Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 13. februar 2011 #1 Skrevet 13. februar 2011 Skal igang med det tredje forsøket på St.Olavs nå.. begynner på sprøyter i uke 8 og mulig det blir uttak og innsett i uke 10 eller 11. Har begynt å tenke videre om dette heller ikke skulle gå vår vei. Har aldri fått noen egg på frys. Får ut rundt 15 egg hver gang, men ingen på frys. St.Olavs skjønner heller ikke hvorfor. Ett egg blir bra hver gang, men resten blir kastet... Har klart å la være å tenke på det siste offentlige forsøket lenge nå, men når det nærmer seg sprøytestart, kommer tankene..
shalin Skrevet 13. februar 2011 #2 Skrevet 13. februar 2011 Hei. Vi kommer til å prøve privat om det ikke blir noe de forsøkene vi har i det offentlige. Jeg skal ha mitt 2 fersk forsøk i mars(hvis alt går etter planen) Vi lurer kanskje på om vi drar til Danmark og tar det privat der,de er vel ganske flinke,og litt foran Norge når det gjelder prøverør. Det er jo bare så utrolig dyrt,utrolig kjedelig å sitte med gjeld pga dette,og ingen baby,men blir nok et forsøk iallefall:-)
MK73 Skrevet 13. februar 2011 #3 Skrevet 13. februar 2011 Ja. Vi har nå hatt to tre-pk hos private klinikker etter at vi var ferdige i det offentlige. Vi hadde gode sjanser, vi hadde ork til å gå gjennom flere forsøk og var heldige på den måten at vi også hadde økonomi til det. ..men jeg kjenner også noen som ga seg etter de offentlige forsøkene, men jeg kjenner ikke til deres historikk og årsaker. Det må uansett være en helhetsvurdering, tenker jeg.
Høst72 Skrevet 13. februar 2011 #4 Skrevet 13. februar 2011 Ja, vi får ikke flere forsøk ved Riksen, og starter på spary på første forsøk på privat klinikk på onsdag! Det blir spennende! Håper vi lykkes bedre der! Jeg har heller aldri fått egg på frys. Vi fikk en gutt i 2007, og håper vi slipper å vente alt for lenge med å få et søsken til han... Lykke til med forsøket!
kosejent1 Skrevet 14. februar 2011 #5 Skrevet 14. februar 2011 Vi prøvde videre i det private etter 3 IVF/ICSI og 2 FER i det offentlige og første forsøket ved Hausken endte i en gutt født i 2009! Nå er vi i gang med søskenforsøk og vi gikk rett over i det private med en gang. På Hausken hadde de forslag til endring av både regime og medisiner og ikke minst de var fulle av positivitet - dette trengte vi etter at Porsgrunn frarådet oss til å fortsette prøvingen og Aleris mente vi burde innrette oss på et liv uten egenfødte barn. Første søskenforsøk endte i positiv test, men MA ble påvist i uke 8. Nå skal vi kanskje i løpet av noen uker i gang med fryseforsøk i naturlig syklus! Lykke til med forsøket og håper dere ikke trenger å ta stilling til dette;-) KLem
Rose69 Skrevet 15. februar 2011 #6 Skrevet 15. februar 2011 Hei! Vi var akkurat i samme situasjon; mange egg-men få befruktet.Ofte kun 1 eller 2 av 10-14 egg.Aldri på frys. Vi tok 1 privat forsøk (Volvat) innimellom de offentlige.Alt dette i 2006. 1.ved St.Olav 2.ved Volvat 3.Ved Riksen.Ble gravid. Søskenforsøk: 1.Ved Riksen.Neg.Fikk ikke flere i det offentlige pga alder. Dro til privat klinikk i Danmark (CFC) 3 negative ICSI. Dro til Hellas for ED.Ble gravid ved 1.forsøk.Fødte baby 2010. (Samt 3 på frys som jeg ønsker å bruke.Men mannen ikke klar ennå..hehe..) Veien er lang og smertefull..både mentalt og fysisk.Men det er verdt ventetiden og nedturene.Jeg har vært på BIM siden 2004... :-) Say no more. Har st.Olav sagt noe om eggkvaliteten? Har de målt FSH? Din respons på medisinene er fremdeles ok. Du får ut mange egg.Fertiliseringsraten (befruktning) ser ut til å være hovedproblemet. Det kan godt være at du skulle hatt HMG/LH tilskudd og ikke bare rent FSH (som f.eks. GonalF) Har hørt at Hausken er god på dette.ta en tlf til de, evt.mail.De er raske på å svare. Ønsker deg masse lykke til,uansett valg du vil ta.Hvis du er født i 1986 er du fortsatt ung og dere vil lykkes til slutt :-) Klem fra gamle hønemor :-)
Søskenhåp adopterer Skrevet 15. februar 2011 #7 Skrevet 15. februar 2011 15 egg er egentlig litt mange. Mange egg gir ikke nødvendigvis bedre sjanse, da kvaliteten kan være dårligere enn ved få egg. Jeg hadde også alltid veldig mange egg ut, mange på frys, men ingen av de overlevde fryseeggene ble noe graviditet ut av. Jeg tror de var for svake rett og slett. Ble faktisk gravid 4 av 6 ganger på fersk men tre aborter da.... jeg snakket med private klinikker etterpå og de mente jeg hadde hatt for mange egg ut på Riksen. Spør om du kan få en annen medisinering som gir færre egg, så kanskje kvaliteten går opp. Vi droppet ut etter max antall uttak på offentlig (dvs. 3 + 3 ved søskenforsøk) og valgte i steden adopsjon, men hadde nok gått videre privat hadde jeg vært yngre og ikke lyktes innen 3 første forsøkene.
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 15. februar 2011 Ved 1 forsøket vårt i mai 2010,fikk ut 12 egg. gikk jeg på spray synarela og gonal f sprøyter. Tok en test rundt rugedag 10, den var positiv, men samme dag begynte jeg å blø. Sjekket hcg blodprøve, verdien var på 5. to dager senere var testen negativ. Gravid på egenhånd i juni, men mistet i uke 6. Nytt forsøk i oktober, 17 egg ut. Gikk på puregon og cetrotide sprøyter. Negativt forsøk Fikk beskjed om at neste forsøk også ble bare sprøyter stimulert og mindre doser (gonal f og cetrotide) i håp om at eggene ble mer modne denne gangen. Tror det blir en runde eller fler i tenkeboksen om dette forsøket ender dårlig også. Takk for svar alle sammen Bor i Gudbrandsdalen, så Trondheim er på en måte nærmest for oss ift prøverørsforsøk. Men kan jo ta d som en ferietur å reise en uke til en annen klinikk evt..
Mamsen<3 Skrevet 17. februar 2011 #9 Skrevet 17. februar 2011 Hei! Vi har bare brukt privat klinikk i Trondheim-Medicus- og er kjempefornøyd med de i alle fall!!! Supertrivelige alle som jobber der, de ringer tilbake når de skal og husker på hvem du er. Og så får du så god fersk hjemmelaga hvetebakst etter egguttak ;-) har fått oppskrifta :-) Vi er på 3. søskenforøk nå og håper det går, ellers så må vi tilbake i tenkeboksen. Er jo ikke akkurat billige greier denne "hobbyen", men hvis dere har råd, så kan jeg varmt anbefale Medicus. Vil bare si at vi ikke har ofret utgiftene til vår førstefødt en tanke etter fødselen, selv om det svei i lommeboka da vi betalte.... Lykke til !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå