Gå til innhold

Noen andre med to åringer her? ;) Hva kan de, hva spiser de og vekt/lengde? =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt blir to år om bare noen dager ( sinnsykt å fort tiden går!!). Han er en veldig aktiv og glad gutt. Han går i barnehagen og stortrives der.

Mat: Frokost: 2 brødskiver og melk

Lunsj: Maks en brødskive og litt frukt

Middag: En porsjon med det vi har, men ikke særlig mye mer.

Kveldsmat: Youghurt eller litt frukt

Han synger mange sanger og snakker setninger på 4-6 ord. Vi skjønner alle hva han sier og mener. Skjønner vi det ikke med ord, så viser han tydelig hva han mener med kroppen. Han skjønner det når noen er glade, lei seg, triste osv.

Han løper, hopper, danser og dykker i balja ( skikkelig moro!), men det beste han vet er å spille fotball og bygge tog / kjøre bil.

Han veier 11 kilo og er 96 cm lang =)

Dere andre med 2 åringer da? Er jo litt moro å sammenligne litt =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lille mannen vår er 2 år og 2mnd straks :) en hyper liten tass kan man si.. hehe :)

frokost er han ikke så fryktelig glad i. men han spiser litt frukt og noen ganger spiser han av våres frokost :P mye bedre mat tydeligvis.. :) til middag spiser han alt som vi spiser... kvelds er det yoghurteller brødskiver...

setninger begynte han med allerede da han var 14mnd gammel :) han var veldig tidlig ute med å snakke ( 8mnd gammel) nå så skravler han i ett sett... sier så mye artig.. hehe :) han er veldig glad i traktorer, biler, kaptein sabeltann... han er en liten sjørøver.. hehe :)

våres lille mann veier 11kg og er 87cm.. :)

Skrevet

også er han flink til og telle, teller til 10 også hopper han helt opp til 20.. hehe.. blitt veldig nysgjerrig på farger nå å.. lærer nye ting hver dag :)

Skrevet

Mini er 2 år og snart en mnd gammel.

To brødskiver/knekkebrød til Frokost, to til lunsj, en frukt, litt middag og en youghurt til kvelds.

Hun snakker ganske godt, har fått god uttale på ord og setninger med flere ord i; Se på den, den er stor. Slike ting :) Kan navnene på alle voksne og barn i bhg ( Forholdsvis liten avd) Hun er en liten entertainer, elsker å underholde og gjør seg til hver gang vi får besøk eller er på besøk =) Hun prater ganske mye, teller til 10, elsker drømmehagen/peppa gris/timmy tid, bygger med smålego, vi leker med playdough, synger og danser mye. Hun overrasker meg hver dag med språket sitt, lærer seg stadig nye setninger/navn ol i barnehagen =)

Hun er stor og tung for alderen, tipper 13 kilo deromkring. Høyde vet jeg ikke.

Skrevet

Mini her har så vidt bikka 2 år og er en liten skøyer. Han har veldig godt humør og er en liten humørspreder. I løpet av dagen så er jeg generelt litt usikker på hvor mye han spiser, men til frokost spiser han et par brødskiver. Lunch spiser han i barnehagen og spiser 1-3 brødskiver pluss frukt. Eller varmmat i stedet. Så spiser han ettermiddagsmat. Det er enten resten av matpakka (brødskiver) eller korn m/melk. Eventuelt spiser han litt varmmat da som jeg sender med fra middag dagen før. Hjemme på kvelden spiser han stort sett samme middagen som oss. Det er ikke noe å si på matlysten hans, det sier de barnehageansatte også.

Han er svært aktiv og ligger godt an motorisk. Han elsker puterommet i barnehagen og hopper ned fra alt man kan hoppe ned fra. Nå om dagen kan han ikke gå over en dørstokk uten å hoppe over den med samla bein. Ellers elsker han å leke med lego, bytte tårn av treklosser, bygge brio bane og kjøre tog, leke med biler, se på rorry, timmy-tid, thomas toget og litt drømmehagen (mista litt interessen i det siste). Han har også fått en forkjærlighet for perler (sånne store hama perler) og play doh. Tegne liker han også, og forteller til stadighet hva krusedullene skal ligne på.

Språkmessig er han ikke den raskeste. Bare den siste måneden har språket hans blitt mye bedre, og han har nylig begynt å herme etter oss. Det nektet han å gjøre før. Så nå kommer det mange 2- og 3 ordssetninger. Men det har likevel ikke vært noen hindring da han er en kløpper i å forklare med ord og kroppsspråk hva han vil likevel.

Vi storkoser oss for tida! Jeg vet ikke hvor høy/tung han er men tipper ca 85cm (etter å ha målt selv) og rundt 12 kilo.

Skrevet

Så moro å lese =) Min også syns det er så moro å telle for tida. Klarer seg fint til 12, men så kommer 14 og gjerne 8 igjen, men vi øver =)

Men når dere skriver yndlingsserier på tv, er det sånn at faktisk sitter å se på f.eks. hele barnetv? Her er det ikke mye ro i rompa, så blir maks 15 minutter av gangen, helst stående :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...