Gå til innhold

Hvor mange her har partnere som ikke har markert morsdagen på noen måte?

Anbefalte innlegg

..Og hva synes dere om det?

Min partner, som vanligvis er empatisk og god mot meg, har fått det for seg at morsdag er noe tull. Jeg er ganske lei meg. Men han har bedt om unnskyldning for å ha vært så ufølsom da han så hvor lei meg jeg ble.

Hvor mange av deres menn gir blaffen, og, synes dere det gjør noe?

Og: vennligst ikke kom med "Min har gitt meg blomster og frokost på sengen, jeg er så heldig! osv. osv." Ta det en annet sted hvis du har behov for å få det ut.

Fortsetter under...

fikk kort av minsta, og en ting junior hadde laget på skolen, men som hadde blitt knust i sekken :) Største er borte i dag, hun beuker å lage frokost på sengen å komme med kaffe , koselig ( Jerg haaater frokost ) . I dag ble det bare med det, og en litt trist 4 åring som var lei seg for at hun ikke kunne bake kake til meg :)

Jeg er ikke vant med å bli satt stas på på andre vis denne dagen, og vil gjerne få fortsette med å la det vær som alle andre søndager eellers i året, er ikke vant med annet fra jeg var lita heller :)

Mannen min har ikke gjort noe for moren sin på morsdagen, han sluttet med det når han fikk egne barn. Men han har hjulpet ungene med å gjøre i stand kaffe og kake på sengen, og betalt den fine gaven de plukket ut til meg. ;)

At han ikke gjør noe for moren sin bryr jeg meg ikke noe om, jeg ordner noe til min mor så får han gjøre, dvs ikke gjøre, hva han vil ang sin egen mor.

Jeg hadde håpet at mannen i smug hadde engasjert ungene i å lage kort og evt planla å lage en god lunsj til meg.. Men nei da..

Her stod jeg opp med ungene kl 6, ingen som husket noe som helst før rett før han skulle på jobb kl 13 leste gratulasjoner på facebook.. Da fikk jeg en gratulasjon fra ham..

Eldste skyndte seg å lage et kort det stod vedrens beste mamma på..

Ble glad for det..

Men jeg liker at ungene får feir eforeldrene sine, så jeg pleiere å ta de med i forberedelsene til farsdagen.. dett evat han godt.. så jeg ble alikevel litt skuffet..

Han kunne ha stått opp med ungene så jeg kanskje fikk 1 time ekstra på øyet.. Jeg ønsker ingen gave, men en liten oppmerksomhet bare.. At han vstie at han satte pris på meg..

Annonse

Jeg er en smule skuffet over mannen min. Han hadde helt glemt det, kom på det da de snakket om det på radioen i 14 tiden i dag. Da ble han lei seg og fikk dårlig samvittighet.

Grunnen til at jeg er skuffet er fordi jeg husker han hver farsdag på vegne av barna, og han fikk faktisk oppmerksomhet før vi fikk barn også, i de 2 årene vi prøvde...

Så ganske kjipt at han ikke er like oppmerksom i retur når han selv setter pris på slikt...

Ingen markering her nei. Har ønsket meg en god morsdag og det er igrunn det. Var klar over at det ikke kom til å bli noe gave siden vi ikke hadde tid til å handle i går, men er skuffet over at jeg ikke har blitt gjort stas på i det hele. Mannen er på jobb, og jeg og guttungen, har ryddet, støvsuget og vasket huset. Jammen sa jeg litt av en mordag.

Vist slike ting betyr så utrolig lite for han så gidder ikke jeg og bruke tid og penger på farsdagen lenger heller. Pleier å stå opp den dagen, lage en ekstra god frokost, lage kort med gutten og kjøpe en liten ting for å vise at jeg setter pris på at han er en god far for barnet sitt. Og så kake såklart.

Føler meg ofte som om det er jeg som har ansvar for hus og barn og han bidrar når han har overskudd eller når jeg har fått nok og gitt han en skyllebøtte. Hadde faktisk ønsket at han kunne vise at han satt pris på meg i dag.

Og spørr han hvordan dagen har vært i kveld, kommer jeg til å være helt erlig.

Jeg ba mannen om la morsdag bare være en vanlig søndag. Vil ikke ha gaver iallefall. Vi har nok av regninger å betale.

Men jeg fikk sove lenge:) 6-åringen hadde laget kort og det gledet:)

Vel, hadde en krangel om dette i går, da han kom og sa at vi skulle til moren hans- igjen- på middag. Var der sist morsdag også, og da tok jeg opp at nå har vi egen familie, og har lyst til å skape egne tradisjoner. Han glefset at jeg for pokker ikke var mora hans, så da svarte jeg at hans mor er hvertfall ikke min mor. Har blitt hjemme i dag, mens mann og barn er på middag hos svigers.

Nå skal det sies at jeg elsker sånne dager, vi har sjelden tid sammen og synes det er så hyggelig at vi gjør noe ekstra liksom. Hadde ikke forventet noe, kanskje kunne han lagd noe godt til middag, eller at familien kunne gått på kafe sammen. Men neida..

Når det er farsdag pleier jeg alltid og hjelpe barna med overraskelser. Vi kjøper en liten gave, lar han sove lenge om morgene, jeg hjelper barna med å lage kake eller noe annet godt og de tegner kort. Synes man gjør så lite hyggelig og at inngenting skal feires lenger. Synes det er trist.

Er skikkelig lei meg i dag. Og sint på han, for at han ikke gidder og prøve noe for min skyld. Selv om han synes sånne dager er tull hadde jeg satt så inderlig pris på en oppmerksomhet.

Alltid i min crappy barndom hvor mamma lå i sofaen og grein og var deprimert og pappa alltid var på jobb, lovet jeg meg selv at jeg skulle skape min helt egne familie hvor vi var glade i hverandre og feirer at vi var glade i hverandre, men det er tydeligvis ikke mannen med på.

Ja, jeg er teit som reagerer. Men godt å få det ut.

Altså, hvorfor i allverden skal han ikke gjøre det sammen med barna dere har sammen, de mammaen er mamma til men som ikke på egenhånd kan kjøpe eller lage morsdagskort?

Tror ikke mødrene her inne vil ha diamanter, bare en liten oppmerksomhet på den dagen som faktisk heter morsdag, handelstandsoppfinnelse eller ikke...

16:38, og dere andre som mener at mannen skal gjøre stas på egen mor mens mor til barna hans må vente til de er store nok til å ordne noe selv: har du barn? evt, bor du sammen med barnas far? Hvis du svarer ja på begge: har du ikke lyst på litt ekstra oppmerksomhet fra disse?

Vel, hadde en krangel om dette i går, da han kom og sa at vi skulle til moren hans- igjen- på middag. Var der sist morsdag også, og da tok jeg opp at nå har vi egen familie, og har lyst til å skape egne tradisjoner. Han glefset at jeg for pokker ikke var mora hans, så da svarte jeg at hans mor er hvertfall ikke min mor. Har blitt hjemme i dag, mens mann og barn er på middag hos svigers.

Nå skal det sies at jeg elsker sånne dager, vi har sjelden tid sammen og synes det er så hyggelig at vi gjør noe ekstra liksom. Hadde ikke forventet noe, kanskje kunne han lagd noe godt til middag, eller at familien kunne gått på kafe sammen. Men neida..

Når det er farsdag pleier jeg alltid og hjelpe barna med overraskelser. Vi kjøper en liten gave, lar han sove lenge om morgene, jeg hjelper barna med å lage kake eller noe annet godt og de tegner kort. Synes man gjør så lite hyggelig og at inngenting skal feires lenger. Synes det er trist.

Er skikkelig lei meg i dag. Og sint på han, for at han ikke gidder og prøve noe for min skyld. Selv om han synes sånne dager er tull hadde jeg satt så inderlig pris på en oppmerksomhet.

Annonse

Ingen reaksjon her. Hverken fra han eller meg. Helt greit for meg. Blir liksom litt påtatt, synes jeg. Vil heller at han kommer på en hverdag og sier at han er glad i meg og gir meg blomster!

Har han lyst må han da gjerne det. Men all den tid barna er for små er det da på ingen måte en selvfølge at partner fikser ting.

(og damene her inne har ofte latterlige forventninger)

Har fått verken gratulasjoner eller noe.. Litt skuffet må jeg innrømme.. Hadde ikke forventet noen gave, men en gratulasjon. Han vet at vi i min familie feirer morsdag (han vet jeg har sendt morsdagskort til min mor..), og at det er morsdag i dag for vi har hatt besøk og hun hadde fått gaver og mat på senga og da snakket vi om at det var morsdag. Men selv da sa han ingenting.. Hadde forsøkt å bli gravid veldig lenge da vi ble det, og dette er min første morsdag så det føles spesielt og hadde derfor håpet på en gratulasjon..

Jeg er syk i dag, begynte på fredag. Jeg var den første opp av oss voksne og gikk rett på støvsugern fordi 5 åringen fant potetgull når han sto opp og sofaen ikke så ut. Langt på forrmidagen sto mannen opp. Da varmet han baguetter og jeg fikk det servert på sofaen mens han selv satt ved spisebordet og spiste sin og surfet. Fikk også vaffler etter hvert. Har ikke hørt han bruke ett ord for å få 5 åringen til å lage kort, ikke ble det noen form for gave heller som jeg pleier å få.

Litt trist for han vet hvor mye morsdagen betyr for meg.

Eldste her er hos faren sin og her ikke så mye som sendt meg sms eller sendt hilsen på facebook.

Jeg kan ikke si at det ikke ble markert på noe måte, men jeg må si at det nok hadde føltes bedre om det ikke ble det.

Han kjøpte en Jamie Oliver pizzasten på Nille som han ga meg i morsdagsgave. Den fikk jeg i går når vi skulle til å lage pizza. Den har han gått og siklet på i lang tid mens jeg har sagt at det er bortkastede penger og at det går like greit å varme opp bakeplata i ovnen før man har pizzaen nedpå (vi spiser tynne italiensk-style pizzaer).

Jeg føler meg ganske sikker på at den ble kjøpt før han ble oppmerksom på at det var morsdag i dag. Jeg fortalte han at jeg ikke ville ha noe gave, men litt oppmerksomhet hadde gjort seg. Oppmerksomheta jeg fikk var at jeg ble vekka med et spark i baken og en beskjed om å stå opp og ta ungene så han fikk sove.

Litt deppa, men det var jo bedre enn i fjor. Da ble han forbanna og kalte meg utakknemmelig når jeg svarte spydig på en gratulasjon jeg fikk tirsdagen etter morsdagen.

Jeg fikk ingenting. Det verste var vel at jeg måtte bruke mine penger på å kjøpe noe til moren hans! Men jeg tar det med et smil. Han er nemlig imot slike ting, så det må jeg respektere. Det var vel egentlig jeg som ba han kjøpe med noe til moren...

Men jeg må innrømme at jeg blir litt lei meg når damer klager over å få blomster av dårlig kvalitet.

Har ikke fått noe spesielt. Har sovet lenge da, men det pleier jeg på søndager, han sover lenge på lørdager.

Men jeg har fått en gratulasjon og ett løfte om at vi skal ut å spise til uka. Så det er ihvertfall noe :o)

Hans familie pleier ikke å feire mor-og farsdag, men det har vi alltid gjort i vår familie. Jeg syntes det er koselig med en dag i året der man blir minnet på å sette litt ekstra pris på mor og på far. Selv om man skal gjøre det i hverdagen også, så er det fort gjort å ta hverandre litt for gitt.

Du som nevnte på at samboeren ikke er hans mor:

Da var det feil av ham å ta med seg barna egentlig, for faren sin mor er jo ikke dem sin mor. Da skulle jo de blitt igjen hos sin mamma og gjort noe koselig med henne. Eller er morsdagen bare for store barn som klarer å lage noe selv og voksene barn??

Min mann har sovet stort sett hele dagen, noe han vanligvis ikke gjør. Og når han sto opp, så var han sammen med ungene en liten stund før han pakket bilen og dro, skulle ut og kose seg litt med vennene sine...

Fikk et kyss på kinnet og gratulerer.

Sønnen min laget perlebilde til meg, og det blir jeg veldig glad for!

Jeg er ikke opptatt av gaver, men syns det er hyggelig å gjøre litt stas på hverandre på sånne dager. Litt skuffet er jeg, men men...

Jeg synes morsdag er noe tull. Vi hadde ingen planer, i tillegg har mannen min ligget strak ut med omgangsyken i hele dag. Aldri fått noe spesielt på morsdagen, men han kan vekke meg med frokost på sengen /la meg sove lenge ol andre dager i året så det gjør sikkert sitt til at jeg synes morsdag er noe oppkonstruert tullball. Så nei, synes ikke det gjør noe at mannen min hopper over morsdag.

hadde min samboer prøvd å gjøre noe for meg på morsdagen hadde jeg blitt oppgitt for teitere dag skal man lete lenge etter. Jeg er stolt av å si at min samboer og mine barn skjønner at denne dagen kun er for at butikkene skal tjene mere penger. De er snille mot meg hele året, det for da vitterlig holde, skal ikke ha det ekstra spesielt en dag i året i tillegg til bursdag.

Jeg.

Ble lovet at jeg skulle få sove lenge, men etter å ha sovet dårlig og ikke fått sove før kl. 03.00 var jeg pent nødt til å stå opp kl. 06.50...han stod vel opp halv to og har sittet og sett på fotballkamper siden, frem til ca. 18.30...

Lurte på hva jeg skulle lage til middag, og forventet den ganske kjapt når han ønsket den, i tillegg til å bli irritert da jeg sa til barna at jeg skulle lage muffins fordi det var morsdag. Da så han bare dumt på meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...