Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lett litt rundt, men enten så er det kjempefint ammetøy som er dritdyrt ELLER så ser det ikke ut i måneskinn, men er økonomisk overkommelig. Noen som har noen tips? Jeg har rett og slett ikke råd til å betale 400 kroner for en ammebh og 500-800 for en ammegenser (spesielt ettersom jeg var idiot nok til å prøve å kjøpe ammebh på kapahl, lindex og h&m...der hadde jeg jo tilsammen hatt penger til 1 god en ihvertfall...isteden sitter jeg med tre stk som alle sammen er fine i str men som har sømmer og detaljer som gnager....hadde da ihvertfall trua på LIndex, men den var verre enn til og med den fra h&m...)... Vil ikke gå rundt i pølseskinnammeklær, for det tar nok litt tid å bli kvitt magen etter fødsel, men det er utstrekningen av hva h&m har å by på og vil heller ikke dra opp genseren og blotte strekkmerker og valker jeg kommer til å ha etter fødsel.... Sorry for klaginga her... Er bare så uendelig drittlei av å være kronisk blakk, men fortsatt ikke være i mål med utstyr til babyen kommer om 4 uker +-...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte 2 kjempefine amme bhèr på kaphal, har brukt samme type til de 2 andre guttene mine. kostet nå 99 kr pr stk, er bh salg der nå:)

i begynnelsen når jeg ammet guttene hadde jeg altid singlett under genser, slik at når jeg ammet dro jeg kunn genseren opp og singletten litt ned fra skulder. funket kjempe bra. ingen mage vises å ikke noe pupp, godt sjult:)

Skrevet

Jeg kjøpte noen gode Amme Bh er på Cubus. Mammabel tror jeg de het!

Kostet rundt 300 kr pr stk.

Kan virkelig anbefale disse. :)

Skrevet

Synes også dette er fryktelig dyrt. : ((

Fant en del helt alrighte ammeklær på ellos.no jeg da som absolutt ikke var så dyrt så gå inn og se der.

Har også hørt at Cubus har de beste amme-BH og de er heller ikke så dyre.

Skrevet

Jeg anbefaler faktisk finn.no. Mange som selger pent brukt ammetøy der, bh-er også. Jeg titter stadig innom der selv, jeg.

Skrevet

Ta turen innom kappahl, og ikke kjøp noe du ikke har prøvd på. Og kjære deg; det siste du bør fokusere på er "blonder og stæsj". De beste ammebh`ene er de kjedelige i bomull uten spiler. Synes jeg så en ammesinglet da jeg var der også - og det er ganske genialt!

Og husk - du kan bruke mye "vanlig" tøy også - det må ikke være ammetøy alt sammen!

Nå skal jeg samtidig sende med et lite triks jeg fikk av min mor før førstemann. Om du ønsker å dekke deg litt ekstra til fester du et pent sjal til en sikkerhetsnål. Denne fester du på skulderen når du skal amme, og vips ligger babyen godt gjemt i et telt. Poncho gjør også nytten. Det funker til babyen blir litt større og vil se verden til enhver tid.. ;)

Skrevet

Hehe:) Jeg trakk den konklusjonen at blonder og stasj jo er det som gnager og føles verst, så de jeg kjøpte var av den kjedelige typen av bomull uten spiler. Tenk at de KLARER å lage de sånn at de gnager alikevel?! Kjøpte til og med litt romslig størrelse... irriterende. Eneste av butikkene jeg ikke har forsøkt er vel cubus. Vil helst ikke bestille uprøvd på nettet. Da er det fort gjort å ende opp med flere runder med retur og bytting før man blir fornøyd. Ihvertfall med undertøyet. Om ingenting annet ordner seg får jeg prøve sjal trikset, men det er igrunn meg jeg vil dekke til, ikke babyen. De ammeteltene som er kommet gjør igrunn at jeg halvveis føler at vi skal presses til å gjemme oss bort så ingen skal se at babyene våre faktisk trenger mat ganske ofte. Syns ikke ungen skal måtte dekkes til, det er jeg som har ett problem og er sjenert, ikke ungen stakkar. Uff er sur og sliten om dagen. Vanskelig å være løsningsorientert.

Skrevet

Jeg har og kjøpt ammebh'er på H&M og syntes de gnagde. Men tok de i bruk med en gang og nå etter noen vask begynner de å bli mye bedre:-) Jeg har også kjøpt noen helt enkle svart/hvit ammetopper der og skal spe på med egne klær. Heller tenke litt når en skal ut og bort og bruke ammetoppene da, og heller vanlige topper hjemme, hvor det ikke gjør noe å blotte magen litt:-)

Skrevet

Tanken var jo å dekke til mor, og ikke barn, men det henger faktisk tett sammen når lille har puppen i munnen! ;) Problemet senere er at det blir vanskelig å dekke seg til når babyen blir større og mer interessert i omverdenen - de trekker nemlig unna alt som stenger for utsyn/innsyn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...