2tettebabyer Skrevet 12. februar 2011 #1 Skrevet 12. februar 2011 jeg har så utrolig vondt i symfysen, klitoris og i beinet rundt vagina nå 10 dager etter fødsel. jeg husker jeg slet litt med smerter der etter første fødsel og, men ikke så mye. jeg har egentlig bare lyst til å ligge i ro, men det kan jeg ikke med ei på 12 mnd og ei. på 10 dager. noen fler som har / har hatt smerter der etter fødsel, og er det noe man kan gjøre for at det skal gjørte mindre vondt. Evt hvor lenge etter fødsel er det vanlig å ha vondt?
Oktobergutt2010:) Skrevet 12. februar 2011 #2 Skrevet 12. februar 2011 Jeg hadde vondt ei god stund etter fødselen, der du beskriver. Følgende av det var en hard og rask fødsel som merktes godt i ettertid. Det ble bedre å bedre for hver uke, første uka var jeg mer eller mindre sengeliggende, men så kom det seg. Etter 8 uker tror jeg ikke at jeg hadde noen plager.
2tettebabyer Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2011 åh det var godt å høre. hadde en kjapp fødsel jeg og. satser på at det snart blir bedre og at det ikke er noe bekkenløsning jeg har. eller symfyseløsning som jeg så det var noe som het.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 13. februar 2011 #4 Skrevet 13. februar 2011 Jeg hadde mye vondt i symfysen de siste tre ukene før fødsel ca, kjentes nesten som at ting gikk fra hverandre der. Etter en rask fødsel som endte i vakuum (vil det si at den var hard? JEG synes den var grusom, hehe), hadde jeg også en del vondt der dere beskriver. Etter hvert gikk det jo over, men så kunne jeg plutselig få akkurat samme smertefølelse i symfysen og området rundt som når jeg hadde rier. Var skikkelig ekkelt, men det forsvant etter en stund det også. Når jeg hadde mensen sist, kjente jeg krampene litt som riene mht plassering og intensitet. Herrrrlig, men sikkert normalt. Og det virker som det går seg mer og mer til ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå