Gå til innhold

Er skremt av alt det negative!:(((

Mamma`n til <3<3<3

Anbefalte innlegg

Sitter og kjenner veldig på at jeg gruer meg mer enn ønskelig og at jeg nesten øsker at jeg ikke var gravid, da man leser så utrolig mye negativt om å ha tvillinger. Det er jo ikke alle som er positive heller, men bare svarer "OJ, herregud dere kommer til å slite dere helt ut og bla bla bla"...Jeg antar at det er stor forskjell på 1 og 2 og vi har ei som er 13 mnd ved termin da..... Så JA, vi kommer til å få det travelt. Men når begynner man å glede seg?? for det kommer til å bli bra, ikke sant??

Hilsen litt lettere skremt "snart" 3 barnsmor.........

Fortsetter under...

Hei!

Vil først og fremst gi deg en god klem.

Tenk du skal bli 3 barns mor. Ikke alle er så heldige som deg.

Det er unikt å få to barn på en gang. Og for ikke å snakke om hvor heldige barna er. Jeg tenker innimellom at jeg skulle ønske at mine to enliger også hadde en tvilling. Jeg ser på samspillet og vennskapet mine toeggede gutter har. Det er en reise i to barns verden hver dag, en spennende og morsom en.

Det at du har en liten en i tillegg er bare positivt. Tenk for en herlig trekløver gjeng dette blir. Det er to år mellom andremann og tvillingene og de leker så fint sammen. Han er bestevenn med brødrene sine og passer på de. Krangle kan de også, så klart, men det går fort over :)

Nå er mine gutter 2x3 år, 4 år og 14 år. De to første årene var slitsomme, men på forskjellige måter. Jeg syns ikke det 1 året var så ille (rutine skjør fra dag en betalte seg godt etter noen uker - hett tips). Men, spør du mannen min så var det et tøft år. Han liker ikke så godt baby året. Mens jeg syns andre året var verre. Da begynte jeg å jobbe og gutta begynte i barnehage. Det var mye sykdom og fravær fra jobb det første året. Følte det var et tillpasningsår. Men, mannen syns det året var mye bedre enn det første. Kan jo komme av min evige dårlige samvittighet for jobben min.. Men, som du leste over: Nå er det bare en glede! Og, mer i vente! Vi tvillingforeldre er heldige. :)

Kos deg videre i svangerskapet og tenk heller på hvor heldig DU er! De som snakker negativt vet ikke hva de prater om.

Hei

Har du vært på tvillingforum.com? Etter at jeg begynte å lese der, har hvertfall jeg blitt roligere.

Jeg skal fortelle deg to korte historier:

1: Min beste venninne ble mor til tvillinger i november. Fra før hadde hun da en gutt på 4,5 år og en gutt på 2 år. Hun fikk to gutter til, altså fire gutter på under 5 år. Som deg og alle oss andre fikk hun også høre hvor slitsomt det vil bli osv. Klart hun synes det er slitsom til tider, men senest på mandag sa hun til meg:" ***, det er bare helt fantastisk med tvillinger. Det er så morsomt å se dem sammen. GLED deg til dine kommer!"

2: Min mann møtte en bekjent her om dagen. Han fortalte at vi skal ha tvillinger. Denne bekjente er også tvillingfar, og han ble helt fra seg av begeistring da han hørte om våre:) Han ville aldri hatt noe annet enn tvillinger, synes det var så morsom osv osv. Mannen min kom hjem med et stort smil om munnen og gledet seg mer enn han allerede gjorde over disse tingene denne bekjente sa.

Jeg har valgt å holde meg unna alle de negative historiene. Dette er våre barn og vår opplevelse. Hvordan den blir og hvordan den oppleves, er det ingen som vet før vi står der med barna i armene og trer inn i den nye tilverelsen. Ingen skal fortelle meg hvordan ting blir, for det er det ingen som vet, og inntil det motsatte er bevist, kommer dette til å gå veldig bra:)

Lykke til!

Hei - og gratulerer!! Da jeg ventet mine tvillinger så møtte jeg en tvillingmamma på café i Oslo, jeg gikk bort og sa; "jeg har to i magen, hvordan er det når de kommer ut?" Denne moren var helt riktig person å møte, - hun var over seg av begeistring, hennes to var da et år gamle, og hun sa: "Vi lurer på å få flere barn, men nå blir det nesten en nedtur om det bare kommer én neste gang!" For en trøst å møte et slikt menneske, når alle andre man møter sier; "Oi, stakkars deg!" når du annonserer de gledelige nyhetene.

Jeg tenkte at hun overdrev, men nå er mine tvillinger snart 10 måneder og vi planlegger å snart prøve med familieforøkelse, og jeg har litt den samme tanken selv, selv om "kun én" holder i lange baner det også ;o) Det å få tvillinger har vært en helt fantastisk opplevelse for oss, det var noen tøffe uker etter fødsel, ettersom vi hadde kolikk på begge, men vi var ekstremt fokuserte på rutiner, og fra jentene var 10 uker gamle sov de hele natten på eget rom. Jeg tror det vil gjøre hverdagen mye enklere; vær helt slavisk på rutinene helt fra starten. Det rådet fikk jeg av den fantastiske tvillingmoren jeg møtte, og det er det beste rådet jeg noen gang har fått. Det har funket for oss i hvert fall.

Tvillinger har så utrolig mye glede av hverandre, og nå kan de sitte å leke med hverandre på rommet sitt i over en time, mens jeg pusler rundt i huset (har åpen planløsning og grind i døra, så jeg passer selvfølgelig alltid på dem). Min venninne som har kun en, på samme alder som jentene mine, sier at hun føler at hun bruker veldig mye tid på å stimulere og aktivisere sin datter, mens tvillingene har hverandre: Noen ganger så føler jeg meg nesten helt overflødig når jeg leker med dem på gulvet, de har sitt eget språk, hermer etter hverandre, følger hverandre rundt, koser og ler av hverandre. (Av og til lugger de litt også, men blir tydelig lei seg når den andre gråter og forsøker å trøste med å putte smokken sin i munnen på den som gråter. Du kommer til å le høyt mange ganger av alle de rare tingene de gjør.)

Jeg har ikke noe negativt å fortelle deg. Tvillinglivet er ikke alltid en dans på roser, men alt det positive er så uendelig mye sterkere enn noe negativt. Husk å si fra til familie og venner at nå må de stille opp i nyfødttiden. Og husk å glede deg; to på en gang - det er stort! :o)

Lykke til!!!!! :o)

Så heldig du er som skal ha to på en gang... Jeg har bare fått en om gangen.... kunne godt hatt to på en gang... Ovenfor står det at tvillinglivet ikke er en dans på roser av og til, men det er det jo ikke med en helller innimellom... Tror du får det helt topp med dine to skatter... Lykke til...

Annonse

Jeg har vært litt i samme båt som deg, fikk sjokk når vi fikk vite at vi ventet tvillinger og ble først litt skremt av alle som sa. "oi stakkars, dere får det hektisk." Vi har også ei fra før. Men etter en stund la jeg merke til at ingen av de som sa "oi stakkars" hadde tvillinger selv. Når vi der i mot begynte å snakke med tvilling-foreldre fikk jeg et helt annet inntrykk. Det er jo ikke tvil om at det første året + blir hektisk men vi har nesten utelukkende hørt positive ting om det vi har i vente. Nå er jeg bare kjempe stolt over at jeg har to i magen og gleder meg.

Jeg har også begynt å svare de som ikke har tvillinger og som begynner med "å stakkars" talen at jeg har hørt noe helt annet fra tvilling foreldre... Og da blir de stille da:-) Det hjelper jo uansett å prøve å være positiv og selv om jeg ikke vet hva vi går til så tror jeg dette blir moro!

Jeg har lest en del negativt jeg også,blandt annet på "Din baby".

Jeg ble først ganske bekymra og fikk en liten knekk med tanke på å klare å ta meg av de 2 barna jeg har fra før av.

Jeg har derimot bestemt meg for at jeg ikke skal la sånt gjøre meg nervøs for å få 2barn til.

Sånn er det bare nå,og vi vil komme til å gjøre det beste ut av det :) Jeg er helt sikker nå på at alt kommer til å gå bra,selv om det sikkert vil være tungt noen ganger. Sånn er det uansett å ha barn.

Min søster har jo 6barn og har klart seg helt utmerket,så da skal jaggu vi klare 4barn :)

Det gjelder bare å tenke positivt og ikke ta eventuelle sorger på forskudd :))

DET ble jeg også da jeg gikk gravid med guttene! Men jeg styrte unna slike type innlegg, og prøvde å tenke positivt :)

Det har gått over all forventning for vår del :)) Guttene, som nå er 4 år, var snille og rolige. Jeg gikk tidlig over på flaske, samkjørte de fra dag 1, og vente de til smokk på sykehuset alt.

Da guttene fylte 3, kom jentene til verden. De var like snille og rolige :)

Klart det er og har vært travle tider, men det er en positiv travelhet :) Det er jo livsverket mitt, og det er FANTASTISK Å VÆRE TVILLINGMAMMA :))) Jeg føler meg virkelig priviligert :))

Det er travelt når de er syke, det er det, men da er det godt om mormor etc kan komme innom med et ekstra fang og armkrok. Ellers klarer vi oss for det meste selv, mannen min og jeg. Vi rekker ikke så mye trening, kino etc, men vi vet det er bare en periode i livet det er så travelt som nå.

Har du en flink mann som stiller opp, så kommer dette til å gå sååå bra :)) Sov når du kan, det er utrolig hvor mye bedre man fungerer når man får nok søvn.

Og tida går så fort, nå leker mine 4 sammen, jentene er 1 år nå, og har utrolig mye glede av hverandre :)

Gled deg du, det har du all grunn til å gjøre. Dette kommer til å gå bra :))

Så dette inlegget på forsiden og sniker meg inn med en liten kommentar, selv om jeg ikke venter tvillinger selv.

Jeg tror at man uansett gru/gleder seg når man går inn i en ny fase med flere barn, enten det er nummer en eller fire eller tvillinger, så er det en ny situasjon for familien.

Jeg blir så fortvilet over å lese om hvor idiotiske enkelte kan være som lirer av seg kommentarer om hvor slitne dere kommer til å bli. Hva er poenget med det? Hadde jeg vært deg ville jeg spurt neste person som kommenterer på den måten hva poenget er. Skal de ødelegge dere helt? Jeg blir så oppgitt!

Ønsker deg lykke til, HI! Kom deg inn på det tvillingforumet som er nevnt over her og begynn å glede deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...