Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som det skal en del insemineringer til før det klaffer? Kan dere som er gravide her inne fortelle hvor mange forsøk dere har hatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg gravid enda da men...

har hatt 5 inseminasjoner uten spor/mistanke om graviditet i det hele tatt.

Skal nå over på ivf i mars.

Skrevet

Er gravid i uke 19 og for oss så klaffet det på første gang.

Skrevet

29 uker på vei, 34 år og det klaffet på første forsøk;-)

Skrevet

Klaffet på første, endte i SA, er nå gravid i 25 uke etter 3 ins.

Skrevet

Tusen takk for svarene. Jeg synes det høres ganske oppløftede, flere med klaff på første. God tur videre med baby på vei!

Skrevet

Jeg ble gravid med første inseminasjon. Nå har jeg ei perfekt lita tulle på snart 9 mnd..

Skrevet

Jeg ble gravid på 2. forsøk med nr. 1 - storkejente på 3 år.

Har nå hatt 8 forsøk på nr. 2 - uten hell. Var 36 sist jeg ble gravid og er nå akk passert 40 og har fordelt disse 8 forsøkene jevnt over snart to år nå. Så for min del har alder tydelig noe å si (samme donor).

Skrevet

Klaffet på første forsøk. Er 28 år og frisk, og er nå i uke 23.

Skrevet

Kona ble gravid etter 3. inseminering, men det var utenfor livmoren. Jeg trengte 4 insemineringer og ett prøverørsforsøk for å bli gravid. Fødte i forrige uke!

Skrevet

Hei

Jeg er gravid i 27.uke. For meg klaffet det på gang nr 2, var den gang 36 år.

Lykke til om du selv skal i gang!

Skrevet

Jeg ble gravid etter 7 insemnasjoner og 3 ivf- forsøk. Endte i SA i uke 10. Er nå i gang med 5. ivf-forsøk. Blir 40 år i april.

MamT2: Har du vurdert IVF? Det kan være at eggene dine har fått hardt skall. Da er det vanskelig for sædcellene å trenge inn i egget, og også vanskelig for egget å klekke når det skal feste seg. Og det finner de ut og fikser ved IVF.

Gratulerer så masse med den lille, uhhuhher!!!

Skrevet

Hei storkemor!

Jeg er i tenkeboksen i forhold til om jeg skal i gang, er alene med to barn nå og lurer på om det er egoistisk å ønske seg flere barn når det ikke er en pappa i bildet.

Jeg føler at jeg har lyst på flere barn i livet mitt - det er ihvertfall plass til flere i hjertet!

Kanskje noen av dere som har tatt valget har noen innspill?

Lykke til med siste innspurt i svangerskapet og den store styrkeprøven som venter!

PS. Egentlig tullete av meg å signere med anonym i starten, så nå bruker jeg mitt nick.

Skrevet

Jeg var 4 ganger på Stork uten noe resultat, så jeg byttet til Maigaard, ble gravid 5. førslk men endte i MA, er nå gravid på 6. forsøk igjen i uke 39.

Selv har jeg ett barn fra tidligere forholdmen valgte denne måten å få barn på nå, og tenker ikke det er problematisk. Om du føler du har plass til et barn til hadde jeg gått for det :-)

Skrevet

Jeg er 33 år gammel, og ble gravid første gang etter 3 inseminasjoner og 2 IVF-forsøk.

Det endte i MA, men nå er jeg gravid igjen, 7 uker på vei, etter et nytt IVF-forsøk. Så får tiden vise om det går bra denne gangen!

Lykke til med tanker og prøving, det kan nok være lurt å innstille seg på at det kan ta lang tid. Jeg ble så oppløftet av alle som skrev at det klaffet på 1. forsøk, og ble ganske skuffet da det ikke var sånn for meg.

Men man må jo tro og håpe:)

Skrevet

Hvis du går inn på profilen min,ser du alle forsøkene mine. Det tok 3.,5 år for meg å bli gravid. Har nå en nydelig tulle på 5 måneder. Jeg skriver ikke dette for å ta fra deg motet, tvert i mot. Det kan ta lang tid, men det er håp :o)

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Jeg har så langt hatt 3 ins. Ble litt gravid forrige ins, men bare en uke, det teller liksom ikke da. :-)

Jeg har to barn fra før, med naturmåten som jeg jo er alene med, og jeg har også gått mange og lange runder på om det er riktig å prøve på nummer tre.

Da jeg endelig satte igang, følte jeg at det var helt rett, og var veldig glad for at jeg hadde turt. Jeg er 38 år, så jeg hadde ikke allverdens tid, og måtte ta en avgjørelse.

Det utslagsgivende var at eg følte at det manglet et barn her, og at jeg ikke ble kvitt følelsen av at jeg ville angre om jeg ikke i hvert fall prøvde.

Så nå venter jeg bare på at en spire skal feste seg. :-)

Lykke til med valget! :-)

Skrevet

Hei to barn og hest!

Hyggelig å høre fra en i liknende situasjon! Lykke til på neste forsøk!

Det som surrer litt rundt i hodet mitt, er at hvis jeg begynner, er det en fare for at jeg blir litt besatt av å bli gravid igjen? At det skal kreve alle penger, tanker og tid av meg når jeg egentlig bør kose meg med de to barna jeg har.

Er vel redd for at det kan skje at jeg prøver og prøver uten å bli gravid inntil jeg må kaste inn håndkleet uten å bli gravid, og at det vil føles trist.

Har du tanker om hvor lenge du vil prøve?

Det kan hende jeg bekymrer meg unødig og at disse tingene vil komme naturlig.

Jeg har jo dessuten blitt gravid på naturmetoden fire ganger (2x MA og 2x barn;)).

Jeg vil vel være rundt 36 år når jeg evnt begynner prøvingen.

Har jeg en god sjanse?

Skrevet

Til storkfrøken69

Du tar ikke fra meg motet, bare bra å få høre fra dem som har slitt en stund. Det er jo slik man får det hele bildet. Hyggelig å høre at det ble et barn for deg til slutt. Herlig alder, kos deg!

Skrevet

Hei!

Det var temmelig intenst i starten, men da var det mange faktorer som stresset meg i forbindelse med forsøkene. Nå har jeg vært nede for tredje gang, og er helt rolig. Vi lever vårt liv her hjemme som vanlig. Det ble litt rutine å være i prosessen, føler jeg nå denne gangen. Har liksom prøvd alle følelsene og da er det lettere å slappe av.

Og man koser seg nesten litt ekstra med de man har fra før, siden det er en teoretisk mulighet for at det kommer en til om x antall mnd. :-)

Har ikke tenkt så langt om jeg må stoppe på et tidspunkt. Jeg er snart 39, men tenker at sjansene er da sikkert ikke så ille.

Men min yngste ble nettopp 3 år, så jeg har vært feritil for ikke sååå lenge siden.

Ser helt klart problematikken med besettelse, og "nå har jeg brukt såå mye tid og penger, da kan jeg jo ikke gi meg uten å komme i mål". Det er sikkert en kjempevanskelig avgjørelse. Men jeg er ikke der på langt nær, så jeg har ikke tenkt gjennom den biten av det hele enda.

Men det ville helt klart ha blitt en sorg for meg å måtte gi meg uten å lykkes.

Og en kjapp til med fly til Køben er helt fantastisk forfriskende for en alenemamma. :-)

Skrevet

Godt poeng at man husker å kose seg med de man har fordi det kan bli flere.

Storbytur i ny og ne høres ikke feil ut ;-) Jeg føler at jeg kommer tilbake til dette forumet som prøver om en stund.

Lykke til så lenge!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...