Gå til innhold

Trenger litt hjelp av dere :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg og min samboer ønsker oss veldig barn. Problemet er at han ønsker det "en gang...", mens jeg kan tenke meg å starter innen dette året.

Vi begge har arbeid. Vi bor nå sammen i en veldig liten leilighet, men er på utkikk etter noe større. Han virker egentlig veldig nervøs til det hele.

Rundt mai i fjor ble vi enige om å begynne prøvinga etter rundt 1 år. Nå er vi der snart, men han begynner sakte men sikkert å drøye det mer og mer fordi han ikke føler seg klar. Har veldig lite lyst til å presse han til noe som helst, men er så grusomt å plutselig legge ned planene, eller evt drøye dem på ubestemt tid. Men... er det liksom slik at man plutselig en dag våkner opp å bestemmer seg for at "ja, i dag føler jeg at jeg er klar", eller er det faktisk slik at man kanskje ikke føler seg klar før babyen er ute? Alle er jo forskjellige, men har dere kanskje noen synspunkter?

Jeg er så utålmodig. Jeg har jo hatt nedtelling nå i 9 mnd. Vil ikke stoppe opp nå... hehe :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Drømmer!

Vet ikke helt om jeg har noen kloke ord å komme med, men ville bare si at jeg føler med deg. Vi skulle egentlig begynne babyprøvingen til høsten, men NEIDA, her har samboeren ombestemt seg. Har ikke ventet så lenge som deg, men syns det er utrolig kjipt når planene plutselig endres. Hadde gledet meg skikkelig, og telte ned. Min samboer mener at det skal komme mer naturlig, ikke å planlagt. Så nå jeg bare sitte på gjerde og vente da.... i x antall år.

Tror gutter/menn er forskjellige. Noen våkner bare opp en dag og tenker "idag vil jeg bli pappa" mens andre helt sikkert ikke blir klare før de sitter med ungen i fanget.

Tror du kanskje at det hjelper å snakke med han. Fortell han hvor mye du venter og at du har hatt nedtelling. Det var dette som fikk min kjæreste til å ville prøve til høsten. Han skjønte hvor mye det betydde for meg. Men så har han altså ombestemt seg i ettertid, så kanskje han ikke skjønte det allikevel.

Men ihvertfall, jeg føler med deg, hvis det er noen trøst :)

Skrevet

Tusen takk for flott svar babysyk85!! :-)

Håper mannfolka våre plutselig blir babysyke. Men da er det vel vi som blir stressa og trekker oss litt ut? Hehe, neida. Men det er vel naturlig å bli litt nervøse første gangen. Men å ombestemme seg evt. drøye det er jo så unødvendig! Vi som har såå lyst!! Tror vi må sende dem på "klargjøringskurs" ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...