Gå til innhold

Selvbruning og graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan det være farlig med selvbruningskrem i ny og ne når man er gravid?

Skrevet

Her er det mye forskjellig info. Men jeg har fått en liten advasel fra JM og å være forsiktig da det er stoffer i selvbruningskremer som svekker pigmenter og pigmentene er ekstra utsatte hos gravide. Lettere å få pigment forandringer ol. + at selvbruningskremer visstnok kan påvirke hormonene våre noe også gravide har i litt ubalanse..

Men som sagt "alle" sier ulikt. Men jeg har latt være, strekkmerker er nok for meg trenger ikke pigmentflekker i tilegg.

Skrevet

Jeg bruker selvbruning i ansiktet, gjort det hele gravidteten og har ikke fått noe pigmentforandringer. :)

Skrevet

Har også brukt en ansikskrem fra apoteket som heter Cosmica sun kissed ansiktskrem som inneholøder litt selvbruning og har ikke fått noen pigmentflekker av den grunn!

Har spurt både hudlege og gynekolog om det å bruke selvbruning i svangerskap noe som dei sier er bedre enn sol pga pigmentforandringer!

Men jeg har alltid vært litt forsiktig i 1 trimester, bare for å være 100% sikker selv om dei har sagt at det ikke skal være noe farlig!

Skrevet

til dere som sier dere fortsetter å bruke det fordi dere ikke ser pigmentforandring: dere merker ikke det før etter graviditeten uansett! når solen atter stiger frem.... :) mne det går sikkert bra :)

og ja selvfølgelig er selvbruning bedre enn sol men ingen som sier at det dermed er helt ufarlig....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...