Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #1 Del Skrevet 12. februar 2011 Dette er ikke ment som en provokasjon til dere som velger å amme, men en oppmuntring til dere som velger å bruke flaske. For meg var det en trygghet å vite hvormye barnet hadde fått i seg. Barne blir alltid mett etter et flaskemåltid. Helsesøster sa til meg at flaskebarn ofte var roligere enn ammende barn nettop på grunn av at de alltid ble ordentlig mette. Man kan spise hva man vil. Kål, erter, løk. Mitt barn reagerte veldig på melk så jeg måtte unngå veldig mange matvarer. Også kan man jo unne seg et vinglass utten å tenke nevneverdig mye på det. Pappa kan gi barnet mat. Og det fri gjør også tid som du kan bruke på dine andre barn. Ei vennine av meg fortalte at hun måtte gå over til flaske fordi ammingen ble så tidkrevende at de gikk utover de andre barna hennes. Man slipper melkespreng og lekasjer. Husker ofte jeg våknet av at det var helt vått i senga rundt meg. Nan er nå tilsatt omega 3 og omega 6. Da slipper man å tenke på tran med det første, min sønn kastet opp så spruten sto av tran. Mange barn blir hare i magen å har vanskelig for å bæsje, da er det lettvint å tilsette litt malt i melka. (malt hjelper godt på hard mage hos nyfødte, også inneholder den mange sunne B-vitaminer.) Det kan være flaut å dra fram puppen overalt. Det trenger heller ikke være så tungvint med flaske sopm mange sier. Jeg kokker en litter vann av gangen. Kjøler det ned til grei temp. Heller det på en god temokanne. Da har jeg ferdig temperert vann til 5-6 flasker. På sykehuset fortalte de også til meg at man ikke behøvde å kokeflaskene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142902024-fordeler-med-%C3%A5-bruke-flaske/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #2 Del Skrevet 12. februar 2011 De fleste velger vel ikke flaske, men MÅ bruke flaske Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142902024-fordeler-med-%C3%A5-bruke-flaske/#findComment-142902113 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperMoM <3 Skrevet 17. februar 2011 #3 Del Skrevet 17. februar 2011 Da jeg amma min sønn og min datter,så visste jeg at de fikk nok Jeg trengte ikke ei flaske med mål om hvor mye de fikk i seg,for å vite at barna min fikk i seg nok. Jeg visste det med at de var fornøyde <3 Jeg kunne spise det jeg ville og alkohol er på ingen måte noe must for meg å drikke. Koser meg mer med et glass vann Far kunne også gi barna mat siden jeg pumpa meg og da kunne gi morsmelk på flaske. Har man mye melk,så har man mye melk. Greit å kunne få ut det som sprenger Jeg pumpa meg,så slapp melkesprengen. Lekkasje gjorde ingenting da jeg brukte ammeinnlegg og da slapp jeg å være klissvåt Er lurt å bruke sånt vet du Mine barn har aldri blitt hard i magen av morsmelk og mener på at man kun blir det av mme. I følge det jeg har hørt av jordmor iallfall. Å dra frem puppen overalt er ikke flaut. Jeg er ikke flau over mine bryster og dessuten så går det an å skjule brystet Er uansett mye lettere med å amme da man slipper å styre med å måle til mme,koke vann og styre med alt det Jeg vil forsøke å amme tvillingene når de kommer og gir meg ikke med det første. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142902024-fordeler-med-%C3%A5-bruke-flaske/#findComment-142919348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegeno Skrevet 17. februar 2011 #4 Del Skrevet 17. februar 2011 Det meste har sine fordeler og ulemper For de fleste av oss føles vel dette ikke helt som et valg. Vi fikk aldri til ammingen, så barna får flaske, men jeg pumper så til nå har de i hovedsak fått morsmelk. Og selv om det har noen fordeler (at jeg vet hvor mye de får og at far og andre kan gi), så skulle jeg definitivt mye heller fått til ammingen. Tenk all den tiden jeg hadde spart Nå er guttene 6 og en halv måned. Siden jeg ga opp ammingen i oktober har jeg pumpet rundt 125 liter, men nå kjenner jeg at motivasjonen blir stadig mindre ... Kanskje nok er nok snart Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142902024-fordeler-med-%C3%A5-bruke-flaske/#findComment-142920196 Del på andre sider Flere delingsvalg…
To små tuller Skrevet 17. februar 2011 #5 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg kunne ikke/ ville ikke amme (kunne sannsynligvis ikke etter to brystreduksjoner), så jeg bant brystene mine rett etter fødsel, og kjørte rett på flaske. Hadde sagt klart i fra på fødeavdelingen og det ble respektert. Jeg er kjempefornøyd med å ha brukt flaske, mye fordi døgnrytmen og nattesøvnen satt så fort, men vil ikke kategorisk si at dette er beste løsningen for alle. Jeg har sikkert "mistet" noe av den nærheten som ammende mødre får til sine små, men det tar jeg igjen med masse, masse kos så ofte som mulig ;o), dessuten har jeg jo sett at venninner har hatt det veldig greit ved at de alltid har "matpakka" ferdig temperert og klar til bruk. Jeg vil ikke reklamere for hverken det ene eller det andre, men syns kanskje at vi som velger å IKKE amme (eller ikke kan amme) møter en del fordommer og kritikk fordi det til tider har vært litt "ammehysteri", og utsagn om at vi minsker barnas immunforsvar osv. fordi vi ikke ammer. Vel, mine jenter er snart 10 mnd. og har ennå ikke vært syke (bank i bordet!), kan godt være tilfeldigheter, men de har i hvert fall ikke hatt vondt av å få flaske. Så jeg heier på både flaske og pupp, - gjør det som passer deg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142902024-fordeler-med-%C3%A5-bruke-flaske/#findComment-142921051 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå