Gå til innhold

Enegga eller toegga- hvordan sees det?

Mamma`n til <3<3<3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hmm .. jeg har lest at selv om legen "ser" at de er toegget så var d en sjanse for at legen kunne ta feil. Om jeg husker riktig så var det 1/3 av alle eneggede tvillingpar hadde "hvert sitt" av alt inn ei magen, derfor kunne legene ta feil.

Det var slik jeg forstod det iallefall. Har lest en del inne på tvillingforum.no:)

eneggede tvillinger kan ha hver sin morkake.

Eneste jeg vet helt sikkert er at er det en gutt og en jente er det i alle fall toegede.

jeg jeg kjenner måtte teste sine tvillinger etter at de ble født, om de var en eneggede eller ikke. Legene kunne nemmelig ikke si det sikker når de lå inne i magen.

Mine tvillinger er iallfall toegga.

På ultralyden så viste legen meg hinna som låg mellom dem. Og første gang jeg fikk se dem på sykehuset så var det et stort mellomrom mellom dem :)

Mine har også da hver sin morkake.

Har derimot hørt at de likevel KAN være enegga om det er likt kjønn,men vi vet ikke kjønn da :P

Hei, unnskyld at jeg blander meg her inne, er ikke gravid med tvillinger, der imot ekstremt interessert i fenomenet.

Leste nettopp at tvillinger av ulikt kjønn faktisk kan være eneggede (men selvfølgelig ikke identiske). Dette skjer i tilfeller hvor egget deler seg FØR befruktning, og altså blir befruktet av to ulike sædceller.

Resultatet da blir tvillinger som er mer like enn vanlige søsken, men ikke identiske.

Annonse

jeg har også lest slik som Varulven sier at enegga kan ha ulikt kjønn, men d er så sjeldent at det er snakk om noen få par på verdensbasis...

Jeg husker jo ikke hvor jeg har lest d da.. Saumfarte nettet da jeg ffikk vite at d var tvillinger.. hehe..

Den hinna som er mellom de kan være der selv om de er både en- og toegga, dersom d er toegga så går hinna som en Y opp ned, også så den annerledes ut dersom d var enegga. Jeg så veldig godt det Y'en på min tidlig UL i uke 12

Hehe:)

Jeg hadde magefølelse om at det skulle være 2jenter,men magefølelsen min bomma atter en gang :P

Han som tok ultralyden trodde det var 2gutter :P Det er derimot helt ok! :)

De er like store <3 1mm som skiller dem ca.

De er like store som babyer skal være i uke 21+2 <3 Så det var utrolig godt å vite :))

Takker ^^,

Ja,men det gjorde jeg med første også :P Jeg hadde jo et slags "håp" om at det skulle være en av hver,men jeg er overlykkelig så lenge det går bra jeg da :P

Nei,var på ordinær ultralyd for straks 3uker siden :P

Så nå skal jeg tilbake om 19dager :) Var egentlig 14dager,men siden jeg skal til jordmor nå på mandag så mente legen at det var greit å ta neste ul samme dag som jordmortimen min :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...