Gå til innhold

Termin i september 2011

2011

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er student og er ferdig med skoleåret i juni. Jeg har ikke termin før i september og lurer på om jeg da får noe støtte og penger i juni, juli og august? Jeg har en liten ekstrajobb i en butikk ved siden av skolen, men jeg tror ikke jeg kommer til å orke å jobbe der så mye i sommer. Jeg må da vel få noen godtgjørelser av NAV etc? Noen som har vært borti dette?

Min samboer jobber fult og vi kan klare oss på hans lønning, men da blir det en kjedelig sommer hvor vi må tenke på hva vi bruker penger på...

Takk for svar :)

Fortsetter under...

Heihei. Vi er i samme situasjon. Jeg tenkte å ringe lånekassen for å høre om jeg for støtte uten å måtte melde meg på et årsstudium.

Jeg tror heller ikke jeg orker å jobbe så mye til sommeren.. kan jo være jeg er diger og sliten da.. tiden vil vise :)

Om du ikke er ferdig med utdanningen så tror jeg du ska få støtte i sommeren også.. men lurt å høre med lånekassen om dette :)

Oki, hva sa de da?

Jeg tenker at jeg nok ikke orker å stå og jobbe i 7-8 timer hver dag i sommer, og man vet aldri hvordan form man er i. Jeg vil jo gjerne være i god form, men det er ganske tungt å måtte stå så mye. Da er det vel litt bedre å ligge å ruge på stranden eller verandaen og gjøre seg klar for den lille. Hehe.

Jeg har 2 år igjen på min bachleor etter babyen er født, så jeg skal spørre de. Det må jo være en ordning. Kan ikke tro at man i Norge skal trenge å sitte uten penger før babyen kommer.

Hva slags utanning tar du ? Og hvor mange år har du igjen/ eller er du på årsstudium?

Når du ikke har fullført studiet, så har du rett til å ta inntil 44 uker permisjon med stipend fra lånekassen før du fortsetter på skolen. Dersom du velger å fortsette studiet selv om du har baby, så blir uansett pengene for den perioden gjort om fra lån til stipend.

Du som er ferdig utdannet før babyen kommer derimot, du har vel ikke rett til støtte fra lånekassen, med mindre du, som du sier, melder deg opp til et årsstudium, slik at du kan ta permisjon..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...