Gå til innhold

Rammemadrass med eller uten overmadrass?

Anbefalte innlegg

Vi har "Saltnes" rammemadrass fra Ikea med en tynn madrassbeskytter over.

Jeg synes den er litt hard å ligge på, mannen derimot sover supert. Men så sover han generellt bedre og veier også en del kilo mer enn meg. Antar at vekt påvirker hvor hard madrassen oppleves.

Så jeg lurer på om det kan være en ide å kjøpe en overmadrass å legge over?

Noen med erfaringer?

Fortsetter under...

Det er lurt å ha en overmadrass på toppen ja =) Da slipper du å ligge så nært fjærene. Er det en billig madrass du har er det sikkert ikke all verden med skum mellom trekket og fjærene heller.

Om noen av dere har ryggproblemer er det greit med en madrass med memory-skum. Har selv det, og er utrolig godt fornøyd.

Vil du bare ha skum (kaldskum) kan jeg anbefale Goldt t35 fra Jysk. Den ble best i test nylig i sverige, og danket ut modeller som egentlig skulle være bedre. Blant annet madrasser fra Ikea. Det er super tilbud med dagstilbud, en av dagene på alle overmadrasser fra Jysk. Husker ikke helt hvilken dag madrassene kom. Mulig det står på hjemmesiden www.jysk.no

Dytter, vil gjerne ha flere svar.

Ser de har godt tilbud på Jysk, men madrassens bredde stemmer dessverre ikke med vår seng, synes det ikke blir pent når overmadrassen er 10cm smalere enn rammemadrassen.

Fant testen som ble nevnt, men Ikea har visstnok bedre overmadrasser enn den som var med i testen.

Lurer på Ikea Tafjord er bra?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...