Gå til innhold

Nå er jeg skikkelig engstelig (løs mage)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby har hatt løs mage i nesten en uke. Gul, tynn, litt slimete avføring, men bare to-tre ganger pr. dag. Nå det siste døgnet har det økt til over ti! Han bæsjer hver eneste gang han spiser, og jeg er så urolig. Ingen av oss har hatt noe magevirus, så hva kan dette være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan ikke være tenner, da? Er jo noen som er veldig tidlig med det:-) Jenta vår hadde diare i et par uker når hun fikk sin første tann. Var ikke mye i hver bleie, men ofte og veldig tynt. Ble noen klesskift i løpet av dagen , kan man si.....

Skrevet

når mini var fra et par uker gammel til omtrent 2 mnd, så bæsjet han hver eneste gang han spiste. Og det var slimete,gul, skummende bæsj.

Endte med at han fikk sopp stakars liten pga konstant fukt og vasking, men det gikk heldigvis over med riktig soppdrepende krem.

Fikk vite hos legen at så lenge han hadde det bra, la på seg osv, så var det ingenting å bekymre seg for.

Men er du bekymret, så ta en tur til legen, heller en tur for mye som de sier :)

God bedring til lille

Skrevet

Tusen, tusen takk for svar - føler meg litt roligere etter å ha lest det dere skriver. Skal se det an over helgen og håper at lille fortsetter å spise, er så redd for at han skal bli dehydrert eller gå ned i vekt. Han er jo så liten fra før!

Riktig god natt til dere alle!

Skrevet

Nå er han 3 mnd og 2 uker og har de siste tre ukene bæsjet annen hver dag og kun en gang, men en skikkelig stor og full bleie :)

Du kan sikkert tenke deg hvor bekymret jeg ble da han ikke bæsjet på en hel dag første gangen det skjedde, men nå er det deilig å ikke skal skifte bleie hele tiden. Mini spiste også veldig ofte, hver annen time og det gjør han fremdeles, han er en puppoman, så det ble jo en del bleier :)

Utrolig alt vi skal bekymre oss for, kan ikke huske at jeg var SÅ bekymret med jenta mi, men så var jeg jo også bare 19 den gangen og internett var ikke oppfunnet enda :)

Skrevet

Har opplevd akkurat samme med lille tulla mi, da hun var 3 mnd.

Hun måtte ha pause fra morsmelk i 3 uker, og da gikk det over... Var slitsomt, måtte pumpe meg, men det viktigste er at nå bæsjer hun 1 gang i døgnet. Hun reagerte på melkeproteiner.

Men FØRST er det lurt å prøve å unngå ALT med melk (tom brød fra butikken, pølser osv) i ca 7 til 10 dager. Veeeldig tøft, men da vet du ihvertfall om det har noe med melk å gjøre.

PS Enten jeg eller mannen min, eller noen i familien var noensinne allergiske til melk!

Skrevet

Ja, om det ikke går over skal jeg prøve å unngå melkeprodukter. Takk for tips! Vet hvor vanskelig det er, for jeg gjorde det samme da storebror hadde kolikk for åtte år siden... (uten at det hjalp noe, dessverre, men vet det hjelper mange!). Sitter akkurat nå og drikker kaffen svart og savner melk allerede..hehe.

Ja, costamummy - utrolig hvor bekymret en kan bli! Og jeg som trodde jeg skulle være så mye roligere som mamma i "moden alder" og for tredje gang og all ting...Jo takk! ;-) Og ikke skulle jeg fordype meg i temaer som bæsj og gulp, men se nå hvem som knapt tenker på annet og til og med skriver innlegg på forum om det?!!

MEn...de er jo så små og dyrebare, og ansvaret kan bli så overveldende av og til - særlig når man frykter at de er syke, og tenker på alt det skumle som kan skje..Kan bli helt svimmel av redsel, jeg! Da er det godt å ha noen som kan minne en om at de meste handler om normal variasjon og at flere har opplevd det samme - og overlevd! ;-)

Ja, tenk 19 år - morsomt å få barn på så ulike tidspunkt i livet. Jeg nyyyter virkelig minstemann og trenger bare å kaste et blikk på storesøsknene for å bli minnet om hvor fort denne tiden går! Forguder disse barna - vi er så heldige som har fått dem!!

Når jeg fikk eldstemann som 25åring var ikke informasjonen like tilgjengelig, men jeg synes det er en fantastisk utvikling og blir ofte beroliget av å lese på disse forumsidene. Flott å ha tilgang på så mange høykompetente mødre (selv om det nok er endel kjepphester ute å går, men pytt), og blir sååå takknemlig over å få svar og høre andres erfaringer. :-)Nå krysser jeg fingerene for at lillegutt får stabilisert magen og holder vekta, og håper at det vil gå en stund før nye bekymringer melder seg...

Ha en fin dag, både i nord og i sør!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...