Gå til innhold

Jeg er et dårlig menneske.....

Anbefalte innlegg

Min elskede kjæreste er en fantastisk mann. Han gjør alt for meg og min datter. Han er snill, omtenksom, flott stefar og den beste elskeren. Jeg elsker ham uten tvil!!!

MEN.......jeg har endel venner som alle har menn som aldri har gjort noe galt, som har en høy stilling og god inntekt, som sammen er den "perfekte" kjernefamilien. Og det dukker opp slik tvilende tanker i meg: burde jeg også strebe etter dette? Er kjæresten min dermed bra nok? Eller bør jeg finne noen som kan tilby det materielle?

Han har sittet inne for 15 år siden og vært ute å kjøre med livet for 15 år siden. Han har ikke en stor inntekt og heller ikke en fast jobb (vikariat, men venter på full stilling).

Jeg føler meg så sabla overfladisk!!! Vil ikke bli som disse andre bærumsfruene, som måler sin verdi i hva de har og ikke hvor lykkelig de er. Likevel så sniker den dritten seg inn i hodet.

Andre med menn som ikke har alt det materielle, men har alle de indre og riktige verdiene?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142900120-jeg-er-et-d%C3%A5rlig-menneske/
Del på andre sider

Fortsetter under...

HI

Åjo, jeg virkelig elsker ham. Men har vokst opp med at alt som egentlig teller er det materialistiske. Og det å finne noen som er et så godt menneske som min kjære er, det er en selfølge. Og slik er det mye av i min omgangskrets. Men et godt menneske er ingen selfølgelighet har jeg erfart. Det er klart en blir preget av det, men jeg vil ikke være slik!!!!

Jeg har aldri møtt noen som er så god som ham, et virkelig godt menneske og jeg blir så lykkelig hver gang jeg ser ham. Skulle bare ønske at jeg ikke hadde disse overfladiske tankene. Sammenligner vår situasjon med andres....blir jo egentlig for teit dette

uten at jeg kjenner deg så vil jeg tippe at du ikke er normalt godt menneske, måten du legger fram gir meg inntrykket at du har både kjærlighet og empati i deg, at du elsker mannen din.

men det som slår meg er:

kanskje sliter du med selvfølelsen, at dette egentlig handler mer om ditt eget selvbilde en om mannen din?

jeg har heldigvis ikke vokst opp med folk som har setter ytre verdier høyest, men det finnes menesker jeg bryr meg som har vokst opp i velstående familier. jeg har inntrykk av det til dels kan være veldig vanskelig å komme fra "over gjennomsnitt gode kår" i de tilfellene en har lært hjemmefra at ytre status er det som teller. det virker som det er veldig lett å ikke føle seg "bra nok".

( på den annen side.. så er det vel noe som gjelder de fleste mennesker nå og da.. uansett bakgrunn. )

det er lov å tvile. sånn tror jeg nok det er for de fleste i perioder i alle forhold. du er ikke noe dårlig menneske for det. skjønner at man kan bli blendet når man ser på hva alle andre har. spesielt hvis de har mye mer enn en, og at man da kan kjenne et stikk. det er helt normalt. vi har alle våre verdisyn, og det en veldig vanlig verdi og ønske å det godt materielt. det er jo et gode. fint at du snakker om det, bare vær forsiktig med å snakke om det med mannen, da han kan få dårlig selvfølelse og ikke føle seg bra nok. alle disse mennen med god inntekt som du beskriver, kan jo plutselig snu seg det og, folk blir syke ol. mannen din og kan jo også få en bra betalt jobb etterhvert. vet ikke om du har det, men du kan jo få det også. sjekk ut utdanning, vidreutdanning, ha jobbsøk liggende på nettet ol. har man mye penger kjøper man f.eks en stokke barneseng til 6500, mens har man ikke så mye en ikea seng til 600. og da tenker jeg hvor viktig er det med den stokke sengen? har hatt mange forhold både med veldig rike menn og menn uten spesielt stor inntekt. det som alltid har avgjort hvor lykkelig jeg har vært, har aldri vært hvor mye penger de har hatt. det har vært hvor empatiske og fine de har vært, omteksomhet, sosial intelligens. det er som natt og dag. har man det godt sammen med noen på det psykologiske plan og man tenner på hverandre også så vil jeg si man er veldig heldig. det er rikdom det!!! men, du ikke skam deg, kjenn på føelsene og jobb sammen for å øke levestandarden hvis du trenger dette. tenk kreativt;)

Annonse

og en ting til. ikke mål deg opp mot hva andre har. se hva som er viktig i livet ditt. en kan jo få mindreverdighetskomplekser av mindre, hvis man skal måle seg mot alt mulig. og slitsomt hvis man har mye folk rundt seg som måler andre etter inntekt eiendom ol. skjønner at man kan føle seg ikke så bra. men, så er det jo bare tull. vær stolt du over hva du og din mann har sammen. et godt og nært forhold. det er verdt mye mer enn 100mill i banken.

HI

Tusen tusen tusen takk for gode og varme svar. Det lå langt inne å skrive dette, men godt å få det ut. Jeg kommer aldri til å si dette til ham, det fortjener han ikke. Og han er så flott så flott.

Jeg skal jobbe med mitt selvbilde og slike tanker, så blir det bedre med tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...