Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er så innmari usikker på dette med løfting og fysiske anstrengelser.. er det noen som vet om tunge løft kan framkalle SA i 1. semester? Har en gutt på 4 år som av og til vil løftes, også er det jo vedsekker og handleposer og sånn :) Vanskelig å unngå dette helt, og vil jo ikke bli helt hjelpeløs heller.. men samtidig er jeg kjemperedd for å ødelegge noe.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142902269-tunge-l%C3%B8ft-i-1semester/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også ei på snart fire, og legen min sa at jeg burde ikke gå lange turer i skog og mark med henne på rygg, men ellers gikk det meste greit. Har mye løft på jobb og sånt, og prøver å unngå de verste, men løfter 4-åringen ut av bilen, og alle "hverdagslige" løft. Gjorde det samme i første svangerskap, ikke noe problem da hvertfall.

Det er en myet at man kan "løfte på seg" en spontanabort. Så lenge man er vant til å løfte (f.eks barn og vedsekker som du nevner) er det ikke noe i veien for å fortsette med dette i 1. trimester. Når man kommer lengre ut i svangerskapet i 3. trimester derimot skal man være forsiktig med løfting pga presset man får mot bekkenbunnen pga den store magen og det er risiko for skader der ved tunge løft... Det er altså uansett ikke farlig for barnet, men mest farlig for deg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...