*L*H* Skrevet 12. februar 2011 #1 Skrevet 12. februar 2011 Jeg har en gutt på 5,5 måneder som jeg fullammer enda. Jeg har hele tiden hatt mye melk og må legge et håndkle over det ene brystet som lekker når jeg ammer på det andre (jeg ligger og ammer i senga). Jeg lekker også om natten og må bruke en myk BH med ammeinnlegg når jeg sover - hvis ikke blir det klissvått på brystet Jeg klarer ikke pumpe - det er kun gutten min som klarer å tømme melkelageret her! Ofte orker han ikke 100% heller. Det jeg lurer på er om flere bruker BH om natten, eller har dere andre løsninger? Jeg har jo klart å sove sånn, men begynner å bli temmelig lei tvangstrøya nå! Jeg har sprengte bryst selv etter 5,5 måneder og kan kun sove på ryggen; klarer ikke ligge på siden med to svære meloner på brystet! Fullammingsperioden min er jo snart ferdig, så det går seg vel til etterhvert. Ikke misforstå meg: jeg er jo heldig som har så mye melk og er selvfølgelig stolt av å ha kunnet amme gutten min så lenge, men det skal jammen bli deilig å kunne krølle seg sammen og sove uten tvangstrøye! )
isabelan Skrevet 12. februar 2011 #2 Skrevet 12. februar 2011 hehe, har ikke så mye melkespreng eller lekkning som du da.. men jeg lekker en del på natta, særlig nå som han har begynt med grøt på kvelden og ikke tømmer lageret mitt før han tar kvelden. kjøpte papirkladd på apoteket rett etter fødselensom jeg legger under overkroppen som absorberer væsken. jeg bretter bare unna for barnet slik at han slipper å ligge på den. jeg ligger forresten i bare singlet. og bruker nesten ikke bh i d hele tatt, da jeg syns det er ubehagelig med ammebh og vanlig bh..
Gjest Skrevet 12. februar 2011 #3 Skrevet 12. februar 2011 hehe, ja. Dette høres veldig kjent ut! Jeg sov med BH og to lag med innlegg om natten. Først engangsinnlegg så ull utenpå, deretter BH for å toppe det hele. Det rant og rant og rant.. Selv med denne utrystningen så var BH-cupen klissevåt når jeg våknet. Disse sprengte brystene ga seg når jeg sluttet å amme. Da roet de seg betraktelig selv om jeg delammet sønnen min fra 6 mnd til 8 mnd. Nå, ca 2 mnd etter ammeslutt så er puppene tømt. Ikke noe melk igjen!
Hera_75 Skrevet 13. februar 2011 #4 Skrevet 13. februar 2011 signerer på at dette er normalt.. jeg sover også med bh med ullinnlegg og vanlige innlegg. når jeg ammer på den ene, setter den andre puppen igang av seg selv når utdrivningsrefleksen kommer. uten bh og innlegg blir det klissvått, men med kommer bare noen dråper. kan prøve å presse mot puppen når den starter, det kan hjelpe.. anbefaler forøvrig de myke seamless bhene fra bravado.. de plager ikke meg om natten, og jeg får vanligvis bh-fnatt hvis noe strammer og klemmer http://www.nursingbra-shop.co.uk/ShowDetails.asp?id=112 denne nettbutikken leverer til norge for bare 1 pund. bh'en koster ellers 500 på babyshop..
Gjest Skrevet 13. februar 2011 #5 Skrevet 13. februar 2011 Det er normalt Jeg fullammer vesla mi på 4 mnd og 1 uke, og den eneste tiden på døgnet jeg har på ammeinnlegg er om natten... På dagen lekker det ikke, men om natten er jeg avhengig av innlegg, testet igjen her om dagen og resultatet var en veldig våt seng
Træægtrønder`n :) Skrevet 13. februar 2011 #6 Skrevet 13. februar 2011 Jeg bruker ammesingelett fra HM om natten. Den som har lag på lag over puppene som bare brettes til siden og ikke den med stropper som man knepper av. Innenfor der har jeg brettet to små gaskluter som tar opp væsken.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 13. februar 2011 #7 Skrevet 13. februar 2011 Frem til han var 4mnd, så måtte jeg ligge med ammebh + to ammeinnlegg for at jeg ikke skulle bade i melk om morgenen, hehe. Men nå som han er litt over 5mnd, så kan jeg ligge kliss naken hele natta *jippi* hehe, men når jeg skal amme må jeg ha innlegg på det andre brystet, for spruten står rett til værs såfort han begynner å suge. Dette er hele døgnet.. Men trenger heldigvis ikke innlegg utenom når jeg ammer:)
Prinsessemamma x 2 Skrevet 13. februar 2011 #8 Skrevet 13. februar 2011 Jeg kan ligge uten bh om natten, men må frem med engangsinnlegget når jeg ammer. Det renner som fy av motsatt bryst når jeg ammer, så det blir kliss vått om jeg ikke dekker det til. Jeg bruker uansett engangsinnlegg + ullinnlegg på dagtid. Prøver å holde de så varme som mulig pga. brystbetennelse + at da slipper jeg å tenke på at det renner når jeg ammer.
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 13. februar 2011 #9 Skrevet 13. februar 2011 Hater de tvangstrøyene, så jeg har kjøpt mange veldig billige singleter og de bruker jeg både dag og natt, med sånne engangs ammeinnlegg inni. Dette funker veldig fint for meg. Og de er ganske utringa, så jeg bare drar den litt ned når jeg skal amme. (så tar jeg heller på ordentlig ammebh hvis jeg venter besøk.. Jeg må liksom se litt mer ordentlig ut da syns jeg... ) :-)
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 13. februar 2011 #10 Skrevet 13. februar 2011 Ok.. det hørtes jo litt dumt ut, ser jeg nå, og krever kanskje nærmere forklaring.. Må ha på ordentlig BH under genserne ved besøk siden jeg har store hengepupper.. Tar seg liksom ikke helt ut.. :-P
2010 Mammaen Skrevet 13. februar 2011 #11 Skrevet 13. februar 2011 Ja bhen var på helt til melken var helt borte... Da kunne jen endelig ligge på magen UTEN bh! LYKKE! Var så deilig at du kan bare glede deg ;-) Jeg glemmer fremdeles å ta av meg bhen når jeg går til sengs for kvelden...
lillespire08+10 Skrevet 14. februar 2011 #13 Skrevet 14. februar 2011 Jeg bruker ammesinglett fra Lindex, kjempefornøyd! Myyyye mer behagelig enn ammebh. Den bruker jeg bare innimellom på dagtid. Bruker ullinnlegg og ammeinnlegg også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå