Gå til innhold

taco-buffet i konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen skal konfirmere seg humanetisk til våren og insisterer på at han vil ha taco-buffet i selskapet. Usikker på om jeg synes det er greit. Ser uansett for meg at det må være mer fansy en til vanlig, forskejllige typer kjøtt, stuinger, sauser i tillegg til ett stort utvalg grønnsaker. Hva synes dere?

Skrevet

Hva med en wienerpølse-buffet eller en seigmann-buffet?

Skrevet

Hadde muligens satset på Buffet, med taco innslag...Slik at det ble litt forskjelligt for enhver smak....

Skrevet

Morsom du eller? Jeg spør om noe og dette er det beste svaret du kan komme opp med?

Oki, jeg skjønner at du synes det er helt ugreit med taco-buffet, men du kunne ikke ha sagt det på en ordentlig måte? Lurer noen ganger på gjennomsnitsalderen her inne.

Hi

Skrevet

Koldtbord var i utgangspunktet planen min, men det blir veldig dobbelt om jeg skal lage mye "taco-greier" i tillegg, som er det hvoedpersonene for denne dagen ønsker seg. Men blir vel til at jeg gjør noe i den gata der. Takk for seriøst innspill :-)

HI

Skrevet

Nei, jeg synes ikke noe om det, og hadde sannsynligvis trodd noen fleipet hvis de hadde sagt de skulle servere taco i en festmiddagn:)

For meg blir dte litt som å servere pølse i lompe, pommes frites eller pizza.....

Skrevet

Nei takk!

Skal gjestene sitte i dress med hvit sjorte og spise taco?! Ville som tidligere svar mer satset på buffè med innslag av taco. Ikke alle liker taco.

Selv om maten skal glede konfirmanten så synst jeg taco er ganske hverdagsmat - dette skal jo være en festmiddag.

Skrevet

Tja, hvorfor ikke, dersom det virkelig er det han vil ha? Taco går det jo an å gjøre litt ut av (tanten min ville ha fiskeboller i sin konfirmasjon, men det gikk ikke igjennom).

Ville ha gjort som du skriver, og laget ulike typer kjøtt. Vanlig tacokjøtt, men også strimlet kylling, strimlet biffkjøtt, ulike typer skjell, tortillas, nachos. Ville hatt ulike salater, samt boller med ulike grønnsaker. Ville også hatt med pitabrød. I tillegg ville jeg nok hatt et alternativ til de som virkelig ikek liker taco (faren min hater det intenst) - kanskje en gryterett, eller oppdelt kylling og ris, og så kan de ta av de ulike salatene.

Skrevet

om det er det han har lyst til og dere syns det er ok, så hvorfor ikke?

Skrevet

Jeg hadde laget det som en del av et koldtbord. Det trenger jo ikke å bli dobbelt opp likevel, det er jo bare at du ikke lager fullt så mye annet til koldtbordet.

Skrevet

Taco er det jo mange som liker, så det blir sikkert bra. Selv er jeg ingen tacoelsker, men her er et forslag:

Salat + grønnsaker som vanlig

Rømme

Sånn grønn guffe (husker ikke navnet)

Lefser

Skjell

osv - vamlig tacogreie liksom.

Utfordring: holde ting varmt, brød mykt.

+

Vanlig brød

Foccacia

Karbonader

Djevelegg

Kabaret

Roastbiff

røkelaks/varmrøkt laks

Majones

og litt salater (waldorf for eks)

spekemat

eggerøre

Kan utvides eller innskrenkes etter hvor avansert man vil ha det :-)

Men man kan jo godt ha både taco og andre ting..

Skrevet

Tusen takk for alle konstruktive innspil :-)

Skrevet

Når min stesønn konfirmerte seg, ble det servert taco. Og den yngre garde koste seg maks.....

Men det ble også servert koldtbord, slik at alle fikk det de ville ha :))

Jeg syntes dette var en fin løsning :)

Og konfirmanten fikk mat ønsket sitt oppfylt på den store dagen :)

Tror nok jeg hadde servert taco, men også laget litt koldtbord ved siden av. Så slipper tacoen å bli så innvikla med fancy sauser og greier....

Skrevet

Men husk for all del masse store servietter, gjerne av stoff. Tacoflekker på bunadsskjorta må være et mareritt å få vekk.

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke servert. Selv om det er det han ønsker seg, så går det an for en 14-åring å lære seg forskjell på anledninger. Konfirmasjonen er en stor og høytidelig anledning og da passer det seg ikke med mat som taco.

Kan ikke du og han sette dere ned og finne andre ting han synes er godt som det er litt mindre fredagskveld og litt mere festmat over? Dere kan jo smake dere gjennom litt forskjellig mat en periode framover, og se om det ikke er andre ting han kunne tenke seg. Om det fortsatt bare er tacohan vil ha, og dere synes at han skal få vilja si, så ville jeg ha lagd et koldtbord og hatt et tacohjørne.

Skrevet

Dere som sliter med at tacoen renner må koke ut vannet av kjøttet. Ekleste jeg vet er når det renner nedover hendene.

Jeg syns tacobuffet var en god ide. Syns de gamle tradisjonelle sure hurpene/gubbene bare har godt av å ikke få det som de mener det bør være og forventer. Det er uansett nye tider. Kornfirmasjon er ikke det det en gang var. Nå er det for 98% av konfirmantene en måte å følge saueflokken og skaffe seg penger på.

Skrevet

Jeg önsket meg seriöst fiskeboller i hvitsaus til min konfirmasjon.

Mamma sa plent nei. Og jeg forstår jo hvorfor. :)

Nei, taco-buffet blir i samme gata, og synes det blir for hverdagslig.

Selv om det er det konfirmanten önsker seg.

Skrevet

Konfirmasjon var en stor og høytidlig anledning. Det er den dessverre ikke lengre. Taco passer ypperlig til å markere hvor lite en konfirmasjon har av betydning.

Skrevet

17.10: Dette var dagens dummeste innlegg.

Skrevet

Jeg må si meg helt uenig i det. Jeg har faktisk vært på dette forumet hele dagen og kan lett finne mange langt dummere innlegg enn mitt.

Hilsen 17:10

Skrevet

Så fordi man ikke synes billige maisskjell, ihjelstekt kjøttdeig med krydderblanding, litt grønnsaker og en dårlig salsakopi er festmat, så er man en sur hurpe?

Har du noe å backe opp påstanden om disse 98% med, eller er det egen forskning? Og, om man så velger å konfirmere seg for gavene, så kan man ikke lage en skikkelig fest?

Spesielt...

Skrevet

Jeg synes faktisk 17:10 sier det veldig bra, jeg. Det er jo helt sant.

Skrevet

Det at du har vært på forumet hele dagen sier i grunnen alt om deg og dine prioriteringer.

Skrevet

Taco buffet i konfirmasjon har jo blitt helt vanlig. Det er ungdommens dag, og da bør de jo få bestemme litt selv. Men de jeg har hørt om der var det som en del av et koldtbord.

Kan jo bruke samme salater som ved koldtbordet bla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...