Gå til innhold

Yes ned 7 kg etter jul :-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg lager eget lavkarbobrød siden brød er en stor del av kostholdet og mye å spare der på karber.

Kutter ut potet(spiser kun litt om det er ovnsstekte).

Bare litt fullkornspasta om det er pasta til middag og mye grønnsaker + kjøtt og litt saus.

Om jeg vil ha sjokolade er det enten sukkerfri eller 70% sjokolade og kun en til to biter.

Har også noen sukkerfrie drops om jeg har suget.

Prøver ut forskjellige lavkarbo oppskrifter fra andres blogger. Det syns jeg er bare gøy.

Føler helt klart at dette er lett å leve med.

Veldig bra for maven min også.

Gjest Nutta06&Knerten11

Jeg for min del kuttet ut alt som det var hvetemel i (men så reagerer jeg på hvetemel fra før)

Lagde eget lavkarbobrød, eller spiste knekkebrød(uten hvetemel i, men med bare rug i), spiste mye salat, kuttet ut all pasta, minsket betraktelig på ris og poteter.

Ville jeg ha is, så spiste jeg is..samme med sjokolade, men min favoritt sjokolade er den 70% eller en mørk herlig sjokolade med pasjonsfrukt i..mmmm..så dte gikk for det meste i det.

Til middager spiste jeg mye kjøtt, helte på saus/sjy, kuttet ut potetene/risen og heller hadde salat eller kikerter til istedet.

Var veldig viktig for meg å finne en "diett" som er lett å leve med, og enda mer viktig å ikke bli fanatisk opphengt i dette. Jeg slet skikkelig med spiseforstyrrelser i tenårene og vil ikke tilbake i det helvete.

Nå så spiser jeg godt, ikke problemer med å kutte ut pasta eller ris, sliter mer med poteter da jeg er så glad i det, så da vil jeg ikke kutte det helt ut..

Og så har jeg en regel..... det er lov å kunne unne seg...må skille mellom hverdag og fest :)

En får masse tips på www.lavkarbo.no og masse flotte oppskrifter på http://minlavkarbomat.blogspot.com/

Annonse

Avslappet lavkarbo for meg har vært å ikke spise poteter, ikke hvit ris, ikke sukker og ikke ting med hvetemel i.

Spiser pumpernikkelbrød, hjemmelaget lavkarbobrød eller sånne surdeigsbrød (ikke de med sukker) istedenfor brød med hvetemel.

Spiser iblandt litt fullkornpasta og fullkornsris (brun).

Hardcore lavkarbo spiser jo hauger med fett og ikke en appelsin, vi har heller spist frukt som normalt og byttet ut margarin med smør og mer fløte i matlagingen. Spiser mye kylling, egg, cottage cheese og fet fisk :-)

Tror det beste for meg har vært å se hvor viktig det er for meg med en skikkelig frokost! Når jeg spiser Bacon og egg eller omelett til frokost, med ost og grønnsaker i + en pumpernikkelbrødskive er jeg jo nesten ikke sulten resten av dagen!! Har nok blitt litt sånn rikmannskost på morgenen, skikkelig lunsj og så mest salat med ost og kylling eller skinke til kvelds (før spiste vi nok heller lite til frokost og mye til kvelds...).

Var sulten og litt rar den første uka, men har etter det kun merket at jeg har mye mer energi, spesiellt på sen ettermiddag på jobben :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...