Gå til innhold

Kan man anmelde nabo når...

Anbefalte innlegg

Skrevet

De fester, har høyt musikk, bråker så høyt at jeg får vondt i ørene av det. De har ikke sagt ifra at de skulle ha fest.

Jeg har barn som må sove og han på 6 år klarer ikke å sove pågrunn av lyden han hører.

Kan jeg ringe politie og anmelde?

Skrevet

Først ringer du på hos nabo og snakker med de.

Mest sannsynlig skrur de ned lyden. Og de ikke gjør det, ringer du på en gang til.

Om de fortsatt ikke skrur ned lyden, så kan du vurdere å ringe politiet og be de komme og snakke med naboen.

Skrevet

Du kan begynne med å knakke på til naboen og be dem om å dempe seg. Politiet gjør fint lite før du selv har forsøkt og hører ikke naboene på deg så kan du ringe politiet. Men å anmelde? For hva da? Støyforurensning? ;)

Skrevet

er vel ikke ulovelig å ha høy musikk? så anmelde blir vel drøyt, men kan godt få politiet til å få de til å roe seg

Skrevet

Om du ringer politiet for å anmelde dette vil de le til deg gjennom telefonen.. Hva med å gå til naboen og be dem dempe seg aller først og si ifra at du vil ringe til politiet om de ikke roer seg?? Om de så ikke roer seg kan du ringe politiet og om de har tid kan det hende de stikker innom, men dette er nok ikke en prioritert oppgave....

Skrevet

Jeg har vært på fest hvor politiet har kommet på døra og bedt folk dempe nivået. Dette var på sommeren med mange vinduer åpne, og ganske høylydte festdeltakere;) Så det kan skje hehe. Men vanlig å prøve selv først.

Skrevet

Ja, det dr bare å ringe! Slikt skal en ikke finne seg i. Det spiller ingen rolle for deg om det dr helg eller ikke, du må nå opp og fungere uansett. Hadde problemer selv vi. Jeg ringte politiet, de kom og det ble stilt. Ville ikke nølt med å ringe hvis jeg var deg.

Skrevet

Ja, men det er forskjell på å anmelde og ringe politiet slik at de stikker innom og ber festdeltakerne dempe seg. Hi sier ingenting om dette er første gang det er bråk eller ei, man anmelder liksom ikke første gang en nabo bråker.. Da er det snakk om langvarig bråk over mange helger/måneder hvor naboene ikke demper seg når de bes om det.. DA kan det være på sin plass med en anmeldelse, men uansett snakker man jo med naboene og gir de en sjanse til å dempe seg FØR man ringer politiet???

Skrevet

Så lenge klokka er over 22 på hverdager eller over 23 i helger sier loven at det skal være ro i tettbygde strøk. Man kan derfor ringe politiet om bråk går utover dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...