Gå til innhold

Dere som har blitt utredet for uønsket barnløshet..

Anbefalte innlegg

..hva skjer på den første avtalen hos gynekolog? Har fått innkallelse, og det står at partneren bør være med. Hvilke prøver tar de, og skal de se "oppi der", ultralyd etc etc?

Jeg har legeangst, og føler jeg har mer kontroll over angsten når jeg vet hva jeg kan forvente meg.. :)

Fortsetter under...

hos meg ikket han oppi der ja, ta tok blodprøver- som jeg måtte ta en to ganger i mnd i 3 mnd for å forsikre om en hadde eggløsning eller ei, gubben spruta sitt i en kopp å den tok jeg med meg, det var det eneste di ville ha fra ham pluss jeg synest det var like greit han ikke var med, med tanke på å sitte i den vemmelige stolen med sprette ben med han til stede :P

hmm.. så er det vell litt snakk om det ligger islekten, med barnløshet alså, så husker jeg ikke mer. lykke lykke til ;)

Åkei, hørte ikke så ille ut for meg, men verre for samboer.. Han vil helst ikke sprute i noen kopp.. Trodde kanskje ikke det kom så tidlig i prosessen..

Huff, jeg gruer meg så ferdelig.. Nesten så jeg ikke vil ha unger bare for å slippe å gå, men jeg vil jo ha unger, så da må jeg jo.. Har vært prøver i 3 år..

Jeg ble sjekka oppi der, samt ul-undersøkelse. Mannen min fikk testiklene sjekket i tillegg til sædkvaliteten. Han fiksa sædprøven hjemme og tok den med seg (men vi bor nærme sykehuset, ikke sikkert det er mulig om det er litt avstand).

Bor dere innen en time unna burde mannen kunne ta prøven hjemme.

Jeg fikk ultralyd og blodprøve jeg måtte ta på syklusdag 1-4.

Jeg hadde sprøyteskrekk, men å være ufrivillig barnløs kurerer mye:-)

Du blir vant med ultralyd undersøkelser de blir det mange av.

De tok også celleprøve på meg.

Jeg har kun gått privat.

Lykke til.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...