Gå til innhold

Bruker dere ikke vogn til 2,5-3 åringen?? Bare til baby?

Anbefalte innlegg

Går de små bena hele veien til og fra barnehagen og lange turer?

Eller kjører dere bare?

Frøkna vår er 2,5 og går fint, men det kvarteret det tar for meg og gå til bhg ville tatt 1 time om hun skulle gått selv..

Synes "alle" svarte at de ikke bruker vogn på en tråd lenger ned her.

Er det heller ingen som sover på dagen lenger? Når vi er ute og farter er vi avhengig av vogn i 11-14 tiden, det blir garantert soving innen de timene.

Synes det hørtes helt rart ut jeg...

Vi går enten for ståbrett eller phil & teds. Kommer ikke til å bruke bilen når lille kommer og de små bena til frøkna orker garantert ikke lange turer enda. Lille kommer rett før hun er 3.

Fortsetter under...

Jepp, her brukes beina :o) Eldste var 2år og 8mnd da lillebror kom. Og vi har verken brukt ståbrett eller søskevogn. Hun har brukt bena på turer.

Tredjemann kommer sånn ca når nr2 fyller 3år, og søskevogn eller ståbrett er uaktuelt. Flotte, fine ben som de er flinke til å bruke.

Soving på dagen sluttet største med før nr2 kom, og nr 2 sluttet med soving før han fylte 2år.

Har riktignok en MeiTai, som det i nøden går ann å bruke til nr2 om det skulle være behov. Men bortsett fra det er det bare å tilpasse seg ungene :)

Skal si. Knakjse vår som er veldig treg da.

Men ser absolutt ikke for meg at hun orker å gå turen jeg gikk mye da hun var baby. Tar for meg ca 2 timer og er nesten bare bakker. Blir nok dårlig treningsøkt for mor. Bæring er uaktuelt.

Skulle ønske hun sluttet å sove på dagen snart, men ser dårlig ut.

Og sitter ikke inne i finværet for å tilpasse meg. Må få beveget oss litt også. Ikke bare sitte på lekeplassen.

Kjenner jeg gleder meg til august nå! Deilig trilletid:-)

Hei vi skal også ha søsken vogn og gutten vår er da 2 år og 2 mnd når denne babyen kommer, han var sen ute med å gå og er enda ikke helt stødig. Så jeg klarer heller ikke å se for meg han går lange avstander, og jeg er mye ute på vognturer.

Han sover også på dagen og tror ikke han kommer til å slutte med det med det første.

Vårt eldste barn var tidlig ute og sluttet med vogn så og si da hun var 2,5. Brukte den av og til, men det var mest for oppbevaring av handleposene, hun gikk som regel selv. Men hun gikk tidlig og mestret lange turer veldig tidlig. Det gjør ikke lillebror, skal vi på lange turer må vi enten ha med vogn eller bæremeis, hvis ikke kommer vi oss aldri dit vi skal.

Min blir 2 år og ca 1 mnd når neste kommer og stusset også over hvor mange små som er så flinke til å gå langt. Min er også det, men problemet er at da går alt i hans tempo, og ikke alltid i den retningen jeg ønsker;)

Så jeg funderer på søskenvogn, men er usikker for vet jo ikke hvor lenge det er behov for den... Vi har jo både duovogn og trille fra før, men da blir vi avhengige av å være to voksne...

Hei jeg har lenge letet etter den perfekte søskenvogn, for har jo tenkt at etterhvert er jo ikke behovet der for en søskenvogn, og jeg ville helst ikke trenge å kjøpe en ny vogn.

Så fant jeg tilfeldig denne vognen

http://www.babyjogger.com/city_select_dtl.aspx

Den kan man bruke som både søskenvogn og singelvogn. vi blir å kjøpe med to seter og en bag. Se på watch it in action, jeg ble fasinert av den.

Skal bestille den i mars. Kommer vel på rundt 8000. så blir en dyr investering. Men jaja, er en vogn vi forhåpentligvis får brukt mye.

Annonse

Hei.

Vi har ei lita sportstrille som vi bruker på de lengre turene til nr. 1 som nå er 2,5 år, og vil være 3 når nr. 2 kommer.

Vi har ikke tenkt å kjøpe noe annen vogn enn den babyvogna vi har.

Når jeg kommer til å gå lange turer med nr 2, vil nok nr. 1 være i bhg, og i helgene vil vi være 2 som evnt kan trille på lengre turer.

Og på hverdagene når nr. 1 er hjemme, får vi gå så langt hun klarer, uten at vi må bære henne. Men synes vi kan gå et godt stykke nå uten at hun blir for sliten.

Det er stor forskjell på2,5 og 3 år, og på barn generellt. Hvis jeg skulle ha gått til barnehagen på morgene så hadde jeg sikkert valgt vogn til mine små på 2,5 og 4 år, men vi bruker bil. Ellers bruker vi ikke vogn når vi er i byen og slikt lenger, men så er det ikke slik at vi har dårlig tid heller. De går lange skogsturer uten å klage, men da har vi heller ikke dårlig tid ;-) Hadde jeg vært deg, hadde jeg gått for en velbrukt mountain buggy, den er kjempegod og lett å trille, og grei å ha i ferier og slikt. P&T vognen er ikke god å trille med to barn, hvil veien heller der du går. Det er vanskelig og tungt å parere den sidelengs.

Vi får nestemann når guttungen er 21-22 mnd. Har tenkt på om jeg skal ha søskenvogn eller ikke, men tror jeg dropper den. Har allerede to vogner (den ene sover han i i bhg) og en trille. Tror det holder lenge med ståbrett.

Eldste er jo i bhg når bebisen kommer, og tenker å gå de lange turene når han er der. Men vi kommer til å gå frem og tilbake fra bhg, og det er en tur som tar meg 2 min og med han tar det pr idag ca 10 min. Tenker det går enda fortere med han til sommeren. For han går og går og nekter å sitte i vogna si nå. Bare lillle turen til bhg i vogn kan bli for lang. Problemet er jo at han ikke alltid går i den retningen vi vil at han skal, men det kommer seg seg vel det også.

Her er eldste 2år og 3mnd og vi har ikke brukt vogn på det jeg kan huske. Nå har hun aldri vært glad i vogn, så den har bare vært brukt når det ikke har vært noen annen mulighet. Hun går selv når vi er på tur. Har også tenkt å gå de lange turene når hun er i bhg og i helgene kan vi heller gå mer på hennes premisser, da vil vi jo også som regel være 2 voksne.

Dagsoving sluttet hun med rundt juletider, dvs hun sover innimellom i bhg men ikke hjemme.

Her er lillegutt nesten 3 år når neste kommer, og her skal vi bare ha en vogn og gjerne ståbrett.

Vognen for ham har jeg gitt opp for lenge siden, han nekter, og han nekter meg og ta den med når vi skal ut, jeg sier vi skal gå langt og det hjelper ikkje, får bare beskjed om at han skal gå selv.

I begynnelsen var jeg skeptisk til dette, men har godt overraskende bra, lite sutring og klaging.

Soving sluttet vi med før han var to år, fikk han ikkje til og sove på kveldene så da måtte vi bare slutte med det.

Annonse

Begge mine barn slutta med vogn da de var 2år. Da ville ikke de sitte i den lengre,og det var jo greit for de har jo bein å gå på:)

Lange turer har ikke vært noe problem. De blir jo sterkere i beina dess mer de går og beveger seg generelt:)

Vår slutta å sove mellom 2 og 2,5 år, men det er forskjell på det. Nyttet ikke å legge ham om kvelden, så måtte kutte. Men det er så forskjell, og når jenta di fint sover på dagen, hadde jeg bare vært glad til! Det er mer skadelig med for lite søvn enn for mye, og hun er nok bare fint innenfor normalen på det.. ;o) Så da er det en god grunn til å ha vogn!

Og skulle jeg rukket barnehage om morgenen uten bil, så hadde jeg definitivt holdt på vogna en stund! Jeg bruker 1/2 time til barnehagen, men skulle han gått hele veien hadde jeg brukt det tredobbelte! Jeg kjører fordi han gidder ikke sitte hele veien, og så skal jeg normalt videre på jobb selv. Men skal min gå selv skal han se på alt: rive av blader, plukke opp steiner, balansere, osv. Tar evigheter!!!

Og så er min faktisk glad i vogna si enda! Bruker den nesten aldri, men skal vi gjøre noe ekstra kos, så er det bare å trille en liten tur. Han vil går en del selv, og utav for å leke, men han elsker virkelig vogna! Så den er absolutt aktuell enda, selv om han nettopp ble tre.

Skal likevel ikke ha noe ekstra når babyen kommer, men vurderer kanskje et ståbrett etterhvert. Men kjører som sagt til barnehagen, og det har noe å si for meg.. Så bruk vogna med god samvittighet! ;o) Så får du tenke hva som blir best løsning for deg når nummer to kommer.

Her bruke vi vogna til soving i barnehagen, vår sønn blir 3 år i mai.

Han sover når han har behov for det og det har alltid vært min regel , har aldri hatt begrensning på sovetid til han før nå. Nå får han ligge i maks 1 t og 30 min.

barna trenger søvn så hvis det er mulig uten at det går utover nattesøvnen synes jeg det er kjempegreit =)

Men til turgåing bruker vi føttene ;) Gutten vår elsker å gå på tur og klatre i skogen ;)

Men vogna er god hvis vi skal på bytur =)

Vogna står i bhg. Den bruker vår 3 åring når hun sover midt på dagen. Vi har forsøkt å kutte dagsoving uten hell.

Før jeg ble gravid pleide vi å gå hjem sammen. Da tar turen alt fra 30 min til en time, men vi koste oss, fant noen pinner etc. For meg tar turen 10 minutter alene. Jeg måtte kutte ut de turene for når hun ble sliten pleide jeg å ta henne på ryggen en liten stund.

Jeg savner den tiden og vet at den ikke kommer tilbake. Nå er det straks to barn. Det er vemodig innimellom.

Så lenge man har tid synes jeg godt de kan klare å gå hjem om det så tar en time. Jeg er opptatt av å trene og holde meg i form og synes jenta mi kan lære at man ikke trenger transportmidler til alt.

Så kommer tiden hvor tidsklemma tar oss, og da snur jeg nok fort på mine prinsipper om dette, men enn så lenge oppdrar jeg henne til at vi kan gå og sykle enkelte strektninger uten å snakke om at det er for lang for oss:)

Når snuppa rundet to år gikk det en kort periode hvor hun gikk med på å sitte i vogna, men så begynte "løpe-perioden" hvor hun helst skulle løpe ved siden av vogna:) Den er uansett GOD å ha hvs man skal gå seg en runde, så kan de sitte der når de er slitne-

Jeg har en Meitai i veska om jeg går ut uten vogn. Selv om hun nå er 3 er det aldri godt å vite når hun finner ut at hun skal legge seg ned og bli der....

Ser av innlegget mitt over at ting virket veldig enkelt. Det er jo ikke alltid det:) Jeg har lenge drømt om å henge bærehåndtak i ryggen på dressen hennes, så jeg bare kan slenge henne over skudleren som en veske. Tro om noen har tatta patent på det?? he he.,..Stakar.

Vogn er gull å ha til kriser, men den brukes nok ikke på samme måte som før.

Ser på flere av svarene her at ungene blir leie av vogna i 2 års alderen. Mini er 1,5 år når minsten kommer til verden og har allerede nå i 1 årsalderen blitt mer gira på at han skal gå selv.

Det er vel bortkasta med en søskenvogn da?

Tenker fortsatt på et ståbrett til vogna til minsten når den tid kommer i stedet for enda en vogn.

Vogna til storebror kan jo stå i bhg for soving.

Bruker veldig sjeldent vogn nå mer, men min datter er jo 3 år og 3 mnd.

Dagis ligger 4 min unna ig ellers blir det endel bil når vi skal handle og sånt, hele familien. Skal hun og jeg til byen (svømme eller noe) går vi til bussen (5-6 min), så det er ikke noe problem.

Så deilig å slippe det barnevognstyret.

Slipper det fram til juli ihvertfall... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...