Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #1 Del Skrevet 13. februar 2011 Jeg har fått helt angst de siste ukene m tanke på fødsel. Vært gjennom en tidligere. Jeg er konstant kvalm, sover dårlig, spiser nesten ikke, gått ned fler kg i vekt siste uka og gråter mye. Problemet er bare at jeg ikke har snakka m jordmor om angsten min, siste time der 1 mnd termin nevnte hun ikke fødsel en gang. Og nå er d bare 2 dager til termin :/ aner ikke hva jeg skal gjøre.... Helt fortvilet mildt sagt. Hva ville dere gjort? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142902626-hva-ville-dere-gjort/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nagilimia Skrevet 13. februar 2011 #2 Del Skrevet 13. februar 2011 Jeg ville ringt til fastlegen i morgen, fått en slik tilovers time og be han henvise deg til sykehuset. Evt. selv ringe direkte til sykehuset i morgen. Her på sykehuset østfold har vi noe som heter morgenrøden: Morgenrøden Hvis du kjenner sterk uro eller er redd for å føde, finnes Morgenrøden. Ved Morgenrøden vil du få hjelp til å bearbeide uroen/redselen, og hjelp til å forberede deg til forestående fødsel gjennom en eller flere samtaler med jordmor. Du kan selv ta kontakt med Morgenrøden for å avtale time, eller be om å bli henvist av lege eller jordmor. Ring for avtale på telefonnummer 69 86 12 88. Jeg har vært der til samtale og opplevde det utrolig fint. Du skriver noe om søvn... Det slet jeg også med, og da fikk jeg snakke med en lege. Han sa at søvn er utrolig viktig og at man ikke skal skyve det under en stol. Jeg kan legges inn hvis søvnproblemene blir for stor å få noe å sove på. DET du trenger nå er omsorg og noen som forstår deg! Vær så snill å ta kroppen din sine signaler seriøst og be om hjelp, slik at du kanskje kan forebygge en fødselsdepresjon. Det er nemlig ikke noe ok å få spesielt når du også har barn fra før.. Masse lykke til! Bare å sende post hvis du trenger noen å prate med, som også sliter med angst i forhold til fødsel. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142902626-hva-ville-dere-gjort/#findComment-142903141 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå