Gå til innhold

Når ble det ofisielt for dere?

Anbefalte innlegg

Jeg er 16, snart 17 uker gravid og vi holder det enda sånn passe hemmelig. Enda det vises litt nå;-) Det begynte med at vi ikke ville at Facebook-slarven skulle begynne, men så var det bare så behagelig å fortelle det kun på en "need to know basis" - selvsagt vet kolleger, foreldre, og nærmeste omgangskrets det, men ikke så mange andre. (Tror vi da:-) Skal på UL til uka og tenkte vente med å "si det" til vi visste alt var som det skulle der inne...men ei venninne (høygravid sådan) ble aldeles sjokkert overt at vi ikke spredte nyheten bredere - hva gjør dere andre?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142903221-n%C3%A5r-ble-det-ofisielt-for-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Måtte fortelle det på jobb veldig tidlig pga ekstrem kvalme, men bare sjefen og nærmeste kollega som fikk vite. Fortalte det også til to venninner/naboer rundt uke 5-6, hun ene fordi jeg visste at hun var gravid, og hun andre fordi vi prøvde å få til at vi skulle få omtrent samtidig denne gangen også (har jevnaldrede gutter på halvannet nå).

Foreldrene våre fikk vite det etter ul i uke 11, venta lenge med å si det til dem, for hun ene av dem klarer IKKE holde kjeft om sånne hemmeligheter. Etter det har vi fortalt det når det har passet seg sånn, men har ikke annonsert det hverken på facebook eller noe annet, så nå når jeg er i uke 25 er det fortsatt mange som ikke vet. Og ikke viser det så veldig ennå heller. Jeg er uansett ikke typen som annonserer sånne ting bredt, og de nærmeste vet det jo. Trenger alle andre vite det da?

Jeg er 16 uker på vei med nr 3 og ingen vet det enda. Jo to venninner da og søstra mi. Men ellers så er det absolutt ingen som vet.

Har enda ikke fått mage så er lett å skjule det sånn sett, men kjenner det er vanskelig å holde munn.

Jeg skal på UL i mars så tenkte å ta kopi av UL-bilde og sende det til familien med en liten hilsen. Tror de får sjokk, hehe.

Kanskje forteller jeg det tidligere, for jeg er i grunn dårlig på å holde slike ting hemmelig så helt utrolig at jeg er kommet så langt uten å si noe.

Er 15 uker i dag, og ingen vet det.. Tror jeg.

Ikke fortalt det til foreldre eller noen;)

Er ikke så lenge siden forrige, så jeg har allerede fått mage, men skjuler den med litt vide klær.

Men var sikker på å bli avslørt i jula da jeg ikke drakk alkohol i noen sammnehenger;)

Skal fortelle det til nærmeste familie i løpet av uka nå. Føler det blir litt å "holde dem for narr" å ikke si noe på så lenge. Men så blir det jo et kort svangerskap for dem da:)

Må fortelle det snart på jobb, for det begyner snart å bli tungt og bør vel få litt tilrettelagt arbeidssituasjon...

Annonse

Vi fortalte det til nærmeste familie ca 2 dager etter positiv test og jobben fikk vite det da jeg begynte der (i uke 6). Men resten av verden har vi tatt litt og litt som det har fallt seg sånn. Noen har vi ringt og sagt det til, noen har fått vite det litt tilfeldig og det er fortsatt mange som ikke vet. Er ca uk 16+4 nå. Skal på ordinær ul på fredag og om alt fortsatt står bra til så kanskje kanskje jeg skriver noe på facebook, men antagelig ikke.

Jeg synes det er deilig at ikke så mange vet, har vært rimelig dårlig og har ikke vært veldig sosial de siste månedene heller. Folk får vite det tidsnok, de viktigste menneskene i livene våre vet det jo nå så kommer resten av verden etter når det faller seg sånn.

Fikk forresten en mld av ei venninne her om dagen med nyhet om at jenta hennes var blitt storesøster, og jeg visste ikke hun var gravid engang, hehe. Sånn kan det gå :)

Fortalte det til foreldrene mine dagen etter at jeg testet positivt. Svigers fikk vite det da jeg var 6 uker på vei, deretter søsknene mine samt venner vi var sosiale med (gadd ikke jukse meg til diverse antibiotikakurer denne gangen...) Følte det var mye enklere å bare fortelle sannheten. Var til UL i uke 11 og så en sprellende liten baby. Magen kom tidlig denne gangen, så det ble på en måte offentlig for kollegaer fra da. Også har jeg fortalt det til venner etter hvert som vi har møttes.

Tenkte å oute nyheten på Facebook etter UL`en i uke 18 (om 4 uker). Siden der har jeg litt sånn fjern-og-nær-forbindelser...

Jeg er nå i uke 24 og har enda ikke fortalt det til alle :)

Nærmeste familie vet om det,og nærmeste vennekretsen.

Har ikke annonsert det på facebook,men har fått med meg at folk begynner å stirre på magen min nå :)

Jeg kom ny inn hit idag. 12+1, og fortalte det også idag. Har holdt det hemmeli helt frem til nå, noe som har gjort meg nesten gal. Så jeg er glad for at jeg endelig kan dele det nå.

Helt 100% sikker kan man jo uansett aldri bli.

Jeg er i uke 23, og vi holdt det hemmelig for de aller fleste frem til ordninær UL. Kun min nærmeste familie, sjefen og ett par veninner som visste om det frem til uke 19. De på jobb og svigerfamilien fikk vite det dagen etter UL :) Synes det var perfekt tidspunkt å dele nyheten på, men ikke noe annonsering på Facebook eller noe sånn her nei...

Annonse

Ryktet spredte seg med lynets hastighet da vi fikk vite at det var tvillinger i uke 13. Aldri opplevd makan!

Ellers så vet de i omgangskretsen om det, familie, nære venner og jobb. Har ikke offentliggjort noe på FB ennå, vil ihvertfall vente et par mnd. Er i uke 19 nå og første milepæl er jo at alt er bra på ordinær ultralyd neste uke.

Jeg er nå i uke 13, og har fortalte til dattra mi. Hun er 5 år, og jeg regner ikke med at hun skal gå å holde det hemmelig. Så nå får de fleste vite det ganske snart tenker jeg :) Forteller det til alle venner nå, sånn at de skal få høre det av meg, og ikke av noen andre. Familie fikk vite det når jeg var i uke 9.

Jeg er 23 uker på vei og kun foreldrene og søskene våre vet det og sjefen min på jobben...Vi mistet første barnet i uke 20 + 4 og har denne gangen valgt å ikke si noe før vi må...jeg har heldigvis mye løshud på magen etter stort vekt tap...magen er begynt å vise men enn så lenge så har jeg bare lagt på meg hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...