cathrine&emma Skrevet 12. februar 2011 #1 Skrevet 12. februar 2011 Jeg fant ut i går at jeg er gravid, har vært i ulage i hele uka, så tok en test før jeg venter mens, CB digital med ukeindikator, den viste gravid 1-2 uker..., altså 3-4 uker Men sånn fram og tilbake har hele uka har jeg hatt smerter i underlivet, kjenner ikke ut som mens , akkurat som om noe strekker seg, eller noen knytter hardt og vrir rundt.. ikke noe behaglig, men har ikke hatt noe forandring i utfloden heller og ingen blødning Har prøvd å lest litt om dette, tenke med engang svagerskap utenfor livmoren, men så leste jeg at da hadde man blødning og det ville ikke merkes før i 7-8 , har lest at det er mange som har smerter i underlivet ved tidlig graviditet.. og feste smerter? Er det noen som har efaring med dette? er det det jeg kan ha? jeg skal til gynokolog på mandag av andre årsaker, kan han finne ut noe mere om dette? Om man har feste smerter er det større sannsynlighet for at spiren vil vokse da? at sjansen for SA blir mindre eller?? tenker jeg skulle ta ny test i morra tidlig eller mandags morra.. skal egentlig mens tirsdag eller torsdag neste uke, kommer ann på hvor lang syklusen min velger å være..Men håper den ikke kommer....
Gjest Skrevet 12. februar 2011 #2 Skrevet 12. februar 2011 Gratulerer med graviditeten! Når testen slår ut positivt, vil eg tru egget alt er festa, og dermed at det ikkje er festesmerter. Men, (eg har ikkje erfart dette sjølv,) har høyrt at ein del kan kjenne ubehag smerter tidleg i svangerskapet, då livmora strekker på seg. Kan jo vere det:) Slapp av og ta det med ro, det går nok heilt fint skal du sjå!
Majka81 Skrevet 12. februar 2011 #3 Skrevet 12. februar 2011 Gratulerer så mye! Festesmerter kommer ca 5-10 dager etter at egget er blitt befruktet. Tror nok ikke at du har det nå. Da jeg ble gravid forrige gang så hadde jeg strekninger i underlivet de første 6-7ukene. Det kommer av at livmoren vokser og det strekker i senene livmora er festet i. Det er ikke noe farlig, men kjennes ubehagelig. Jeg kan huske at det strakk veldig hos meg da jeg snudde meg i senga om natta. Det var såpass ubehagelig at jeg våknet av det. Jeg tror nok det er voksesmerter du kjenner, og ikke festesmerter eller graviditet utenfor livmoren. Håper du ble klokere av dette... Uansett, lykke til! :)
cathrine&emma Skrevet 12. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 12. februar 2011 takk for svar, har ikke tenkt på at livmoren kan strekke seg så tidlig,.. så kan godt være det, men har det jo omtrent hele tiden, men skal til gynokolog på mandag, så får snakke med han... Verken meg eller samboer tør og håpe for masse, siden det har gått gale før tross positiv test liksom... Men Håper det er virkelig, fordi dette er sterkt ønsker
Kath+3 Skrevet 12. februar 2011 #5 Skrevet 12. februar 2011 Hei fant nylig ut at jeg er graavid, og jeg har også merket maaasseee aktivitet i magen.. Er ikke direkte smerter, men stikking og kjennes ut som luft Er nok livmora som driver og strekker og drar på seg nå ja Lykke til
cathrine&emma Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 13. februar 2011 håper det, har hatt lite/ingen smerter i dag håper virkelig dette forblir no... Må bare smøre meg med tolmodighet siden jeg testet så tidlig... hehe... Lykke til du og
cathrine&emma Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #7 Skrevet 13. februar 2011 hvor langt er du på vei da?
Kath+3 Skrevet 13. februar 2011 #8 Skrevet 13. februar 2011 Testa tidlig jeg også, så er vel en plass mellom 4 og 5 uker tenker jeg Avventer litt og ser i dagene som kommer I følge mine beregninger skal jeg ha IKM i morgen, men testene har vært så sterke så tror nesten jeg har regnet litt feil.
cathrine&emma Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #9 Skrevet 13. februar 2011 oki, jeg er ikke 4 uker enda jeg.. i følge min beregninger skal jeg ha mens enten tirsdag eller torsdag, kommer ann på hvor lenge syklusen min bestemmer seg for å være.. Men får snakke litt med gynokolog i morra , siden jeg skal dit likvel, av andre grunner seff...
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 14. februar 2011 #10 Skrevet 14. februar 2011 Jeg hadde et svangerskap utenfor livmora for en del år tilbake. Hadde smerter tidligere enn 6-7 uker, men smertene var SKIKKELIG ille, så tror ikke du hadde trengt å lure dersom det var noe sånt. Jeg brukte en halvtime på å gå fra do til senga (det er ca. 5 meter), og på sykehuset måtte de gi opp å undersøke meg. Det var ett og slett for vondt! Nei, alt er nok i sin skjønneste orden, kos deg og nyt svangerskapet :-) Og ikke minst: Gratulerer så mye!!! :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå