg synes konfirmanten skal få velge menyen selv. Jeg ville foretrukket god taco (man kan gjøre det langt mer avansert enn krydderpose mix fra Old el'paso, man lager salsaen selv, bønnestuing, mango/ananassalsa, egen krydderblanding, flere typer kjøtt som du sier osv) fremfor vanlig trist koldtbord.

Men som andre sier her, det trenger jo ikke være det ene eller det andre. Dere kan kjøre taco som en del av en større buffet, eller dere kan ha taco og f.eks lage en god suppe med foccacia el til.

Så kan man jo slå på stortrommen når man kommer til kakene/desserten.

Gratulerer med konfirmanten og lykke til med arrangementet!

Skrevet

utrolig mange gode forslag her. Tror nok en mexiansk buffet er det jeg går for. Har ikke laget noe særlig mexikansk, annet enn tex-mex, så får gå til innkjøp av en kokebok og prøve ut noen oppskrifter :-))

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...