Gå til innhold

Venninne som skal gjøre alt til en konkurranse :(

Anbefalte innlegg

Vi er gode venninner, men det eneste som plager meg er at hun skal gjøre en konkurranse ut av absolutt alt!

Hvis jeg kjøper noe nytt, så skal hun også ha noe nytt og enda litt til. Hvis jeg skal på ferie, begynner hun å planlegge sin ferie som skal være hakket bedre. Hun skal alltid skryte av alle fine kommentarer hun får fra mannen, alle søte smser, alle blomster og fine gaver hun får. Hvis jeg får en ny mobil, så har hun allerede bestilt en bedre osv.. Hvis jeg går opp i lønn, løper hun til sjefen og ber om lønnsforhøyelse dagen etter.

Det værste er når jeg er syk, så er hun plutselig mye sykere og har flere symptomer enn meg og trenger lengere sykemelding og flere behandlinger. Har jeg hatt en dårlig dag, har hennes alltid vært litt værre.

Skjønner ikke hvorfor det alltid blir slik, det er nesten så jeg ikke gidder å fortelle om noe til henne. Er bare så lei akkurat nå :(

Har fortsatt lyst å ha henne som venninne, vil bare få slutt på denne konkuransen om alt..

Fortsetter under...

jeg har en venninne....som har et nyydelig hus til mye mere penger enn det jeg kan drømme om..hun har en mann som finner på mye sprell hele tiden, de kjeder seg aldri...de har et drømmested ved kysten i tillegg, ungene deres får det beste hele tiden mht ting, de får til alt de vil...pga at de harr vært sparsommelig i alle år...jeg ville ikke vært i deres sko pga min venninne er sykelig optatt av å ha selskapeligheter...men stakkars min venninne takler det ikke og sovner ved middagsbordet feks pga alkohol.......og driter seg ut....hva folk tenker om henne vet jeg ikke......men er ikke bra....bryr meg ikke jeg for jeg er lykkelig med mine

Jeg synes ikke hun høres ut som en god venninne. En ekte venn gleder seg på en venninnes vegne, uten å føle at hun må konkurere hele tiden. Hun høres ut som om hun er egosentrisk og full av mindreverdighetskomplekser.

Hva får du ut av dette vennskapet? Jeg tror ikke jeg hadde giddet..

Annonse

TIl 0101: Ikke bare jeg som legger merke til det, samboer legger også veldig godt merke til det. Ikke til å unngå at mye av det hun kommer med er rett etter at jeg har fortalt om det, uten at jeg har hørt noe om dette tidligere.

Selvsagt er hun syk utenom og kjøper ting utenom, da støtter jeg henne eller gleder meg med henne, uten at jeg plutselig blir litt sykere selv osv.

Synes bare dette er veldig slitsomt, og når jeg har vært langt nede skulle jeg helst ønske at hun kunne vært der for meg og støttet meg. Ikke at hun plutselig fikk det mye værre helt ut av det blå, så det ender opp med at jeg må støtte henne.

Vi har vært venner i mange år og har mange gode minner og opplevelser sammen, og vi har mange gode venninnestunder sammen. Vil fortsatt ha henne som venninne.

Opp gjennom årene har hun alltid vært den pene, det er henne guttene har vært interessert i og hun har stortsett alltid fått det som hun ville og vært midtpunktet der vi har vært. De siste årene har jeg vært i et godt forhold, har fått skjønne barn og lever et godt liv og har det bra. Tror hun har mindreverdighetskomplekser ja, og ikke helt har tålt at jeg også har fått ting til å fungere og stort sett er veldig lykkelig. Hun har det fint hun også, men hun er ikke lengere det naturlige midtpunktet og får ikke lengere høre fra alle at de er så misunnelige på henne.

Sier ikke at vi har det bedre enn henne, for det synes jeg alldeles ikke. Vi er begge kommet langt i livet når det gjelder familie, utdanning, karriere, bolig osv. Jeg er fornøyd med det jeg har selv og synes også hun har stor grunn til å være fornøyd med hva hun har. Klarer bare ikke at alt er blitt til en konkurranse om å ha det best eller verst.

Hvordan kan jeg ta dette opp med henne uten å fornerme henne og ødelegge vennskapet vårt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...