hedgechok Skrevet 13. februar 2011 #1 Skrevet 13. februar 2011 Hei! Håper noen av dere har erfaring med dette.. Har ei lita jente på 7 mnd. Hun legger godt på seg, spiser grøt og frukt 2-3 ganger om dagen (mengde varierer). Men hun vil fortsatt ha flaske 2 ganger på natta (ca22.30 og 02.00) Har begynt med nattavenning for 2 dager siden. Første natt grått hun 3 timer, før hun roet seg. Da sov hun til 7.30. I natt grått hun 3 timer og 10 minutter! Og sov til kl.06.10. Både jeg og pappaen er hos henne, trøster (tar ikke opp), prøver å gi litt vann... Men nå er jeg i tvil... For hun får flaske kl 06.00-07.00 (siden det er "morgen", + at det har gått 11 timer uten mat) Og så sover videre til ca 8.30. Men hvordan skal hun skjønne forskjell på kl 02.00 og 06.00, hvordan skal hun skjønner hvorfor hun får ikke mat 02.00, men får 06.00? for hun sover jo videre da! Jeg føler meg så slem mot lille jenta mi! Burde jeg fortsette?!? Hva bør jeg gjøre? Veldig takknemlig for alle svar!!!
hedgechok Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #2 Skrevet 13. februar 2011 Ingen har erfaring med dette??!?!
2010 Mammaen Skrevet 13. februar 2011 #3 Skrevet 13. februar 2011 Det er vel anbefalt med 3 måltider fast føde på dagen ved nattavvenning. Men det gjør hun? Hvis hun får 2 porsjoner med grøt (morgen og kveld) og et måltid utenom det bør det være fint. Men har du prøvd å gi henne middag og/eller brødbiter som er litt mer mettende enn frukt? Det er ofte lettere å nattavvenne når de blir mett av maten som de får gjennom dagen. Hun vil nok også etterhvert spise mer på dagen ettersom hun ikke får de 2 flaskene på natten. Du bør uansett bare fortsette som du gjør. Høres helt riktig ut det. Etterhvert vil hun ikke våkne til de tidene hun vanligvis gjør, sånn at hun da ikke lurer på om klokken er 2 eller 6. Prøv å holde ut - det varer nok ikke mange nettene før det går mye bedre :-) Lykke til!
vbu Skrevet 13. februar 2011 #4 Skrevet 13. februar 2011 Lurer litt på det samme. Hvordan skal de vite forskjellen. Jeg prøver å kutte ut et av to måltider på natten. Synes det er litt brutalt å kutte ut begge to med engang siden min er litt yngre (men spiser nesten ikke lenger på dagstid siden hun får så mye om natten). Men er ikke sikker hun kan skjønne forskjellen. Kanskje du kunne ha indikert morgen med å slå på lyset klokken 6?
hedgechok Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 13. februar 2011 Tusen takk for svar! Det føles mye bedre når jeg hører at jeg bør fortsette! Ja, hun spiser godt 2 og noen ganger 2 grøtmåltider. Har ikke prøvd brød enda, hun har ikke fått tenner og liker ikke klumper.. Jeg begynte med nattavening fordi hun har sovet gjennom hele natt flere ganger... Og de gangene hun får flaske om natta, har hun ikke noe særlig matlyst fram til kl 14.00. Tenkte at det kan være lurt å indikere at det er morgen kl 6.00, ta hun opp og så gi matt.... Men det er så kjedelig å vekke hun.. Og det er jo litt deilig å kunne sove litt lenge selv. Tror dere at det er mest riktig for biteliten? Kanskje jeg bør ikke gi flaske i senga i det hele tatt, så hun ikke assosierer melk med senga...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå