Gå til innhold

Renselsen. (etter ks)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åååååh, jeg hater tiden etter fødsel når det gjelder kroppen min.

Etter jeg fødte jenta mi vaginalt blødde jeg bare en uke eller to. Og så fikk jeg mensen to uker etter det.

Denne gangen var det planlagt ks og jeg blør enda! Det er 4 uker siden jeg fødte.

Og nå er jeg så drittlei. Hvor lenge blødde dere etter ks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er 5 uker siden ks her , og jeg blør enda!! ikke mye, men det er irriterende.. hadde ks forrige fødsel og da blødde jeg ikke mer en 1-2 uker..

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Utålmodige jenter! Hehe! Er det vanlig å blø mindre da enn ved vaginal fødsel? For det er jo helt vanlig å blø i rundt 6 uker, synes det høres ut som dere har vært kjempeheldige de forrige gangene!

Skrevet

Jeg blødde i 6 uker, men ikke så mye. Helt normalt!

Gjest Mentha og ♥Keiseren♥
Skrevet

Jupp.. Seks uker på mandag, og jeg blør enda :/ Bare bitelitt nå, men likevel! Nesten så man gleder seg til mensen igjen som bare er tre-fire dager, hehe...

Det som bekymrer meg mer er imidlertid det fine lille "henget" over arret... Lurer på om det kommer til å være sånn for evig og alltid?

Skrevet

kanskje jeg bare er utålmodig ja. hehe

Hva mener du med "henget"?

Gjest Mentha og ♥Keiseren♥
Skrevet

En sånn koselig liten fold, bul, valk.. kall det hva du vil , som er på oversiden av arret. Regner med det kommer fordi huden ikke er elastisk der hvor de har skjært, men håper litt det forsvinner med resten av gravidkiloene... ;)

Skrevet

Sånn ja, skjønner jeg skjønner. Går seg sikkert til! :)

jeg har fått hengeMAGE etter to svangerskap :(

Var ikke akkurat så liten når jeg gikk gravid så. Fikk først en unge på 3910 gram og så en på 4350 så ble skikkelig tjockis til slutt. hehe

Heldigvis er det ikke bare skinn så jeg får nok strammet inn magen igjen når jeg begynner å trene.

Skrevet

5 uker siden jeg tok ks og jeg blør så vidt fortsatt. Holder med ett lite truseinnlegg men det er der :P

Så innen en uke tror jeg nok at den er borte :)

Skrevet

Fire uker siden ks nå, ikke ferdig med renselsen enda, men det kommer seg. :) Renselsen er vel det samme, uansett om man har tatt ks eller født vaginalt?

"Heng" har jeg også, fikk det etter første ks, og det ser ikke akkurat bedre ut nå... Regner med det vil rette litt på seg når magen kommer tilbake til "normalen" (dvs litt større enn før første svangerskap, uansett...), men det vil nok ikke forsvinne.

Skrevet

er nok det, men frustrerende at den er så lang nå for jeg trodde den kanskje skulle gi seg like fort som sist :P

Skrevet

Merkelig... Jeg ser at mange her har hatt veldig lang renselse etter ks... Jeg tok ks i sommer, og min renselse varte vel sånn ca. en uke eller noe sånt, hvis jeg ikke husker feil. Hadde da helt blødningsfri noen dager, og så kom det litt til. That's it! Har visst vært heldig jeg da, men trodde det var normalt..:)

Skrevet

Selve blødningen var over på en uke, men hadde ganske mye blankt, litt seigt slim i 3-4 uker etterpå.. *urk*

Vet ikke hva som er normalt jeg..? Blir vel ganske det samme uansett keisersnitt eller vaginal fødsel. Er jo såret etter morkaka som skal gro..

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...