Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #1 Skrevet 12. februar 2011 Hei Jeg har nylig fått påvist pcos, og fikk provera for å få mensen.. (Har omtrent ikke hatt mensen siste året). Skal prøve med dette en periode og se om jeg blir gravid, hvis ikke kunne jeg få pergo etter en stund.. Bare lurte på om noen vet om det kan være skadelig å bli gravid mens man tar provera? Gynekologen sa ingenting om det da..men lurer litt likevel..
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #2 Skrevet 13. februar 2011 Provera er vel slikt man får om man skal usette mens når man er på f.eks syden ferie.. Men jeg fikk det jeg også for å bruke en gang av gynekologen, han sa dette var for å "nullstille systemet". fikk mens slik legen hadde sagt etter endt kur, men fikk fortsatt ingen eggløsning.. jeg gikk på metformin i tillegg jeg da.. og fikk pergo etter proveraen.. fikk eggløsning på første forøk med pergo.. men for å svare på spm ditt, jeg vet rett og slett ikke.. om det er skadelig, det er sikkert ikke det siden legen har skrevet det ut til deg.. Men som sagt, det er jo egentlig medisin for å få utsatt mens.. eller i vårt tilfelle få nullstillt systemet som legen min sa.. Så ville nå kanskje tatt det en gang.. og evt spurt om å få metformin og/eller evt pergo.. kanskje metformin først.. for det hjalp meg og bli gravid første gang (for 3 år siden), men denne gangen måtte det litt sterkere saker til, da måtte jeg få pergo for å klare å bli gravid.. Men du kan nå høre med legen din da..
lindynatt Skrevet 13. februar 2011 #3 Skrevet 13. februar 2011 Provera er såvidt jeg vet hormonene kroppen ahdde produsert selv i 2 syklushalvdel hvis man hadde fått EL. Så hormonene er IKKE skadelig for en eventuell graviditet, eneste som skjer, er at man ikke får mensen når man er ferdig med kuren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå