Gå til innhold

Igangsetting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer egentlig på hva som skal til for at fødselen blir satt i gang før termin? Har noen erfaringer med dette?

Jeg er nå i uke 37+4 og sliter mye med smerter i forbindelse med livmorhalsen. Jeg har vært noen ganger på føden siden smertene topper seg og kjennes ut som svake rier. Jordmor skulle sjekke om jeg hadde åpning og det hadde jeg ikke...men jeg fikk i alle fall vite hvor smertene kommer fra! Siden all aktivitet forsterker smertene er jeg nå sengeliggende, og ryggen har streiket deretter. Dette ble litt "sytete" men jeg er så lei av å ha så vondt, og vet ikke om jeg klarer å holde ut smertene i 3 uker til....

Det hadde vært så kjekt om noen vil dele sine erfaringer med meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble satt i gang da jeg fikk en ekstrem galleblærebetennelse som sykehuset ikke fikk bukt med. Etter å vært innlagt i 3 uker bestemte dem seg for å sette i gang fødselen 6 dager før termin, og sier bare aldri igjen!!!

Jeg fikk da modningsgele som ga rier etter knapt nok en time, men det var bare masrier som de heller ikke fikk stoppet på kvelden siden det ikke skjedde noe mer. Så fikk jeg yttligere en modningsgele neste morgen, og masriene tok seg mere opp uten at noe mer skjedde!! Den adnre natten fikk jeg epidural for å få sove å slappe av etter å gått med masrier i 2 døgn. Den tredje morgenen satte de drypp itillegg til modningsgele og da begynte det så smått å skje noe... 6 timer etter tredje gelekur og drypp så gikk vannet, da hadde jeg bare 3 cm åpning men pressriene kom rett etterpå så da måtte jeg puste meg igjennom pressrier fra rundt klokka ett på formiddagen og til full åpning rundt klokka seks på ettermiddagen. Etter da å få pressa i nesten en time va jenta ute, men jeg var utslitt å hadde ingen positiv opplevelse av fødselen.

Da jeg hadde samtale med jordmor etter fødsel sa ho at det ble ett veldig langt forløp for meg, men jeg skulle vite at det var ikke uvanlig for dem som blir igangsatt før kroppen er begynt å bli godt moden og klar!!

Når jeg skulle ha nr.2 var hele fødselen over på knappe 3 timer fra alt startet av seg selv til gutten var ute...

Så vurder veldig nøye om hva du går til... Jeg vet at ikke alle har en like lan fødsel som meg når de blir satt i gang, men jeg vet også at det er langt fra uvanlig!!

Masse lykke til :) Nå er du snart i mål :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...