Gå til innhold

Hvilken tripp-trapp stol anbefaler du, og hvorfor? (vil også vite hvis du anbefaler andre stoler enn tripp-trapp)

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Skrevet

Det finnes nå bare en tripp trapp som kalles akkurat det - eller tar jeg feil?? Vi er ihvertfall veldig fornøyd med vår tripp trapp, men hadde en antilop barnestol fra ikea vi brukte til å begynne med til gutten vår da denne ga mer støtte når han enda ikke klarte å sitte så godt... (koster bare 100 kr på ikea og er fortsatt i bruk når vi er på besøk.. grei å ta med seg..)

Skrevet

Ikea sin høystol, Antilop, er helt knall for de minste babyene, mye bedre enn tripp-trapp stolen synes ihvertfall jeg! De får bedre støtte, og det fine "spisebrettet" gjør at man slipper at de griser til hele kjøkkenbordet;

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00069725

Bare husk at spisebrettet og støtteputen må kjøpes separat, totalpris blir vel ca 200 kr :)

Vi brukte faktisk Antilopstolen helt til jenta vår var over 1,5 år, og har først nå i det siste gått over til tripp-trappen istedet.

Skrevet

skriver under inllegget til de over her ang Ikeastolen.

Vi har Stokke tripp trapp stol også. Den er grei den. Tror ikke det er så mye forskjell på merkene der. Kjøp den du synes ser best ut, har finest farger etc.

Sønnen vår har Stokke hjemme og i bhg en annen type tripp trapp, begge funker like bra.

Skrevet

For barn over 1 år synes jeg Kiddo-stolen er kjempefin, også stort pluss at den kan legges sammen, slik at man kan ta den med seg på ferie e.l

Skrevet

Vi har Stokke Sitti og ville ikke byttet den ut med noe annen stol. Bøylen er bedre, for den kan stilles inn etter barnet og gir god støtte. I tilegg er det et litt sprekere design, men samme gode stolen som den gode gamle tripp trapp`en fra Stokke. Stø stol.

Skrevet

Vi har Kiddo. Bruker den til tredjemann nå. Lett å justere høyden på sitteplaten og fotplaten. Den kan også legges sammen slik at den blir ganske flat. På vår er det enkelt å justere bøylen, men vet ikke hvordan dette er på de nyere modellene.

Skrevet

Jeg kjøpte den nettopp på ikea og komplett med støtte pute og brett kostet den 177 kr. Billig og bra stol for de som ikke har 2000 kr til en tripp trapp stol. Men kan jo ikke bruke den like lenge som en tripp trapp stol.

Skrevet

Vi har sofus matstol. Den syns vi er veldig praktisk med det at den kan lages om til lekebord. Tulla vår er 6 mnd og syns det er kjedelig og ligge hele tiden når hun ikke er på fanget. Denne stolen elsker hun. Hun er med når vi lager mat, sitter å spiser, og når vi gjør andre ting utenom å holde på med henne.

Vi fikk en tripp trapp stol av søsteren min som vi begynte med til henne og da vi så hvor fornøyd hun var med å komme opp til bordet med lekene sine, var det ikke noe tvil at vi ville ha en sånn matstol med leke bord. Det sparer kjøkkenbordet vårt for hakk og merker.

Skrevet

Vi har også sofus-stolen. Kjempefornøyd med å kunne "brette den ned" til bord og stol. Svigers har tripp trapp som vi bruker der, men liker den ikke. Spesielt ikke når barna begynner å få litt meninger med armer og bein... vanskelig å ta barna inn og ut av stolen. Sofus er videre, nesten sirkelformet, så vi har brukt pute eller babydyne i ryggen når barna har vært helt små.

Ellers er ikea sin god.

Skrevet

Det er vel stokke sin stol som heter tripp-trapp,men andre produsenter lager varianter av denne og kalles dermed på "folkemunne" tripptrapp" de også:)

Vi har brio sin, den er også en slik type stol, men litt nettere- tar mindre plass, jeg har ennå ikke slått føtten e mine i "bakføttene" til denne stolen, mens jeg har bantes mang en gang over min søsters tripptrapp stoler fordi bakbena er fryktelig i veien;P

Har også antilope- stolen til IKEA. Super den også, bruker den ennå til toåringen på hytta,

Skal ha en brio til til jenta også. Liker den veldig godt:) Vurderte Kiddo da vi kjøpte til førstemann, syntes den så bra ut, men så så vi i en test at den kom veldig dårlig ut... husker ikke hvorfor...

Skrevet

Vi har også sofus:) Og er veldig forøyde! Når lillegutt ikke spiser kan vi "legge ned" stolen slik at han sitter lavere og med bord. Stolen kostet rundt 800kr med pute. tenkte å bytte til tripp trapp når han er blitt større!

Skrevet

Bare styr laaaangt unna Blombaby Fresco.

Makan til møkkastol skal du leite lenge etter..

Den knakk jo i alle retninger. Fryktelig irriterende..

Har bytta til Stokke Tripp trapp nå og er veldig fornøyd.

Ellers så har vi også brukt Ikea stolen mye

Skrevet

Kjempefornøyd med tripptrapp fra Stokke:)

Jeg brukte min egen til jeg var godt oppi tenårene;) Bruker den nå til min eldste datter:)) Det vises nesten ikke at den er brukt heller.. Enda den har vært med på litt av hvert:-p

Skrevet

Vi hadde IKEA-stolen til førstemann helt til han klarte å sitte på vanlig stol uten bøyle, da fikk vi tripp-trapp til jul.

...og nå som storebror har en slik, da må nesten lillebror få en også. Hehe.

Er veldig fornøyd med den, selvom jeg ikke har prøvd den som "førstegangsstol" :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...