Snuskomrusk Skrevet 12. februar 2011 #1 Skrevet 12. februar 2011 I sist uke var vi og veide lillemann på helsestasjonen og fikk vite at han ikke legger på seg nok av kun MM Så da begynte vi med vår første flaske MME som tillegg på kvelden. Men det virker som om han blir litt hard i magen av dette, ligger og presser og presser og ingenting som kommer ut. Han har før det pleid å bæsje en gang til dagen, men nå har det ikke kommet noe på et par dager, så begynner å bli litt småbekymret her jeg sitter. Har vært og kjøpt malt estrakt da jeg har hørt at dette kan hjelpe på hard mage, men aner ikke hvordan jeg skal blande dette med MME'n, hvor mye osv.. Håper noen der ute kan komme med anbefallinger!
Guttemamma75 Skrevet 12. februar 2011 #2 Skrevet 12. februar 2011 Jeg brukte en teskje per flaske med min gutt, men han fikk bare mme så ble jo noen flasker per dag.. Ville forsøkt med 1 ts i flasken om kvelden, husk å riste godt når melka er varm slik at malten løser seg godt opp..
Gjest Skrevet 12. februar 2011 #3 Skrevet 12. februar 2011 Jeg stikker en gaffel ned i malten, surrer den litt rundt og blander så malten, som er på gaffelen, i vannet før jeg tilsetter mme-pulver. Du oppdager ganske raskt om du har for mye eller for lite malt i melka. Jeg hadde malt i annen hver flaske til hun var rundt 5mnd. Da begynte jeg med malt i kun frokostflasken. Du får nesten bare prøve deg frem,)
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 12. februar 2011 #4 Skrevet 12. februar 2011 Jeg gjør akkurat på samme måte som vinterflickan over her : blander inn malten i den varme vannet i flasken, før jeg putter i pulveret. Slik er det mye lettere å se om malten har løst seg ordentlig opp. Vår har alltid bare fått mme, og vi bruker ca en kvart te-skje i hver flaske.
Snuskomrusk Skrevet 12. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 12. februar 2011 Tusen takk for svar =) Har prøvd å gi ham en teskje i kveldens MME, håper dette fungerer kjapt for vi har hatt en liten gutt med veldig vondt i magen i dag :S Hva mener dere når dere sier at en merker hvor mye en skal ha oppi? Takk igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå