Gå til innhold

Er det mulig å ikke merke at man rygger på noen?

Anbefalte innlegg

???

Har hentet dattra mi fra bhg i forrige torsdag og fikk beskjed dnne tirsdagen bare at jeg rygga på noen andre foreldre sin bil og knuste baklys og bulk ... dette har sett en annen forelder og hørte kraftig smell,

en annen bhg ansatte (2 stk)såg det fra vinduet at jeg var veldug nær denne bilen men ikke så at det var kræsj

så er det 3 vitner

fra min side er det ingenting- har ikke hørt noe smell, ingen vibrasjon

men hun kom med dette 5 dager ettrpå så vanskelig å huske

men husker ikke noe spesielt

ingen skade på bilen min heller!

helt mistisk

må bare stole på vitner og sagt ja for å betale erstatning

men hva synes dere? er der mulig?

har ikke lyst å tenke på det mer blir bare trist og lei

ville aldri stikket av om jeg merket noe

har det noe bety at hun kom ikke med en gang men bare etter 5 dager

å sagt ifra?

takk for svar

Fortsetter under...

Det høres rart ut, særlig også siden det ikke er noen merker på din bil. Har du forresten tilhengerfeste, kan det ha kommet bort i? Men man hører jo et kraftig smell.

Kanskje det er noen helt andre enn deg som har bil som ligner på din?

Dette hadde jeg ikke gått med på.

Syns det høres veldig merkelig ut at du ikke skal ha merket noe hvis skadene var både knust baklys og bulk! I min verden burde det da ha vært merker på din bil også, men er spent på å se hva andre svarer her.

Dette kan du bare ikke godta!

Hvis det er knust baklyst og bulk så må det også vises på din bil, her er det noen som har utnyttet at du har vært veldig nær. Klart det også har betydning at det går 5 dager, nesten ei uke, fra den påståtte skaden til hun sier i fra til deg.

Bare å nekte, tviler på om dama har noen sak, gitt.

For å si det slik: For en tid tilbake skulle jeg rygge ut fre parkeringsplassen på nærbutikken, da en ungdom kommer i en susende fart og parkerer TETT inntill min bil, idet jeg rygger. Jeg sitter og ser i speilet bak, og motsatt side. Dette resulterer i at jeg kommer borti ungdommens bil. Det er overhode ikke stor fart innvolvert, han står stille og jeg rygger. Lyden av "dunket" er likevel i en slik kaliber at det ikke er mulig å IKKE høre det!! Skadene på bilene er minimale: Ungdommens bil viser det ingenting på (Det vil si: var endel bulker fra før, så vi tror ikke jeg lagde noen nye...) På min bil har jeg kun "stjålet" lakk fra hans. Dette ble enkelt vasket bort med en våtserviett!! Etter våtserviettskrubben viste overhode ingenting på min bil!!

Men som sagt: DET VAR LYD; OG JEG KJENTE AT JEG TRAFF BILEN!!!

Kan ikke skjønne at du kan ha utført disse skadene uten å ha merket noe.

Annonse

Signerer hun over som har rygget på noen. Jeg kjører ikke selv, men har sittet på med en som rygget inn i et skilt en gang. Bare "rullet" når det skjedde (i liten nedoverbakke) og alldeles ikke stor fart, men kjente det veldig godt! En annen gang var det en annen bil som rygget inn i oss, vi stod parkert på en parkeringsplass og den andre bilen kjørte veeeldig sakte, men da ble jeg virkelig forskrekket over hvor hardt det smalt! Synes det hørtes veldig mystisk ut altså, og hadde nok ikke tatt dette for god fisk, nei!

Her må du huske på at det er vedkommende som hevder du er ansvarlig for skaden på bilen hans/hennes som har bevisbyrden. Jeg syns det høres veldig rart ut at du ikke merket noe selv hvis du skal ha skadet bilen deres såpass mye. Selv om de hevder å ha vitne (1 vitne som påstår at de faktisk så kræsjet, 2 som mener du var nær bilen), så er det ikke dermed gitt at det er godt nok til å bevise at du har skyld i dette. Hadde jeg vært deg, hadde jeg aldri godtatt å betale noe som helst her. Dersom du vet med deg selv at du ikke har merket at du har vært borti, så har du ikke det! Stå på ditt, så gir de seg nok, de har jo ingen sak her etter min mening.

Takk for mange svar:-)

Må si tillegs info hvorfor jeg tror litt at det er mulig

1.Jeg var litt lei den moment , traff mannen til vennine der som jeg er sint for og vi har barn i samme bhg som er venner og det er trist

for det går utover barna og dei får ikke møtes

2. hun som skaldet fortalte hvor jeg og hun stå

og der bruker jeg ofte å parkere (nå vil jeg ikke parkere der lenge)

3. det var "rush hour" - mange biler samtidig

4. Jeg jobber av og til som vikar i denne bhg og tidligere mer

og personalet kjenner meg og bilen min godt

og vitne er mammen til unge som jeg passet på der

og den andre ansatte i bhg kjenner meg i 5 år nå

5.musikken kan våre på så jeg hører ikke så godt

eneste forstår jeg ikke hvordan kunne det våre "kraftig smell" og jeg ikke merket

og bilen ikke skadet

tror mest at jeg var litt sint og lei kunne gjøre det

Så det er ikke billig å stresse , nei!

jeg snakket med vitne på tlf så hun kunne ta feil at hun kjenner ikke meg så godt

men hun kom inn etterpå i bhg og snakket om dette der og dei sa at dei såg meg så dei kjenner meg i 5 år så

Jeg sa hvorfor hun ikke kom med en gang- fikk ikke svar

Vi skal møtes på tirsdag og skrive skademelding, da vil jeg se på bilen hennes.så vi kan prøve å se hvordan dette kunne skjed

jeg har hengefester forresten

Når jeg spurte hvorfor hun ikke kom med en gang - da ble hun sinte og sa at vil hun melde saken til politi

Er det mulig å spørre råd hos politi eller

lønner det ikke seg?

ble så lei å tenke på det

mannen min vil bare ha den saken ut av verden

Ikke skriv skademelding!

Bare nekt - du må ha merket det hvis du har rygget på noen! Sjekk hengerfestet ditt og gå nøye over bilen din og sjekk om du kan se noe til at du har vært borti en annen bil! Hvis du bare nekter, så kommer hun som beskylder deg noen vei. Tror jeg.

Hvis du var stresset og sint, så kan det faktisk hende at du har kjørt på en annen bil uten å ha merket det.

Jeg ville nok bare fått saken ut av verden. Ikke noe hyggelig å dra inn politi og lage store krangler ut av noe som faktisk kan ha vært din feil.

Spesielt dersom du innimellom vikarierer i denne barnehagen... Er ikke noe hyggelig å ikke være på talefot med andre foreldre heller.

Og en ting til..... RYGG INN på parkeringsplassen! ALLTID!! Og spesielt i barnehager/skoler;) Dette er viktig, og gjelder alle!

Annonse

Jeg rygget på en annen bil i barnehagen, og jeg kan forsikre deg om at det ikke var noen tvil om det. Det kom en kraftig lyd. Jeg hadde også på musikk. Heldigvis var det ingen skade på bilen jeg traff. Den var mye større en min og den hadde heldigvis kufanger.

Men jeg er utrolig foriktig med ryggingen etter dette. Er nok lurt å rygge inn på prakeringsplassen, som en har fått tips om ovenfor her.

Håper dere finner ut av dette og at saken kommer ut av verden.

Lykke til.

Ja da , takk, skal prøve nå å rygge INN!!

det er lettere omvendt da

men ikke når man skal komme seg ut igjen...

mannen min gjør det og - rygger inn

og bestemt meg å hente dattra ett kvarter senere enn

før , da er det mindre folk der

men ønsker å møte hun så fort så mulig, savner hun så masse

og vil ikke at hun blir sliten i bhg og sittende alene når venninnene har gått hjem

må si at i vår bhg det fleste blir hentet tidlig i 15.00-15.15-15-30

sikkert ferdig kl 3 på jobb..

Enig med de andre her altså. Visst lykten deres var knust og det i tillegg kom en bulk så MÅ du ha hørt det og ikke minst kjent det. Ville ikke godtatt dette i det hele tatt...

Takk for svar alle sammen:-)

Nå i går har vi endelig møtes med den gammel dame som ble truffet

hun er bestemor til ett barn i bhg vår

og hadde ikke tida å møte meg før

og jeg endelig fikk se skaden hennes

tenkte når det var så mange vitner -ja kanskje hun har rett

skulle skrive skademelding likevel

men var ute og så på skaden og hennes bil var like stor som

min og litt høgere i bakken så utelukker jeg at det vak hengerfeste

som er så langt nede at det er ca 50 cm opp til skaden

min bil er stasjonsvogn og litt på skro bak og kan ikke være støttsdemper som i hvertfal 30-40 cm lavere

en skaden hennes som var helt oppe på bakdelen

Så mannen min ville og gi opp men når han har sett skaden

han mente at dette var fysisk umulig

da kjørte vi på den parkeringen det skjedde at det skal vare bratte bakken som gjørde det mulig og fikk ikke det stemme

for bakken var ikke så bratt i hele tatt når jeg prøvde å forestille hvordan dette kunne skje og at jeg kunne treffe henne akkurat der oppe.

Så ringte mannen til forsikring selskapet og fikk beskjed

at vi skal levere på nettet hver sin skademelding og beskrive

situasjonen fra sin side hvis vi var uenige

hun dama ble lei seg hun trodde det var en enkelt sak

hun hadde ikke papir skademelding med seg-

o sa tar vi den enn annen gang sa hun

nei, sa jeg jeg har den, jeg ville gjøre det ferdig

så mens vi kjørte opp på plassen ringte mannen

og fikk vite at vi måtte levere det på nettet

hun hadde ikke internet, da sa vi at hun kan låne vår datamaskin

så synes vi at nå takstmannen får avgjøre som har greie på det

litt mystisk dette

ville vart nesten lettere at jeg merket skaden og ferdig med det

er klar til å ta ansvar

og fikk vite forrsten at det er ikke egenandel for oss å betale

men mister sikkert bonuspoeng

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...