MinAndreSkatt Skrevet 13. februar 2011 #1 Del Skrevet 13. februar 2011 Det har seg altså sånn at nå er jeg i uke 15 (14 fullgåtte) og jeg går bare NED i vekt..... Jeg var en del dårlig tidligere, men det gikk over for ca 1 mnd siden. Da gikk jeg ned 5 kg (fra det jeg var før sv.sk.) Men det som jeg er litt redd for nå, jeg har gått NED enda 2 kg de siste 2 ukene, og fosteret vokser jo og jeg burde heller ha gått opp 2? Nå skal ikke jeg begynne å syte over at jeg ikke har gått OPP i vekt, for jeg har nok fra før, og det blir vel mer en nok etter hvert... Men noen andre som har hatt / har det slik? er det farlig? Takk for svar. :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142902856-hjelp-litt-redd-f%C3%B8rstegangsmor-noen-andre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
NostraStoria Skrevet 13. februar 2011 #2 Del Skrevet 13. februar 2011 Så lenge du har litt å gå på så tror jeg ikke du skal være bekymret. Babyen tar nok det han/hun trenger uansett, så lenge du passer på at du faktisk får i deg nok mat om dagene. Hvis du bare går ned i vekt så må du jo spise mer enn du gjør, prøv å spis fordi du trenger mat, selv om du ikke har kjempelyst på mat. Slet selv med matlysten og har ikke gått noe opp i vekt nå etter 16 uker, men så gikk jeg ned kun 1 kg da. Matlysten min er mye bedre nå, vet hvor hardt det er når all mat en ser får en brekninger av. Men sa til meg selv at jeg måtte spise likevel og gjorde nå det. Herlig å ikke være kvalm lenger, da er det ikke noe vanskelig i det hele tatt å spise det jeg trenger. Spør legen din eller jm også - så lenge de ikke er bekymret for vekta di så skal du ikke tenke så mye på det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142902856-hjelp-litt-redd-f%C3%B8rstegangsmor-noen-andre/#findComment-142903322 Del på andre sider Flere delingsvalg…
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 13. februar 2011 #3 Del Skrevet 13. februar 2011 Jeg har gått ned 8 kg, var ekstremt kvalm fra uke 10 - 20, og da forsvant det en del. jeg fikk også omgangssyken to ganger, hjalp ikke akkurat på det heller. Jeg var bekymra for at bebisen ikke skulle få i seg nok mat, og etterhvert ble legen også det. Men på ul viste det seg at den var akkurat passe stor, fikk termin 4 dager tidligere enn først antatt også. Nå er jeg 25 uker på vei, og har gått opp 2 av de kg jeg mista, men er jo fortsatt på -6 kg. Og de 2 kg pluss er nok bare vann, for jeg er ikke så uttørket som jeg var for noen uker siden. Jeg har såpass å ta av at det ikke er krise, men jordmor mener jeg bør være påpasselig med det jeg faktisk klarer å spise, sånn at det er riktig mat, ikke tullemat som hun sier. Jeg er fortsatt såpass kvalm at jeg sliter med maten nemlig. Men ser ut som det går greit, lege og jordmor er ikke veldig bekymret etter at alt så fint ut på ul. Men legen mener jeg ikke skal bruke for mye energi i og med det kommer så lite inn, så jeg jobber bare 50% og får vel neppe jobbe noe mer enn det heller, selv om jeg gjerne skulle jobbet fullt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142902856-hjelp-litt-redd-f%C3%B8rstegangsmor-noen-andre/#findComment-142903791 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå